JonV Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Likte ikke toppen "menyen". Og hvorfor velger dere ikke å bruke begin.no baren selv slik som søstersidene har.... Meny til hele netverket på toppen av siden = full oversikt Endret 12. juni 2004 av win_xp Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 ble positivt overasket da jeg så det nye designet og liker det godt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 oj oj oj..dette var..tja..nei, vet ikke helt jeg. Nå skal jeg prøve å tråkke for mange på tærne og heller ta en konstruktiv gjennomgang av hva som er der som jeg føler bør tittes på. Hvem er jeg som sier det? Vel, dette er jobben min å designe multimedia. Det gjør meg ikke til en ekspert eller en som har rett, men jeg føler det gir meg rett til å ha noen meninger, og forhåpentlig også kan gi noen tips og råd om ting jeg synes bør tittes på. Legger ved en skjermdump på slutten som hviser hva de respektive punktene handler om: A) Øverste "meny" linje. Denne har blit veldig distansert fra innholdet i bunn og jeg vil tippe at denn vil bli oversett eller ignorert av de fleste på siden. Den store reklameplassen rett under vil gjøre at folk ikke løfter blikket stort lengre opp for de prøver å ignorere reklamen. Ikke er menyen så kritisk heller for navigasjon på siten. Men det jeg reagerte mest på var alignement av den. Som designer ser jeg alltid etter balansen og strukturen på en side. Dette nye designet har ingen slike som jeg kan se. Hvor er "margen" som denne menyen jobber opp mot. Meny punkt "Anbefalinger" bør være enten alignet helt til venstre i samme marg avstand som Logoen under, eller HW-Nettverk linkene lengre ned. B) "Forum artikler Produkter". Hadde jeg vært den teksten hadde jeg får klaustrofobi. Her må det inn noe luft. Den siste linjen får dere bare ikke lov til å ha slik på en profesjonell site som dette. Ikke er de klikkbare heller, så vilken funksjon har de? Dette er kanskje bare noe bug teste tekst som ikke skal være der? C) Reklamen: Hva er denne alignet etter? Regner med dette bare er en overseelse og at den skal alignes til venstre med resten av innholdet under. D) "I FOKUS" teksten trenger luft. Den ser veldig trengt sammen oppe i hjørnet og det tok litt tid før jeg skjønte hva den mente og hvorfor den var der. Hele denne toppseksjonen kunne kanskje rammes inn på en måte slik at man skjønner at de bildene hører til teksten. Sånn det er nå sees det nesten ut som en ekstra reklame banner. Teksten under bildene bør kanskje ha en "Les mer >>>". Dette er en lite hint om at dette ikke er reklame men redaksjonelt innhold. E) NEWSFEED teksten trenger mer luft over det iconet/logoen. Det ser veldig sammenkrampet og slitsomt ut. Skap ballanse og luft. Ideelt sett bør hele logoen har mer luft rundt seg. Si ifra så skal jeg fikse en ny GIF til dere. F) Topp reklamen: you cant live with it, and you cant live without it. Your fucked if you do, and fucked if you dont. Den er stor stygg og må desverre være der. Men jeg synes kanskje det kunne være en misjon med å integrere den bedre. Den sorte harde kanten på venstre side som er mellom reklamen og bakgrunden til HW logoen er rå og brutal. Det kunne være en idee å lage en ramme som dere krever at alle reklamer som lages skal ha, noen som mykner overgangen og integrere reklamen mer inn i brukergrensesnitte. Nå ser den litt sånn "stappa inn". G) Den logoen var VELDIG STOR OG BRÅKETE!! Hva er grunnen til dette? Dette var mye bedre løst på den forrige siten. Personlig ville jeg nok tatt den en runde i Illustrator og laget en trykkvennlig versjon og så ekstrapolert en web versjon av den. For meg skurrer den litt nå, men logoer er jo nesten en relegion for noen så her kan meningene sprike. H) Hva er denne annonsen alignet mot? Det samme som nevnt før om andre punkter. Det er et gennomgående problem. Generelt: Jeg synews siten har veldig lite luft, og veldig små marger. Her kan det jobbes litt mer med å skape åpenhet og mer "vennlig" site. Personlig må jeg nok si at det gamle designet var penere. Dette er kanskje mer funksjonelt og "rett på sak". Hele den store top reklameplassen gjør hele siten litt ute av balanse og, den dytter på en måte alt ut på høyre side, man får liksom følelsen av at hele siten er på vei til å tipp over mot høyre (er du ikke designer kan jeg godt forstå at hele den settningen kan virke en smule absurd). Hele venstre meny struktur kunne kanksje vært gjort smalere som så ville dratt topp reklamen mer til venstre og så gjort høyre side litt smalere. Anyhow...det er noen punkter, og etter hva jeg kunne se fra noen poster her så virker det som hele siten er work in progress, så da håper jeg dette er noen punkter å ta med på veien. Skjermdump: AKIRA Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 tja, funker detta merker egentlig ikke så veldig mye forskjell da Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Ikke så veldig forskjellig, men bra! Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Uff av meg, det gamle var MYE MYE bedre! ekkel reklame på toppen For stor høyreramme (evt. liten midt) Designet ser eldre ut og mindre profesjonelt --> kjedeligere og i tillegg mer rotete (sist nevnte pga de store reklamene og siderammene). Over og ut -MrBlue Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg får ingen reklamer i Mozilla... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 SÅ absolutt fint... men la godt merke til reklamen.. men det er ikke noe problem for meg.. så lenge reklamen ser bra ut skjenerer den ikke.. men ha kvalitetssikring på reklamene dere har på siden deres! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Bugs!: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2329761 Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 blir sikkert vant med designet etter kvart. men eg, som dei fleste (alle) andre likte ikkje flashreklamen. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 syns ikkje det var spesielt behagelig, du må "forbi" reklamen uansett kor du skal... Toppmenyen spesielt.. Syns det gamle var bedre, men blir vell vandt til dette og. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg får ingen reklamer i Mozilla... hehe ikke jeg heller *digge*, men til gjengjeld så kommer masse tekst over bakgrunnsbildene og det er utrolig stygt!! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 nå er kansje jeg bare skeptisk (var i mot når dere gikk bort i fra den grønne designet, men dette kan ha noe med at jeg da kjørte 800x600 og den nye passet dårlig.) virker ok, men reklamen blir veldig framtredene. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 jojo, det var ikke aller verst, fikk intrykk av at sida er blitt optimalisert for høyere oppløsning enn tidligere... ? Hvis dette er riktig, så kunne den vært optimalisert for enda litt høyere oppløsning spør du meg... ellers er det MYE reklame på hw.no, jeg vet jeg ikke skal klage, det er nødvendig for en gratis side, men liker ikke helt flash reklame, kan bli fort lyd ut av det... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg ser absolutt ingen forskjell! Alt er helt klin LIKT!!! Bah... Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Skifter hw.no design igjen eller? Det kommer feil meldig: Vi skifter design, og er tilbake om noen minutter! Takk for at du venter. Edit: Kom inn, måtte bare skirve hardware istedent for hw Edit2: Kom inn med bare hw også, må være jeg som tuller! lol Endret 12. juni 2004 av petter'n Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Navigasjonsbaren bugger _veldig_ i Firefix 0.9RC1. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Må si meg veldig enig i mange av punktene til AKIRAx24, særlig det med logoen! Den er ALT for stor og bråkete, blir en forferdelig forstyrrelse for meg når jeg ser siden i helhet. Skal ikke si at jeg er noen ekspert, men jobber også litt innenfor web/gfx. Edit: Også dette med at siden ikke er skikkelig kompatibel i 1024x768 Hva skal det forestille? Jeg orker vel ikke å scrolle sidelengs!! FYSJ! Endret 12. juni 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå