Windoge Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) We have new information regarding Half-Life 2 which will be discussed tonight on HL Radio. Live show starts at 8pm EST / 1am GMT. Valve will deliver the finished game to Vivendi Universal within a few weeks. However, Vivendi is telling us that they hope to have the game on the store shelves by the fall. Kilde: http://www.halflifesource.com/forums/showt...p?threadid=6131 Jaja, hvis det er sant så betyr jo nesten det at Valve er ferdig med Half-Life 2. Finished game Og for de som lurer på hvem Vivendi er, så er det de som skal publisere Half-Life 2 cd`ene. Endret 12. juni 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 for min del håper jeg virkelig at dette spillet er så bra som mange ønsker. Jeg skaffer det ikke før en med bakkekontakt har skrevet sin erfaring med spillet før jeg kjøper det. Maken til markedsføringsstrategi har jeg aldri møtt. For å si det slik, hadde mitt firma hatt et slikt stunt på et produkt hadde garantert hoder rullet innad i firmaet. minner om stuntene: ea3 messa i 2003: masse pr vår 2003: release dator begynner p komme hele 2003 + 2004 : nye release datoer hele tiden vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden vår 2004: ja nå skal vi ut å arrestere noen som er slemme sommer 2004: ny "releasedato" høsten 2004. Valve har tilnærmet lik 0 troverdighet hos meg. Mine penger går til s.t.a.l.k.e.r og doom3 nevner også at jeg ikke tror vi får se hl2 i 2004...... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Enig. Valve begynner å dra dette litt for langt. Håper virkelig at de holder ord denne gangen. De har sagt på E3 og utallige intervju i det siste at spillet skal komme denne sommeren, og hvis det ovenfor stemmer så vil det vi at spillet går "gold" om et par uker. Skal vi stole på de? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Skal vi stole på de? Nei, det blir sikkert utsatt fleire gonger til, dei har utsatt lanseringsdatoen nokk no! Det er bedre å ha ingen lanseringsdato viss ein er usikker. Mine penger går til s.t.a.l.k.e.r og doom3 Endret 12. juni 2004 av Zernick Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 De har uansett innrømmet å ikke kunne slippe ut spillet i fjor uansett fordi de lo så langt bak skjerma. Så uansett om kildekoden ble stjelt så hadde spillet blitt utsatt. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden Ble de ikke stjålet da? Eller er det bare meg som misforstår Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden Ble de ikke stjålet da? Eller er det bare meg som misforstår Den ble nok stjelt ja, men Valve brukte det som en unnskyldning for å utsette spillet. Noe som ville ha skjedd uansett om kildekoden hadde blit stjelt eller ikke, de lå rett og slett laaangt bak skjema. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Vil ikke si at pengene går til doom3 og stalker, jeg kommer uansett til å skaffe HL2 om det så skulle komme ut i 2006 Men jeg har en følelse at spillet er ute rundt August Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) for min del håper jeg virkelig at dette spillet er så bra som mange ønsker. Jeg skaffer det ikke før en med bakkekontakt har skrevet sin erfaring med spillet før jeg kjøper det. Maken til markedsføringsstrategi har jeg aldri møtt. For å si det slik, hadde mitt firma hatt et slikt stunt på et produkt hadde garantert hoder rullet innad i firmaet. minner om stuntene: ea3 messa i 2003: masse pr vår 2003: release dator begynner p komme hele 2003 + 2004 : nye release datoer hele tiden vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden vår 2004: ja nå skal vi ut å arrestere noen som er slemme sommer 2004: ny "releasedato" høsten 2004. Valve har tilnærmet lik 0 troverdighet hos meg. Mine penger går til s.t.a.l.k.e.r og doom3 nevner også at jeg ikke tror vi får se hl2 i 2004...... 100% Enig der, bra at jeg ikke er den eneste som lukter svin på skogen:) Endret 12. juni 2004 av Snabben Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) minner om stuntene: ea3 messa i 2003: masse pr vår 2003: release dator begynner p komme hele 2003 + 2004 : nye release datoer hele tiden vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden vår 2004: ja nå skal vi ut å arrestere noen som er slemme sommer 2004: ny "releasedato" høsten 2004. Stunt?? Hvorfor i all verden skulle de lyve om dette? Hvor er det dere får disse lanseringsdatoene i fra? Valve har bare gitt en eneste lanseringsdato for spillet, som da var 30 september i fjor. Etter kildetyveriet har de jobbet uten lanseringsdato. Vivendi ville så gjerne ha ut spillet til julen 2003, men dette gikk dessverre ikke pga. moralen i Valve etter tyveriet og sikringen av nettverkskoden. nevner også at jeg ikke tror vi får se hl2 i 2004...... Både Dough Lambardi og Gabe Newel har sagt at spillet kommer i SOMMER! Ikke hør på disse utgiverene og nettbutikker uten bekreftelse i fra Valve. Endret 12. juni 2004 av TCi Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Deig Lambardi & Gabe Newel sa også at det kom i september i fjor.. [Reply til TCi] Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Deig Lambardi & Gabe Newel sa også at det kom i september i fjor.. [Reply til TCi] Ja det er jeg fullt klar over. De var fast bestemt på å lansere spillet på den datoen, men de måtte bare innrømme at datoen var for aggressiv. Noen uker senere ble koden stjålet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 tci: så du mener at valve IKKE brukte "kildetyveriet" som en desperat unnskyldning for å legge skjul på det faktum at spillet UANSETT hadde blitt utsatt ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 tci: så du mener at valve IKKE brukte "kildetyveriet" som en desperat unnskyldning for å legge skjul på det faktum at spillet UANSETT hadde blitt utsatt ? Ja og det har de selv innrømmet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Valve vet at Doom3 og STALKER blir de spillene som vil konkurere med Half Life 2 om å få flest kjøpere. Utsetter de spillet til neste år har de tapt. Jeg tipper spillet kommer etter sommeren en gang. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 for min del håper jeg virkelig at dette spillet er så bra som mange ønsker. Jeg skaffer det ikke før en med bakkekontakt har skrevet sin erfaring med spillet før jeg kjøper det. Maken til markedsføringsstrategi har jeg aldri møtt. For å si det slik, hadde mitt firma hatt et slikt stunt på et produkt hadde garantert hoder rullet innad i firmaet. minner om stuntene: ea3 messa i 2003: masse pr vår 2003: release dator begynner p komme hele 2003 + 2004 : nye release datoer hele tiden vår 2003: Påstår at noen har stjålet kildekoden vår 2004: ja nå skal vi ut å arrestere noen som er slemme sommer 2004: ny "releasedato" høsten 2004. Valve har tilnærmet lik 0 troverdighet hos meg. Mine penger går til s.t.a.l.k.e.r og doom3 nevner også at jeg ikke tror vi får se hl2 i 2004...... Jeg skjønner ikke hvor all mistroiskheten kommer fra? Valve har gitt én utgivelsesdato en gang. 30. September 2003. Denne ble gitt på E3 2003, de hadde da jobbet med spillet mer eller mindre siden release av HL(1) og trodde de nærmet seg slutten. Frem til dette tidspunkt hadde ingen utenfor Valve/Vivendi kjent til de offisielle planene, og ingen rykter/informasjon hadde sirkulert. Utover sommeren og høsten må man ha sett at det ble for dårlig med tid, og man jobbet så fort som mulig, men det hjalp ikke. Og jeg skjønner frustrasjonen til de involverte. Her hadde man jobbet i 5 år på oppfølgeren til et av verdens mest populære dataspill gjennom tidene. Man hadde klart å holde prosjektet hemmelig, man hadde fastsatt en release- og PR-plan verden knapt hadde sett maken til. Første NDA-slipp og E3 gikk over all forventning, og hypen vokste og vokste utover forsommeren. Hele verden hadde blitt tatt på senga, og HL2 ble raskt det mest etterlengtede spillet overhodet. Når tidsrammene så holdt på å sprekke, og man jobbet livet av seg for å få alt istand til 30.09, og kildekodelekkasjen kom på toppen av dette, kan jeg godt forstå hvis flere innad i teamet fikk en slags mental utladning og fullstendig mistet motivasjonen. Målet hadde vært 30.09, koste hva det koste ville, og en utsettelse betød at spillet ville miste mye av hypen og viktigheten. Vivendi Universal, utgiveren håpet fortsatt på å få spillet klart til julesesongen, men dette ble aldri gitt som offisiell informasjon. Kildekodelekkasjen betød at store deler av nettverkskoden måtte omskrives, samt elementer i spillet og sikkerheten måtte legges om. I tillegg stod man nå "fritt" til å finpusse spillet på ny, for å bringe et komplett produkt til markedet. Dette kan vise seg å ha lagt omtrent et år til utviklingstiden. På E3 2004 kom nye demonstrasjoner og det ble sagt at spillet skulle ferdigstilles "mid summer". Dette gir rom for at spillet først forlater utviklerne midtsommers, og derfor er i butikkene først tidlig på høsten. Jeg vil ikke unnskylde verken rykteflommen eller den dårlige kommunikasjonen mellom Valve og Vivendi, men jeg tviler på at vi vil se flere "utsettelser" (som da måtte være at spillet ikke kom før til jul), eller motstridende meldinger. Vi kommer nok til å få høre det klart og tydelig når endelig utgivelsesdato er satt, og inntil da er det bare å ta etpar runder Trackmania eller spille seg gjennom HL1 noen ganger. Fortsatt god sommer! Mvh Kjetil ("Shit! Flammekastere!!") Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Tenk litt. Half-Life 2 har egentlig bare blitt utsatt 1 gang. Det er langt mindre enn hva de fleste spill er blitt. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Tenk litt. Half-Life 2 har egentlig bare blitt utsatt 1 gang. Det er langt mindre enn hva de fleste spill er blitt. Fantastisk.. Du klarte å si med to setninger hva jeg brukte 415 ord på. Kjetil (Alle rasjonale handlingsmønstere opphører når klokka passerer 00.30.. ) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Denne diskusjonen foregår her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...0entry2326482 anbefaller vi fortsetter den der også... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Men tilbake til topic: Gutta i HLRadio hadde ikke ny konkret info om utgivelsesdato bortsett ifra det som står i førstepost, men de sier samtidig at man vil være istand til å laste ned HL2 over Steam før det kommer i butikkene. Ta for all del alt som ikke kommer direkte fra Valve(ferdigstilling av spillet)/Vivendi(utgivelse) med en klype salt, men dette var altså alt de hadde å si. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå