Gå til innhold

Hjelp Ati 9800 pro med masse artifacts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det kanskje være at hele kabinetttet ditt er mye varmere enn det var i selgeren sitt? Da blir jo både ram og grafikkprosessor mye varmere hos deg en det var hos han du kjøpte det av. Om du har få eller ingen kabinettvifter blir jo kortet varmere i din PC enn selgerens om han hadde fullt opp av vifter. Da kan det være at han aldri merket noe slikt med kortet og trodde at han solgte deg et skjermkort uten feil. Det du da kan gjøre er å få deg flere kabinettvifter slik at tempen synker og kanskje kortet fungerer feilfritt da?

Om du derimot har masse kabinettvifter og har prøvd å kjøre uten sideveggen/dekselet på PCen og fremdeles har artifacts er det vel teorien min ovenfor utelukket. Da vil jeg tro at han viste om problemene og rett og slett har solgt deg et ødelagt kort. I såfall bør du ta en samtale med selgeren der du først forsøker å være høflig og sier at han får kortet tilbake og du skal ha pengene tilbake.

Går han ikke med på det så truer du(eller setter til livet) med balltre mot kneskåler! ^^

Lenke til kommentar

Hmm...

Lurer litt på hva han duden har drevet med egentlig :no:

Lurer litt på om han har flasha kortet til et XT,for så og flashe kortet tilbake med feil original bios.

Hadde samme problemet som du beskriver her,etter en feilflash.

Måtte ty til en kompis som hadde samme kortet.

Fikk bios fra han og da funka kortet fett! :mrgreen:

Fant senere en XT bios som funka.

Men hvorfor ikke prøve å få tak i en original bios eller en XT bios til ditt kort.

Du har jo ingenting å tape. eller?

kan jo hende det fixer biffen...

Endret av Morp[]eus
Lenke til kommentar

hm, uansett er det veldig mistenkelig at du får artifakts på windows boot screen ved standard klokkefrekvens. Kortet rekker jo uansett ikke å bli så varmt at det skal være grunnen. Prøv å reinstaller windows xp, om det samme skjer da er det veldig sannsynlig at det er en eller annen feil på kortet (eller muligens feil bios som nevnt over)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Varme skal ikke være noe problem, sidedøren er oppe og har 2 kabinettvifter.

Når det gjeld bios, kan noen si hva den orginale biosen heter. Under adapter i skjerminstillinger, står det hos meg: bios information 113-A07521-102

Lenke til kommentar

Wtf, det var absolutt ikke meningen, Johnny!

Har du reinstallert driverne og sjekket at det ikke er noe feil med kjernen?

Hvis du ikkke får til dette kan du sende kortet tilbake til meg, men dette var veldig rart, for det fungerte helt fint når jeg hadde det.

Beklager dette på det aller sterkeste, men det du kan gjøre er å sende det tilbake til komplett, for jeg la med kvitteringen til kortet eller du kan sende det tilbake til meg, men da vil det ta lengre tid.

Jeg hadde bare overklokka det litt, ikke mye, det har ikke vært flashet!

Dette var ABSOLUTT ikke meningen!

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Takk nikkor, det er vel på en måte bra å høre.

Veit ikkje eg, har da satt inn mange kort i maskinen og gjorde ikkje noe annet nå. Satte det inn skrudde på og det spytta om seg med arifacts. Vart litt bedre etter eg reinstallerte windows. Men det er fortsatt artifacts i spill + i artifact scannere. Kan ikke si at kortet var så godt pakket. Orginal eske med gråpapir rundt. Kortet påmontert artic cocling er jo egentlig for stort for boksen så det kan jo hende at det har fått seg ein støyt og vifta har komt ut av posisjon.

Lenke til kommentar
Kan hende AGP slotten undervolter kortet litt også ,

kanskje sjekke agp spenningen idrift.

..

Mulig, syntes dette var både veldig rart og veldig synd :cry:

For dere som ikke vet det så var det jeg som solgte skjermkortet.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke ta av Shim'en for og få god kontakt., det er bare for "ekstrem" overklokkere, pluss at du risikerer og knuse kjernen.

Protest! Er kjøleren du ettermonterer helt plan under og 9800 kortet ditt har shim, kan jeg garantere at du får artifacts no mather what. Samme hvor mye AS du måtte slenge på vil du få artifacts. Anbefaler å sjekke dette, men rart om han ikke har tatt den av.

Ting du bør sjekke\gjøre:

1: Sjekk om shim er av. Om ikke kan du gjøre 2 ting. Enter lage en avtale der den egentlige kjøperen av kortet får nytt pga. fabrikkfeil, eller du kan fjerne shim. Dette finnes det mange poster om inne på forument tror jeg.

2: Et kjøleren ettermontert, shim er av å garantien er borte for lengst, prøv å flashe kortet ditt med en annen bios. Prøv først standardbiosen til din kortprodusent.

3: Få penga tilbake på noe vis. Ikke at jeg aner hvordan tho...

EDIT: Så ikke inleggene til kasp før nå. Det virker som om det ordner seg når du har kjøpt av en så ærlig selger. Flott!

Endret av Rufati
Lenke til kommentar
Du trenger ikke ta av Shim'en for og få god kontakt., det er bare for "ekstrem" overklokkere, pluss at du risikerer og knuse kjernen.

Protest! Er kjøleren du ettermonterer helt plan under og 9800 kortet ditt har shim, kan jeg garantere at du får artifacts no mather what. Samme hvor mye AS du måtte slenge på vil du få artifacts. Anbefaler å sjekke dette, men rart om han ikke har tatt den av.

Er du dum?

Man trenger ikke og ta av shim'en, jeg bruker VGA silencer nå og har ikke tatt av "shim'en", har forresten klokket mitt til 470/402 UTEN artifacts.

Har du testet dette selv, eller er det bare noe du "tror"?

Edit: For ALL del, IKKE ta av shimen.

Da mister du garantien.

Rufati@ Ikke gidd og svar, når du ikke har peiling.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...