Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sygate blokkerer ikke porter

Anbefalte innlegg

Jeg har installert Sygate PRO på min PC, og har prøvd å kjøre test your firewall (Her).

Men den viser at nesten alle portene mine er Closed, ikke blocked og at noen av dem er open (Telnet og ICMP). Hva kan jeg gjøre for å få Sygate til å gjøre portene mine blocked?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey!

Prøv denne testen også.

Nevnte test, viser hvilke porter den finner åpne etc. Meget god side for å sjekke din egen sikkerhet forøvrig.

Den testen som trådstarter henviste til, fungerer ikke i opera 7.11, men i IE fungerer den ypperlig. Jeg fikk på alle testene ikke en eneste sikkerhetsfeil. Kjører smoothwall på unix system og Norton Firewall på systemet mitt. Burde vel være ganske sikker ut mot nettet da :D

Kan nevnes også at det blir kjørt en god del tjenester fra denne pc'en også. Men uansett burde du kanksje prøve deg fram med de forskjellige firewallene på markedet og se hvilket som passer ditt behov best.

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
NGT

NGT leverer en NAT-router, så den testen scanner Internet-interfacet på NAT-routeren. Siden port 23 (Telnet) er åpen og alle andre porter er lukket (ikke filtered/stealth), betyr det at brannmuren er deaktivert i routeren.

Anbefaling fra meg: Aktiver brannmuren, ellers kan hvem som helst gå inn på routeren utenfra via Telnet og gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Anbefaling fra meg: Aktiver brannmuren, ellers kan hvem som helst gå inn på routeren utenfra via Telnet og gjøre endringer.

Svjv er det vel bare noen utvalgte IP-er som kan kobles seg opp mot routeren for og konfigurere den fra nettet.

Lenke til kommentar

For å lukke spesifikke porter i Sygate skal du gjøre følgende:

Åpne Advanced Options, klikk ADD.

Gå til Ports & Protocols, velg TCP.

I Local Box, skriv den aktuelle porten/port range . La Remote Box stå åpen.

I Traffic Direction Box, velg Incoming & Outgoing.

Klikk så OK to ganger.

Håper dette hjelper deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har aktivert filtersettet på ruteren, men både ShieldsUp og Sygate sier fortsatt at portene er lukket/ikke blokkerte.

Hva mener du med "lukket/ikke blokerte"? Sygate sier "Blocked" når porten er sperret også står det om den er i "stealth mode" eller ikke. På grc siden skal du få "Stealth" på alle porter du ikke har lagt til i NAT.

Lenke til kommentar

Hvilken router har du? Er den som er problemet. Jeg har en Netopia 3351, med standard instillingene fra NGT, der er alle portene "usynlige" eller "Blocked" som de kaller det på sygate sin test.

Du kunne vel ikke sendt en oversikt over Nat og filter instillingene i routeren, så kanskje vi finner feilen.

Lenke til kommentar

Fikk ordnet det nå, viste seg at NGT-routeren hadde fjernet alle filterne, og selv om man aktiverte filtersettet så var det ingen filtere.

Endte med at jeg måtte resette routeren og aktivere den på nytt.

Nå er alle portene stealthed :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...