berserker97 Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hva er Nforce bra for?? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Rimelege kontormaskiner. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Budsjett-gamere. Familiemaskiner. Små kontormaskiner. Skolemaskiner. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hvis du skal bygge deg en rimlig maskin er dette tingen. Har nForce selv jeg, veldig fornøyd. Er litt tregere enn Via266A, men raskere Via266. Har integrert lyd og grafikk av OK kvalitet, nettverkskort. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 tror mest familiepc fordi alt er innebygd og i familien er det som regel faren og minstemann har lyst å spille en gang i iblant da holder ikke andre hovedkort som for eksempel det fra via med savage dritt skjerm kort mål. har byggd to nforce maskiner de funker ganske fett,den har litt restart problemer noen ganger vil den restarte når jeg sier det og andre ganger bare piper den,snodig problem har aldri opplevd maken,led`a sier det er early chipset intizaltion,men han jeg har bygd PC-en for restarter sjeldent så han gidder ikke å bytte det ut. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Nå er det noe som heter Nforce 415 og 615 som ikke har onbord gfx. Dette er raske bra chipsett med bra onboard lyd. Jeg vil si at disse er bra alternativ til Via KT266A og KT333 hovedkort. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 11:49, MistaPi skrev:Nå er det noe som heter Nforce 415 og 615 som ikke har onbord gfx. Dette er raske bra chipsett med bra onboard lyd. Jeg vil si at disse er bra alternativ til Via KT266A og KT333 hovedkort. 420 og 620 brikkesettene med integrert grafikk egner seg best som en billig alt-i-ett maskin til kontor/hjemmebruk. Men som nevnt over 415 og 615 brikkesettene er veldig bra alternativ til de andre AMD brikkesettene på markedet. For å nevne et par ting, de har integrert lan, integrert lyd som er 100% Dolby Digital (forutsetter at du har brikkesettet med en D til slutt), OG de har doble minnekontrollere som ved bruk av 2 rambrikker gir økt ytelse. Jeg har ikke testet akkurat denne biten selv, men det skal visstnok være mulig å rute/konvertere ALL lyd direkte til Dolby Digital utgangen. Ikke som de fleste andre lydkort som kun gir deg utvalgte (klargjorte?) lyder i Dolby Digital. Jeg hadde kjøpt meg et Nforce hovedkort istedenfor dette møkka A7V333 kortet jeg kjøpte i helga hvis de bare hadde hatt et 415 basert hovedkort i butikken. en ting til: 615 og 620 brikkesettene er ikke sluppet enda, det er de framtidige PC2700-kompatible utgavene av dagens 415/420. Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 hmm enig med overnenvnte når det kommer til bruken av det.2 minne kanaler ja...om det funker ja det er en annen historie. Har abit nv7 133R NFORCE 415 D og jeg er skuffet over kortet,overklokking glem det(kan ikke en gang stille multiplyern)er 1 problem med minnekanalene,varier fra merke til merke da. Lydkortet som er integrert funker bra,men sliter når HDD eller CDROM jobber mye.Får heller ikke bak høytalerne til og funke,kan være noe jeg har oversett da.. Anng minnekanalene,nvidia laget en failsafe mekanisme på ram kontrollerne som betyr at hvis ram´en ikke er godkjent eller lignende,så setter ram speeden til 4:3 automatisk(2x100 fsb).Pluss sekundære minnekanal aldri var ment til og huse flere en 1 ddr dimm brikke og i og med at kort selges med 3 eller flere kanaler kan det oppstår konflikt med det(primær minnekanalen har bare 1 slot,alle andre slotter deler minnebåndbredde med sekundære)....tror det dekker det meste for nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå