Gå til innhold

12" Basselement anbefalinger

Anbefalte innlegg

Har en 50 liters kasse det skal sitte en 12" bass i.

Noen anbfalinger til hvilket.

Tenkte å finne et Crunch Fatboy 12" men jeg finner det ikke noe sted.

Husk det må kunne spil VELDIG HØYT!!!!

AMD Athlon 1000mhz

512mb ram

Elsa Gladiac 920 GeForce3

Bose Lifestyle8 :grin:

pi_ls8.jpg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Bose på 2002-04-15 20:22 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Bose på 2002-04-15 20:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha noe som spiller høyt, så kan ikke du mene at du skal ha noe fra Ljudia? De selger som regel kun vrøvl.

Hvis du vil ha noe som kun spiller høyt, så velger du Cerwin Vega. Hvis du vil ha noe som spiller høyt og fint, JBL. Hvis du vil ha noe som knuser trommehinnene dine, så velger du Cadence.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-20 00:01, SintBrus skrev:

Hvis du vil ha noe som spiller høyt, så kan ikke du mene at du skal ha noe fra Ljudia? De selger som regel kun vrøvl.

Synes du gir Ljudia ufortjent dårlig kritikk. De har faktisk my bra. Men det er som alle andre steder, du får det du betaler for. Grunnen til dine utsagn er pga de har mye billig, og folk regner med at det skal låte like bra som det som koster mye mer. Det er en grunn for at ting koster mye og lite.

Men for å svare på spørsmålet. En regel jeg lærte ang bilstereo, var at bilstereo forsterkeren skal koste minimum 2,5 X prisen på den/de elementene du bruker.

F.eks. Element kr. 1000,- = Forsterker min. Kr. 2.500,-

Jo mere strøm en forsterker klarer å gi, jo mere kontroll får du på elementet, og høyre kan du spille.

Jeg for min del liker MTX forsterker og element. Masse strøm, og masse lyd. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-20 03:09, Mister t skrev:

Synes du gir Ljudia ufortjent dårlig kritikk. De har faktisk my bra.

Ja, for all del, de selger mye ok. Men det som er, er at de ikke selger high-end elementer, eller element som spiller høyt og bra. De elementene jeg har nevnt tidligere spiller både og.

Quote:

On 2002-04-20 03:09, Mister t skrev:

Jo mere strøm en forsterker klarer å gi, jo mere kontroll får du på elementet, og høyre kan du spille.

Her har du et poeng. Desto mer effekt desto mer kontroll. Du kan få et element til å spille høyt på en liten forsterker, men du får så mye forvrenging at det går utover kvaliteten på lyden. Det gjør ikke noe at du har et element på 300W og en forsterker på 1000W. Det blir kun bedre lyd av det.

[ Denne Melding var redigert av: SintBrus på 2002-04-20 11:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...