trulte10 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har Abit KD7-Raid Hovedkort Socket A (DDR) Viakt400, ATA/133,ATX,USB2.0,AGP8x. Saken er den at vifte er kollapset og temperaturen på hovedkortet er ca.55grader. Spørsmålet er om det er noen som vet kva slags vifte eg kan bruke.På komplett har de bare ei vifte til hovedkort og det er denne.. Kan eg bruke denne? Er det noen som kan anbefale meg ei god vifte? Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Hei! du kan bruke en passiv kjøler: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1464 Dette er en passiv kjøler dvs ikke vifte.. Fordelen er at du slipper støy.. Edit: link til microplex med bilde Endret 12. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Takk. Du er sikker på at denne kan brukes på mitt hovedkort? Den var ganske billig, er den bra? Har du nokre alternative vifter? Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg kan så og si garantere at denne kjøleren passer ditt HK, du har hull som viften er festet i. At den er billig er vel bare et pluss.. Alternativ som er bedre men dyrere: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A Kan også brukes uten vifte.. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Takk igjen. Korleis fjerner eg den gamle og setter på ei ny? Må vel være forsiktig Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Husk å verne deg mot statisk elektrisitet for det første.. Finnes flere tråder om det.. For å gjøre en lang historie kort: ta i kabinettet hele tiden mens du jobber.. Og hold deg unna tepper. Du må ta ut hovedkortet, legge det opp ned, klemme inn festeanordningene, og fjerne vifta.. Bruke papir til å fjerne rester av kjølepasta, rødsprit til resten av pastaen.. Du bør kjøpe kjøpe med ny pasta? hvis du ikke har fra før.. Linken er til den beste på markedet.. Legge på ny pasta, montere kjøleren.. Faller valget på Zalman ligger det en monteringsanvisning Her! Endret 13. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 MÅ eg ta ut hovedkortet? Har aldri gjort dette for, er redd at dersom eg tar ut hovedkortet så får eg det aldri på plass igjen. Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Min erfaring er : JA.. Får ikke dratt ut vifta samme hvor mye du du røsker.. Gode mottakere.. Jeg måtte i hvert fall krype til korset å ta ut kortet.. Hvis du er bekymret for å ikke få det på plass igjen, så ta frem papir å tegn opp hvordan ledninger sitter og bruk "manualen" . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå