Gå til innhold

Nytt design på hw.no!

Anbefalte innlegg

Jeg har en god ide til hvordan løse problemene med ikke-validerende reklamekode;

Man kan kjøre et php-script som genererer en HTML-fil med HTML-koden HW.no er bygd opp av, istedenfor å bruke en ren PHP-fil slik det er nå. Det php-scriptet kan i samme slengen bruke "search and replace" til å luke vekk kodefeil og strigle koden. I tillegg vil serverload minske, siden PHP-scriptet bare genererer HTML-filen hvert minutt eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvalisiferer ikke jeg som "folk" da? Fordi jeg bruker Firefox? Nei vettuhva... Det hw.no må gjøre er å gå gjennom koden sin og rense den skikkelig og først da vil den kunne være (mer eller mindre) uten bugs i de fleste nettlesere...

Joda, du er menneske du også. Slik som resten av oss. Men er det stor prosent andel som bruker Firefox versus IE / Opera?

Og som knatten allerede har sagt, så jobber han med å fjerne disse 300+ bugsene. Men poenget mitt er at siden det virket på IE og Opera, så kunne designet bli rullet ut. Samt at mange av disse skyldest reklame sakene.

Tror ikke de hadde gjort det dersom HW siden hadde store problemer med IE.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

:roll:

Firefox er en mye større browser enn Opera...

Hvis siden hadde hatt store problemer med IE hadde hele hw.no stått på hodet for å fikse det, siden flesteparten av brukerne bruker IE...

Lenke til kommentar
"ikke så ekstremt mye", nei.. Men du innrømmer da altså at den er redusert?

At den i det hele tatt er redusert, pluss at det nye designet ikke er like godt fullført rent eyecandy-messig, skulle si sitt, etter hva jeg kan forstå.

Jepp, den er redusert. Må blant annet flytte muspekeren lengre for å trykke på de samme linkene som før. Sammenligner den med den utgaven som ligger på beta.hw.no

Er faktisk litt usikker på hvem av de jeg liker best når det gjelder eyecandy. Sikkert en vane sak.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke noen av designene folk fra WDS har foreslått? Bl.a. dette, som kombinerer brukervennlighet, lesbarhet og støtte for det nye reklameformatet.

Det som er nå er alt for enkelt og teknisk sett gammeldags, lite brukervennlig, vanskelig navigering, alt for trangt oppsett og alt for dårlig vektlegging av innhold. Husk; Content is king.

Lenke til kommentar

Må si at jeg var skikkelig glad i hw.no, men nå synes jeg at det ble for "kommerialisert" og for mye fokus på reklame. Om dere må ha så mye reklame for å dekke utgiftene er jo trist, men det er vel ikke mye jeg kan gjøre med det...

Min første tanke var vel, hvor er egentlig selve artikkelene? Og linkene til prisguide osv. Synes at brukervennligheten sank med ganske mange hakk nå... Nå sitter jeg på laptopen og ca regnet så opptar artikkelene ca 15-20% av hele skjermbildet :thumbdown: Jeg klarer å dekke samtlige artikkeler ved å legge kortholderen min oppå skjermen!

Nei dette var en skikkelig trist opplevelse! Må si meg enig med jorgenindahouse (+ mange andre brukeres innlegg).

Altså ca 15% med redaksjonellt innhold? Dette synes jeg ikke at holder mål...

Lenke til kommentar
Må si at jeg var skikkelig glad i hw.no, men nå synes jeg at det ble for "kommerialisert" og for mye fokus på reklame. Om dere må ha så mye reklame for å dekke utgiftene er jo trist, men det er vel ikke mye jeg kan gjøre med det...

Profit.

Lenke til kommentar

Profit.

Man må ikke tenke for mye profitt. Et sted går grensen, da vil brukene gå ober til noe annet om man er inne i en ond sirkel, færre brukere, færre som vil annonsere osv...

Lenke til kommentar

Profit.

Man må ikke tenke for mye profitt. Et sted går grensen, da vil brukene gå ober til noe annet om man er inne i en ond sirkel, færre brukere, færre som vil annonsere osv...

Ja, det er det jeg mener. Jeg mistenker at hw.no ikke lenger er:

Fremdeles ser vi imidlertid på oss selv som en gjeng av frivillige dataentusiaster som forsøker å hjelpe dere lesere - og ha det gøy samtidig.
Lenke til kommentar

Jo da. fint dette, men det er helt klart at kronene som ligger i kortene her. Reklamene er mere "påtrengene" en noengang ifra fra denne siden, ser ut som at det er det er lagt mest vekt på. Men vi lever i en verden om å overleve et allerdere mettet marked. hw.no sliter allerede med å komme med nok nyeheter, som allerede er redgjort av andre stede. Jovist, de henviser til de resursene. Men selv begynner de å miste fotfeste. De hadde bra overtaket da di fikk inn intressange produkter til test o.l. Spessielt for oss normenn. Men nå har vi blitt mere bevist på utenlandske sider, og hw.no begynner å miste endel status, og sikter til sikkrere reklame inntekter med å "fore" oss med med dette ved "fancy" stil.

Hw.no begynner å henge etter, tenker da de først var til stede under navnet hardware.com eller noe, da de testet noe som var ganske nytt, og nyttig. Men nå, old news get refreshed by hw.no :no: .

Jo da testene er greie, men vi har sett det før. For lenge siden, oftest!

Sorry hw.no, dere må være mere på hugget. Og ikke bare linke dere til andre tester, og iallefall, produkter det florerer av tester på nettet, det trenger vi ikke mere innføring i. Raptor disken er bra den, men det viste vi jo før den kom til test her.

hw.no prøver å bli voksne, men vet snart ikke hva publikumet er.

Lenke til kommentar

Ser jo ikke helt halv gærnt ut dette, litt mye reklame men det må vel til for å få hjulene til å gå rundt.

Sikkert noen som har nevndt dette men logoen øverst til venstre er ikke tilstede, det står bare logo, bruker opera 7.50

PS! Klokka er halv fire sikkert en hel haug av skriveleifer :sleep::huh:

Lenke til kommentar

Synes det ser MYE bedre ut, spesielt i Firefox og andre mozilla baserte browsere..

Mange som snakker om reklame her og at den er saa stygg .. Jeg bruker ett script som fjerner ALL rekleme for alle Norske web sider saa det bryr meg ikke ett fnugg.

Jeg takkler rett og slett ikke reklame som beveger seg og blinker noe jeavlig.

Edit : Oij oij .. jeg testa nettopp hw.no uten proxyen min aktivert ... fysj... Da ser det jo helt reav ut.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Greit med litt forandring, men jeg har ett eneste stort ønske til ytterligere forbedring:

Dynamisk bredde på sidene, slik som på forumet :yes:

Vær så snill?

Helt enig. Hater sider som ikke har dynamisk bredde. Dvs, den bør i alle fall være midtstilt hvis dere har bestemt at den skal være smal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...