Gå til innhold

Nytt design på hw.no!

Anbefalte innlegg

Og at de som bruker Firefox har størst problemer. Noe som tydeligvis er at Firefox ikke støtter standarderene godt nok. Spesielt når Opera ikke har problemer.

Slik jeg ser det, er Firefox nærmere W3C's standarder enn Opera. Etter jeg har kodet en side, (forutsatt at jeg koder den etter standardene, noe jeg gjør), vises den mer eller mindre perfekt i Firefox, mens jeg må tweake litt på koden for å få den til å funke i Opera. Til slutt er det masse tid som går vekk til å få ting til å funke i IE.

Tror heller grunnen til at det var flere feil som vises i Firefox var pga. de overnevnte 375 valideringsfeilene (som ble til 363?). Firefox er litt strengere på koden, virker det som.

Det var forresten ingen folk som klagde på feil som brukte IE, ihvertfall færre enn Opera-brukere. Skal vi dermed si at IE er en bedre browser enn Opera, som igjen er bedre enn Firefox? :ermm:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og at de som bruker Firefox har størst problemer. Noe som tydeligvis er at Firefox ikke støtter standarderene godt nok. Spesielt når Opera ikke har problemer.

Når det gjelder design, så er det de vanlige brukerne som bestemmer om den er god nok. Ikke dere som sitter i webdesign forumet. Har sett alt for mange dårlige websider ifra folk som skryter av at de er webdesignere opp igjennom årene.

• Vi er da vanlige brukere vi og :(
  • Firefox støtter standardene utmerket. Siden har over 300 valideringsfeil, så koden følger ikke akkurat standardene (for å si det mildt)
  • Ingen har påstått at alle i WDS-delen av forumet har full peiling. Er mange nybegynnere der med direkte grusomme sider, men det er også der vi finner de som lever av å designe nettsider og andre som er svært gode til det uten å gjøre det "professjonelt". Er det da så ille å påstå at WDS-delen har _litt_ mer peiling på hva som er bra og hva som ikke er bra, enn folk flest?

Lenke til kommentar
Når det gjelder design, så er det de vanlige brukerne som bestemmer om den er god nok. Ikke dere som sitter i webdesign forumet. Har sett alt for mange dårlige websider ifra folk som skryter av at de er webdesignere opp igjennom årene.

Godt poeng der kjhanken (riktig?) men jeg tror du misforstår litt her. Jørgen mente at vi som 'sitter' på Webdesign forumet kan mer enn gjerne hjelpe til, det er tross alt vi som er interessert i webutvikling -jeg sier ikke at vi er proffe hele gjengen, for det er vi strengt tatt ikke- men vi syns webutvikling er gøy så jeg tror at hw.no hadde tjent litt på å 'høre litt på oss' før den nye versjonen kom ut. Vi hadde jo mer enn gjerne vært med på å fikse bugs andre feil som oppstår, og som du skylder på Firefox (sier litt om _dine_ kunnskaper :roll:) ...

Jeg syns du overdriver med å si at det er vi som bestemmer hva som er godt nok, jeg syns alle er kvalifiserte til å gi kritikk, enten en er utvikler eller en bestefar, så det blir for dumt at du skal dra inn din egen personlige mening om webdesignere som ikke er flnike o.l. Vi er jo i bunn og i grunn interessert i det samme som alle andre her på forumet! Ha en kvalitetsportal hvor vi kan lese nyhter, utveklse meninger osv. Vi er da brukere vi også! :mad:

Lenke til kommentar

Det er forskjell mellom teori og praksis, det samme gjelder stor grad for standardere. Hva hjelper det å følge W3C standarden, slik som den er implementer i Firefox, om sidene ikke blir vist korrekt i de webleserene som folk faktisk bruker.

At det er færrest feil på IE og Opera skyldes mest sannsynlig at HW-folkene testet løsningen mest mot disse browserene. Hvem av de som er best vil jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Sorry, men her tar du grådig feil. Det er w3 som lager reglene her, og denne versjonen av HW har hele 376 kodefeil. Du kan se dem alle her. Firefox leser koden bra. Det er hw som ikke har gjort en god nok jobb med koden sin.

Du har et poeng ja, men nå skal du huske på at folk som driver med webdesign til vanlig vet mye om hvordan dette kunne vært gjort bedre - det er ikke tilfeldige meninger de kommer med. De kommer fra lang erfaring med prøving og feiling.

Hemmeligheten med et godt design er høy brukervennlighet med et godt utseende. Jeg mener at her har ikke HW klart noen av delene. Navigasjonen er vanskelig å finne, og hele greia er ikke så pen som den kunne ha vært. Den har mange rare feil, og den bugger som kjent i Firefox. Den er heller ikke noe fryd for øyet.

Jeg vet at i dette nye designet så var brukervennlighet høyt prioritert, men dessverre: Navigasjonen er vanskelig å finne, og brukervennligheten i det hele tatt er dårligere enn før. Jeg synes for så vidt det ikke var noe galt med den som den var heller.

Foreslår at dere hører på jorgenindahouse. Dette er ikke godt nok for en proffesjonell side av HWs størrelse. Sorry.

EDIT: Skrev feil navn i quotinga.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Det er forskjell mellom teori og praksis, det samme gjelder stor grad for standardere. Hva hjelper det å følge W3C standarden, slik som den er implementer i Firefox, om sidene ikke blir vist korrekt i de webleserene som folk faktisk bruker.

Men... den BLIR jo ikke vist korrekt i de nettleserne som folk faktisk bruker! I Firefox (som folk faktisk bruker) er det bugs, og ved å følge W3C-standarden og få siden validert, vil høyst sannsynlig flere av bugsene forsvinne!

GAH!

Lenke til kommentar

Kvalisiferer ikke jeg som "folk" da? Fordi jeg bruker Firefox? Nei vettuhva... Det hw.no må gjøre er å gå gjennom koden sin og rense den skikkelig og først da vil den kunne være (mer eller mindre) uten bugs i de fleste nettlesere...

Lenke til kommentar

Dette er ikke et spørsmål om hva de fleste bruker. Poenget her er at en side av dette kaliberet SKAL fungere PERFEKT i alle browsere, eller i det minste følge W3C-standarden.

(Det å følge w3c skal føre til at den funker perfekt i alle browsere, selv om dette noen ganger ikke er tilfelle.)

Lenke til kommentar
jeg er fuulll

Det er jeg og , men jeg holder kjeft om det.

Mikka:

Helt korrekt! :yes:

Men det som blir så dumt er alle forskjellene, noe kan den browseren lese, og noe kan den browseren lese..

Det er jo disse forskjellene som skulle vekk, og som w3c har jobbet for å avskaffe.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Alle her er brukere på lik linje av HW. Derfor er de fleste opptatt av at hw skal se best ut. Skulle vel ha understreket det tidligere, slik at dere webdesignfolk ikke ble fornærmet.

Jeg har ikke gode nok kunnskaper om hvordan disse standardene (W3C, CSS, osv) funker. Enkelt og greit fordi jeg ikke jobber med webdesign til daglig, men jeg er opptatt av brukervennlighet. Og brukervennligheten har ikke blitt redusert så ekstremt mye, vel og merke må vi lære oss på nytt hvor enkelte linker har blitt flyttet. Og at Prisguiden har blitt produktguiden.

Lenke til kommentar
...Og brukervennligheten har ikke blitt redusert så ekstremt mye, vel og merke må vi lære oss på nytt hvor enkelte linker har blitt flyttet. Og at Prisguiden har blitt produktguiden.

"ikke så ekstremt mye", nei.. Men du innrømmer da altså at den er redusert?

At den i det hele tatt er redusert, pluss at det nye designet ikke er like godt fullført rent eyecandy-messig, skulle si sitt, etter hva jeg kan forstå.

Lenke til kommentar

Vet ikke ossen det er med dere andre, men jeg får faktisk mindre lyst til å gå inn på en side igjen pga stygt utseende.

Greit at brukervenneligheten og oversikten er ok, men jeg er kanskje litt sær.. blir litt sånn småkvalm av den store logoen.. den liksom "kveler" meg.. :(

Lenke til kommentar
Kvalisiferer ikke jeg som "folk" da? Fordi jeg bruker Firefox? Nei vettuhva... Det hw.no må gjøre er å gå gjennom koden sin og rense den skikkelig og først da vil den kunne være (mer eller mindre) uten bugs i de fleste nettlesere...

Joda, du er menneske du også. Slik som resten av oss. Men er det stor prosent andel som bruker Firefox versus IE / Opera?

Og som knatten allerede har sagt, så jobber han med å fjerne disse 300+ bugsene. Men poenget mitt er at siden det virket på IE og Opera, så kunne designet bli rullet ut. Samt at mange av disse skyldest reklame sakene.

Tror ikke de hadde gjort det dersom HW siden hadde store problemer med IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...