Gå til innhold

Skjermkort problem.

Ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nettopp fått meg Asus P4C800-E deluxe.

Jeg kjøpte det fordi jeg hadde et ATi radeon 9800 pro, som ikke matchet det andre hovedkorte (det gamle jeg hadde)

Når jeg satt i skjermkorte så det slik ut:

Link til bilde: http://www.home.no/ole12/

Det var før jeg instalerte driverne.

Men etter jeg instalerte driverne, så va det like ille, men da kom jeg ikke til skrivebordet en gang.

Dataen begynte å boote når den kom til Login Screenen.

Jeg prøvde etterpå å instalere Omega driverne.

Denne gangen kom jeg inn til skriveborde etter instalasjonen av driveren, men da kom det opp en svart skjerm etter 5min i skriveborde.

Jeg restarta maskinen, da fikk ikke skjermkorte kontakt med selve hovedkorte...fordi skjermen stod bare der og blinka.

Nå bruker jeg et gammelt skjermkort (GeForce 3 200 Ti)

Så nå kan jeg bruke den, men det hadde vært litt kjekt å få bruk i det andre (nye) skjermkorte.

Så er det noen som vet hva problemet er`?

Er det hovedkorte som ikke støtter skjermkorte?

P.S Skjermkorte fungerer iallefall, fordi jeg leverte dataen inn til en data-guru....og da prøvde han skjermkorte, og det fungerte fint sa han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg har nettopp fått meg Asus P4C800-E deluxe.

Jeg kjøpte det fordi jeg hadde et ATi radeon 9800 pro, som ikke matchet det andre hovedkorte (det gamle jeg hadde)

Når jeg satt i skjermkorte så det slik ut:

Link til bilde: http://www.home.no/ole12/

Det var før jeg instalerte driverne.

Men etter jeg instalerte driverne, så va det like ille, men da kom jeg ikke til skrivebordet en gang.

Dataen begynte å boote når den kom til Login Screenen.

Jeg prøvde etterpå å instalere Omega driverne.

Denne gangen kom jeg inn til skriveborde etter instalasjonen av driveren, men da kom det opp en svart skjerm etter 5min i skriveborde.

Jeg restarta maskinen, da fikk ikke skjermkorte kontakt med selve hovedkorte...fordi skjermen stod bare der og blinka.

Nå bruker jeg et gammelt skjermkort (GeForce 3 200 Ti)

Så nå kan jeg bruke den, men det hadde vært litt kjekt å få bruk i det andre (nye) skjermkorte.

Så er det noen som vet hva problemet er`?

Er det hovedkorte som ikke støtter skjermkorte?

P.S Skjermkorte fungerer iallefall, fordi jeg leverte dataen inn til en data-guru....og da prøvde han skjermkorte, og det fungerte fint sa han.

Jeg hadde samme problem med et nytt 9700 pro. Da var det grafikk kortet det var noe feil med,fikk nytt.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg skjekke temperaturen på hovedkortet, når jeg ikke kommer inn i windowsen?

Tror ikke det er noe gale med skjermkortet, siden det hvirket på en annen datamaskin.

Men det er rart at skjermkorte oppfører seg rart på 2 forskjellige hovedkort.

Men det er nok forseint å klage på skjermkorte, kjøpte det for ca . 8måneder siden på Elkjøp.

Eller er det mulig å få et nytt, selv om det snart har godt et år siden jeg kjøpte det?

Jeg har uansett ikke brukt det, har bare hatt det på romme, og spart penger til nytt hovedkort. Og når jeg kjøpte hovedkorte, var det noe feil med det.

Måtte sende det tilbake til komplett (hvor jeg kjøpte det) Men det gikk dager, og måneder før jeg kunne sende det tilbake p.g.a komplett forbedret retur-systemet.

Pluss jeg har bare eska til Hovedkorte, ikke noe CD, manual, eller noe innpakkning.

Lenke til kommentar

Hvet ikke hva slags OS du bruker, men har du prøvd å starte Windows i Safe Mode

eller VGA mode ? ( I VGA Mode bruker OS'et sine egne drivere, ikke de innstallerte.)

Prøv dette først.

Edit: men det ser veldig ut som defekt grafikkort desverre..

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Det kan være et stygt driverproblem..

nVidia drivere og ATi drivere går dårlig sammen

prøv først som roger_h99 sa, så kan du prøve å laste ned regcleaner og avinstallere de gamle nVidia driverene med det, og så prøve på nytt. Om kortet funker på andre PC'er, kan du ta det så langt at du formaterer harddisken, det kan jo også være et problem med hovedkort drivere et cetera.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Første jeg skal gjøre er å whine på tittelen du har valgt... ganske så vagt :)

Neste er å spørre om hva slags skjerm det er snakk om...?

Jeg hadde et veldig lignende problem der lcd'en min ble helt i hundre (horisontale striper som bare flimret helt vilt) etter at windows tar over styringen av skjemen (altså når "login" kommer). Mer informasjon om dette problemet og et svar fra en hjelpsom sjel som oppklarer veldig mye, kan du finne ellers på forumet.

Har kommet en del gode forslag overnfor ser jeg (best er å prøve kortet på en anen maskin aller først), så lykke til :)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Heisann. Takker for alle svar.

Jeg testet skjermkorte igjen på en annen maskin, det viste seg til å være helt likt på den og, så jeg tar og reklamerer for det.

P.S. Etter jeg kjøpte hovedkorte, så måtte jeg formater diskene. Jeg prøvde selvfølgelig skjermkorte først da.

Så det har nok ikke noe med Nvidia driverne.

Men ellers takk for svarene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...