Smidt Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 jeg holder på å lage en side hvor jeg skal legge ut en del guider, blandt annet litt i php og lurer på hvordan jeg kan få til syntax highlight på koden. alt lagres i en db, og sånn som det er nå forsvinner koden når jeg ser på guiden etterpå. koden er blir brukt som kode og ikke vist som klar tekst. håper noen kan hjelpe meg med å få dette til. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Denne er sikkert veldig interesant. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvis ikke så kan du se på funksjonen jeg bruker for å vise kildekode til eksemplene jeg lager. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 takk for hjelpen. fikk det til og har laget min første lillt guide. det kommer mer innen php css, php og photoshop. http://www.start.predicted.net/les.phpart.php?id=2' Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Håper Torbjørn leser denne Ikke vær redd Torbjørn, jeg er fortsatt enig i det du sier Lenke til kommentar
cipher Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 hva hvis man ønsker highlight for andre språk enn php da? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Da får man enten lage en egen highlight, eller så finnes det sikkert en highlight funksjon til det språket i selve språket. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 heh.. jeg bruker editoren til slikt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Håper Torbjørn leser denne Ikke vær redd Torbjørn, jeg er fortsatt enig i det du sier men å skyte meg slik i foten som Torbjørn nr 2 her foreslår vil jeg på det sterkeste fraråde! Smidt: http://predicted.net/index.php?site=../../evilhacker/hvilkenphpfilsomhelst og vips har jeg åpnet hvilkenphpfilsomhelst på din server. Endret 14. juni 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) men å skyte meg slik i foten som Torbjørn nr 2 her foreslår vil jeg på det sterkeste fraråde! Hva mener du nå? edit: padding hadde jo vært fint på diven du bruker da edit2: Endret 15. juni 2004 av LoS Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 For syntax highlighting av HTML Lenke til kommentar
cipher Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 la oss si at man ønsker å lage en syntax highlight funksjon (i PHP) for et annet språk. hvor vil man da måtte starte? kan dette gjøres ene og alene i regex eller? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 men å skyte meg slik i foten som Torbjørn nr 2 her foreslår vil jeg på det sterkeste fraråde! Hva mener du nå? edit: padding hadde jo vært fint på diven du bruker da Schmidt heter Torbjørn til fornavn (meg vitende), derav ordspillet. Videre demonstrerer han en klassisk include-blemme som blåttlegger alle phpfiler på hans server. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Schmidt heter Torbjørn til fornavn (meg vitende), derav ordspillet. Videre demonstrerer han en klassisk include-blemme som blåttlegger alle phpfiler på hans server. jess, Torbjørn Smidt thats me.. er det altså ikke lurt å legge sidene som skal unkluderes i en egen mappe? skal legge padding på innholdet i divven, men ting tar tid og i dag var det tysk muntlig eksamen.. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 chiper: ja, syntax highlight kan lages i regexp. Det er jo bare snakk om å legge farge på keywords etc. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Schmidt heter Torbjørn til fornavn (meg vitende), derav ordspillet. Videre demonstrerer han en klassisk include-blemme som blåttlegger alle phpfiler på hans server. jess, Torbjørn Smidt thats me.. er det altså ikke lurt å legge sidene som skal unkluderes i en egen mappe? skal legge padding på innholdet i divven, men ting tar tid og i dag var det tysk muntlig eksamen.. Smidt, det har gått en drøss med tråder om include her på forumet, og i hver av dem har en eller flere brent seg på å foreslå usikre løsninger. Usikre løsninger er de som tar direkte bruker-input og inkluderer for god fisk. kanskje slenger på .php til slutt. en undermappe hjelper fint lite da man bare kan angi ../../../ så mange ganger man vil foran for å hoppe ut av den. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Er og kjekt å sjekke om man faktisk har fila liggende på servern. samt sette hvilken mappe det er som filene ligger i Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) ... og mappen kan man, som sagt 100.000 ganger før, hoppe ut av ved å angi ../ foran filnavnet include("incdir/../filnavn.php") # <-- den vil ikke inkludere filnavn fra mappen incdir slik det var tenkt, men fra samme dir som du står i. kan tilnøds strippe bort forekomster av ..'er Endret 15. juni 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) hmm, ser at det ikke var helt sikkert likevel, men det er lettere å holde orden hvertfall.. http://www.start.predicted.net/index.php?side=../style vips var style.php som ligger i root inkludert. men greit siden jeg da ikke har noen gode forslag til sikker inkludering går jeg heller for at det ikke er noen som orker å krasje siden min. edit: *guide oppdatert* Endret 15. juni 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå