Gå til innhold

Nytt design på hw.no!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designet duger bra det :) Eneste er at nå passer forumet ikke til oppløsningen min lenger. Før ble det automatisk justert til å passe, men det skjer ikke nå. Det funker på forsiden. Noe jeg kan gjøre for å fikse dette? er litt travelt å måtte sidescrolle for å få sett alt.

Lenke til kommentar
Hva har dere gjort nå da. Nå passer jo ikke forumet inn på skjermen lengre (1280x1024)! Helt forferdlig å ha måtte skrolle sidelengs.

Et merklig problem som også skjer hos meg i IE6, men ikke i Opera, og dukket ikke opp hos Knatten i hans IE6. Fikses nok ASAP i morgen.

Lenke til kommentar

I IE6 må jeg bruker vertical scroll selv i 1024x768. Vet ikke om det er noe som har vart lenge siden jeg brukte bare opera helt til jeg prøvde IE ved et tilfelle tidligere i dag.

Ikke ofte noe funger bedre i opera en IE. Selv bruker jeg opera og ville bare påpeke at somregel er det motsatt. Det fungerer i IE og ikke i Opera,

Lenke til kommentar

"fawicon'et" mangler etter at dere gjorde om designet...

Da jeg har hw.no i personal bar i Opera tar det seg mye bedre ut i tilleg til at det er mye enklere å se hvor ikonet er slik at man slipper å lese hva som står.

Eller så synes jeg det nye designet er en fin forbedring :-)

Lenke til kommentar
:ermm: De burde fikse det att når man blar i artikler så om man slipper og klikke i dokumentet før man kan bruke scrollhjulet. Og i dette forumet att man slipper og scrolle til siden (venstre) for og se helle siden. Siden er ikke fikse for og se i 1024x en gang. Man må scrolle til venstre for og se alt.
Lenke til kommentar

synes ikke det var så kult. ser ut som reklamen er det viktigste på siden.

skjønner jo at den er viktig, men bør ikke ta fokuset fra å gi HW et utseende.

og menyen er jo helt gjemt bort på toppen.

og dynamisk bredde er kjipt synes.

Endret av aeiopop
Lenke til kommentar

Jeg legger hyppig inn adresser i host fila mi for å blokke reklame. På hw.no har jeg foreløpig ikke gjort dette, da enkelte av reklamene faktisk er interessante, men når dere gir meg en STOR ANIMERT FLASH på toppen, kan dere glemme å få inn et rødt øre i reklamepenger fra meg!

Ærlig talt. MSN Verkøylinje..

Endret av Os|r|s
Lenke til kommentar
Hva har dere gjort nå da. Nå passer jo ikke forumet inn på skjermen lengre (1280x1024)! Helt forferdlig å ha måtte skrolle sidelengs.

Et merklig problem som også skjer hos meg i IE6, men ikke i Opera, og dukket ikke opp hos Knatten i hans IE6. Fikses nok ASAP i morgen.

Bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

Okay. I mine øyne, etter å ha lest hele tråden sålangt, at det er en betydelig større motstand mot det nye designet enn det er tilhengere. Jeg vet ikke hvor demokratiske man er, eller om man prøver å tilpasse det nye designet for å glatte over de største ujevnhetene og finne en gylden middelvei.

Selv føyer jeg meg inn i rekken av de som er negative til det nye designet:

- Navigasjonsbaren er ulogisk plassert "utenfor" reklamen. Burde flyttes på undersiden av topp-reklamen.

- Altfor store, dominerende flater med grafikk/meningsløs luft (dvs logo, reklame, overdreven padding etc). Sitter nå med 1152x864-oppløsning, og det er slitsomt å se på så store ting uten at man er under 8 år.

- Venstre- og høyrekolonnen er altfor brede i forhold til midtkolonnen med nyheter. Hvorfor dere har så smal nyhetskolonne at selve nyhetene forsvinner i intet, vet jeg ikke. Dere kunne kanskje prøvd en alternativ løsning med noe annet enn 3 vertikale kolonner med en horisontal grafikk-preget rad på toppen. Denne nye løsningen synes jeg fungerer dårlig (den gamle kolonneinndelingen var bedre proporsjonert).

- Ikke dynamisk justert skjermbredde. Sliter nå med horisontal scrollbar i forumet. Er avhengig av å kjøre full screen (F11) i nettleser for å bli kvitt den. Ufrivillig horisontal scrollbar er noe av det mest brukerfiendtlige jeg ser, og bør absolutt unngås av webdesignere.

Positive sider med det nye designet:

- Overgang til CSS-styrt layout. Bakoverkompatibilitetsproblemer i sammenheng med gamle sider er jo en ond plage som skaper problemer, men vi kan vel vente oss en gradvis overgang og befrielse fra TABLE-helvete med tiden. Hva skjer med forumet? Vil det også legges om til CSS-styrt layout fremfor TABLEs? Noen fordeler med CSS er jo at det lettere (hvis laget riktig) kan tilpasses brukerens skjermoppløsning (hvilket ikke er helt tilfelle på hw.no ennå?).

- CSS gjør det også enklere å delvis redesigne websiden. Det hadde vært svært positivt dersom det hadde blitt laget f.eks 3-4 forskjellige layouts (forhåpentligvis litt mer omfattende enn kun varierende farger) som brukere kan velge blant etter å ha logget inn. Dette vil gjøre at hver enkelt i større grad får det designet hun/han ønsker. Nå har dere i hvert fall noe å jobbe imot.

Ellers kan det være interessant å spørre om hva årsaken var til at hw.no bestemte seg for å redesigne siden. Var det for å møte brukernes ønsker, annonsørenes ønsker, fylle webdesignernes fritid, markedsføre seg selv i ny drakt ("-ny side! -wow!") eller var det kun for å forbedre kravene til den eksisterende tekniske løsningen? Det nye designet burde i så fall gjenspeile årsaken, men jeg klarer ikke helt å se det sånn direkte... Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
I IE6 må jeg bruker vertical scroll selv i 1024x768. Vet ikke om det er noe som har vart lenge siden jeg brukte bare opera helt til jeg prøvde IE ved et tilfelle tidligere i dag.

Du skal ha en ganske psyko oppløsning for å unngå vertikal scroll... minst 10 000 pixler i høgden kanskje... ;)

Lenke til kommentar

Helt enig - dette med sidescroll er helt pyton. Det ser ut som de som har utvikler systemet sitter med 20 " flatsjerm med en vanvittig oppløsning. Dette må de ordne raskt - blir for uproffesjonelt.

Ellers er det vel greit, men liken til bruktmarked i headingen til "siste på bruktmarked" fungerer ikke. Forumlinken er grei.

Lenke til kommentar

Må si jeg likte det nye designet veldig godt.

Oversikteligt å greit. Skjønner at reklamene kan være dominerende for noen, men da er det da bare å fjerne dem.

Slik som jeg ser den (klikkbart bilde) er siden enkel og grei og fin.

hws.jpg

edit: skal titte på siden med reklame etterpå. blir spennende :p

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...