Gå til innhold

Hjelp Ati 9800 pro med masse artifacts


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp eit brukt 9800pro i posten. Han eg kjøpte det med hadde montert artic cooling og mange ram sinks på kortet. Da eg hadde satt kortet i starta maskinen opp og kom inn i windows. Det er ikkje akkurat overfult med artifacts men mange bokstaver er nesten vekk samt at der er diverse streker her og der. Dette kan da ikkje være vanlig sjølv om det kanskje finnes rester etter gamle nvidia drivere. Hjelper det å reinstallere windows? Noen som har hatt samme problem og fått det løst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg klarer å klokke akkurat det samme på min, men jeg har da ingen artifacts og jeg har standard kjøling, så det ser ikke ut som om den er død, ta å reinstaller windows eller "c: format" for jeg hadde noen bi-effekter på min 9800 pro da jeg kjøpte den ny, problemt var da "rester av gamle drivere". det hjelper å etterspørre, prate med karen etter kvitteringen også.

Lenke til kommentar

Anyone?

 

Har nå rettet på 1 av dei svære (h:4 b:2 l:4) ram sinks på baksida som stod over diverse andre komponent i tillegg til rammen, samt reinstallert windows. Nå er alle bokstave heilt tydelige, men det finst fortsatt veldig små antydninger til artifacts. Under artifacts testen i ATItool er det derimot veldig mykje artifact. Skal teste Far Cry no. Noen formeininger?

har også bare catalyst 3.2

 

Edit: Får diverse artifacts i spill. Har jo den orginale vifta, bør eg prøve å ta av alle ramsinks og bytte til den orginale vifta?

Endret av teekay19
Lenke til kommentar
Anyone?

 

Har nå rettet på 1 av dei svære (h:4 b:2 l:4) ram sinks på baksida som stod over diverse andre komponent i tillegg til rammen, samt reinstallert windows. Nå er alle bokstave heilt tydelige, men det finst fortsatt veldig små antydninger til artifacts. Under artifacts testen i ATItool er det derimot veldig mykje artifact. Skal teste Far Cry no. Noen formeininger?

har også bare catalyst 3.2

 

Edit: Får diverse artifacts i spill. Har jo den orginale vifta, bør eg prøve å ta av alle ramsinks og bytte til den orginale vifta?

sier bare 4.5 jeg. :roll:

Lenke til kommentar

Vet om edit, har jo brukt det i noen av postane.... bare glemte det.

Har fresh install av windows no, så da skulle det vel ikkje være behov for noe drivercleaner.

 

Det eg ikkje veit er om det var justeringa av ein ramsinken eller ny windows installasjon som gjorde trikse med å få bort artifactsen på skrivebordet, kan jo fortsatt se litt antydninger fks at 0.5 mm av ein bokstav noen ganger blir borte.

Men spill som farcry er fortsatt fulle med artifact, men greidde å spille Medival TW uten noen antydninger til artifact

Endret av teekay19
Lenke til kommentar

Sitter og vurderer det ja. Vet ikkje omhan har tatt av shim'en da han monterte artic cooler'en. Shim'en ligger ihvertfall ikkje i esken så da er den sikkert fortsatt på kortet. Til dere som har montert artic cooler: tok dere av shim'en for å få skikkelig kontakt?

 

Lurer også på å spør om eg kan få heve kjøpet. Dette vakke noe kjekt.....

Endret av teekay19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...