Gå til innhold

Trenger litt hjelp/tips ang. fremtidig hjemmeside

Anbefalte innlegg

Jeg satt å lekte meg litt med PS i dag å begynte å tenke på en hjemmeside. Jeg har aldri skikkelig prøvd meg på dette(med untak av noe mislykede greier i fjor :blush: ) Og det hadde vært kjekt å lære seg hvordan man gjør det i PS :yes:

Jeg vil ha designet noe lignende dette(dette er kun et bilde jeg laget og er ikke slicet opp eller noe) så jeg lurer egentlig på hvordan jeg får det til å fungere som en hjemmeside? Hvordan er det jeg "slicer" opp de forskjellige tingene? Kom gjerne med inspill på ting jeg kan forandre. Jeg synes selv det ble litt ensfargig, noen andre som mener det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, litt kjedelige farger. Sjekk ut Colormatch for å finne farger som passer :)

Du kunne også slengt på en footer eller en linje som avslutter alt. Jeg likte det designet der, men gjør det litt mindre og "ramm det inn".

Hvordan man slicer opp bilder aner jeg ikke, men det er en eller annen funksjon i PS som slicer og koder det for deg. Men kodene PS gir deg er ikke å anbefale.. ;)

Lenke til kommentar
Ja, litt kjedelige farger. Sjekk ut Colormatch for å finne farger som passer :)

Du kunne også slengt på en footer eller en linje som avslutter alt. Jeg likte det designet der, men gjør det litt mindre og "ramm det inn".

Hvordan man slicer opp bilder aner jeg ikke, men det er en eller annen funksjon i PS som slicer og koder det for deg. Men kodene PS gir deg er ikke å anbefale.. ;)

Takker skal prøve å forbedre det litt :yes:

I hvilken størrelse ville du anbefalt å lage siden i?(nå er det bare 1024x768)

Og er det noen andre programmer du vil anbefale(i stedet for PS, som er litt enkle å begynne med?)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

NeineineineineineineineineineiNEI :no::cry:

De tingene dine er som snytt ut av tre forskjellige tutorials. Tre forskjellige "stiler" er to for mye:

1. Rund LCD-sak med scanlines

2. "Grunge"-style tittel i header

3. Og en eller annen futuristisk meny-sak

OK at du bruker tutorials, men når tre forskjellige stiler blir blandet sammen ser det helt for jæ*** ut. Sorry, men thats the truth :)

As for slicing: Har et par tutorials på min egen hjemmeside ang. dette - men finner du slice-tool i Photoshop er det ikke så mye som skal til før du skjønner hva det går ut på :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
I hvilken størrelse ville du anbefalt å lage siden i?(nå er det abre 1024x768)

Bør være fullt brukbar i 800x600. 640x480 trenger du ikke tenke på. Med fullt brukbar mener jeg at brukeren ikke må scrolle horisontalt for å se "vitale" deler av innholdet. Altså, det gjør ikke noe hvis en kolonne med reklame eller noe annet vas forsvinner. Det viktigste er at brukeren kan få menyen og hovedinnholdet uten å scrolle horisontalt.

Lenke til kommentar

Hmm... Ja det ble vel litt mye tutorials :blush: (skal prøve å få fikset det opp) Men "grunge" stile greiene i teksten må jeg beholde(den har jeg hatt lenge) Kan vel bytte ut lcd orben og fikse litt på menyen til venstre.

Fortsett å kom med positiv/negativ kritikk(som sagt så har jeg ikke prøvd meg før)

Lenke til kommentar
Ok sjekk den nå da: nytt forslag

(personlig liker jeg ikke buttonsene, men det fikses jo selfølgelig på senere :yes: )

Så den bedre ut nå, eller funket det gamle bedre? :dontgetit:

Kom med positiv/negativ respons :thumbup:

Smooth! :D

Jeg har ikke noe annet enn "andre menubuttons og ikke fullt så tjukke linjer!" å tilføye... Likte den utrolig godt.

Lenke til kommentar

Veldig fin :yes:

Jaja, jeg vet den komentaren var veldig lite begrunnet.

Men jeg fant ikke på noe bedre å skrive akkurat da, kunne vell kansje holdt kjeft.

Uansett syns jeg siden ble mye bedre nå, men du mangler forsatt bakgrunnsfarge. Den virker litt kjedelig, men med en farge som passer med det andre blir den veldig bra.

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar

Hmm, kan ikke si den falt så veldig i smak ;)

- Kjedelige farger (i den grad gråtoner kan kalles farger)

- Knappene i menyen var svære og passet ikke særlig inn

- Altfor fete borders

- Header passet ikke inn, og var for mørk og tom

Lenke til kommentar

- Altfor fete borders

:blush: hmm....

Jeg vil egentlig ikke ah noen farger på den, men jeg kan vel muligens forandre headeren litt(ble vel litt vel kjedelig)

Ang. buttons, hvilke buttons ville du brukt? eller ville du hatt buttons i det hele tatt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

- Altfor fete borders

:blush: hmm....

Jeg vil egentlig ikke ah noen farger på den, men jeg kan vel muligens forandre headeren litt(ble vel litt vel kjedelig)

Ang. buttons, hvilke buttons ville du brukt? eller ville du hatt buttons i det hele tatt? :dontgetit:

En enkel liste (<ul>) med en fin mouseover er like greit, syns jeg. Evt. en litt mer avansert liste med en bra mouseover, ala den jeg har på min egen side.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hva er så begeistra over. :dontgetit:

Det er ikke pent. ;)

- helt klare PS-effekter

- du blander blura og ublura linjer i et kjør

- font-valget er håpløst lite interessant

- menyknappene har en gradient med for høy opacity

- hvorfor 3D og gradient i menyknappene når ALT det andre er flatt?

- litt innhold hadde kanskje hjulpet?

- triste, grå farger

Sorry om jeg var litt hard, men måtte

motbevise alt det visse personer har sagt. :)

Stå på! Dette er klar framgang! ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke pent. ;)

- helt klare PS-effekter

- triste, grå farger

Skal prøve å fikse opp masse da :blush:

men det med blura og ublura linjer er jo meningen da ;) De er jo blurret ut mot den hvite firkanten.

Hva er gale med fontvalget? Til nå er det jo bare overskriften som er i impact :dontgetit: og den lille pixlefonten nedi til høyre :dontgetit:

Men nå pusser jeg opp designet helt, håper det faller mer i smak :yes:

Lenke til kommentar

Det er ikke pent. ;)

- helt klare PS-effekter

- triste, grå farger

Det er ikke snakk om å motbevise at en internettside er bra. Det finnes ingen fasit på noe sånt. Det vil bestandig være uenigheter om hvorvidt den og den hjemmesiden er bra eller ikke, på samme måte som i politikken. Det finnes ingen fasit på bra politikk, men derimot så finnes det forskjellige meninger med forskjellige begrunnelser. Og så lenge begrunnelsene er bra nok, skal alle respektere ditt syn.

Sorry at det ble off-topic, men jeg ble litt provosert. Noe som forøvrig er første gang du, Dunestar, har klart å irritere meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...