Tha sims Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hallo! Jeg har et prob. Jeg har to hardisker. en på 200 giga og en på 120. OS er på 120 gigaen. Jeg skulle legge inn xp på nytt på 120 gigaen pga mange grunner. Det som skjer når jeg skal boote opp fra xp cden og installere den er at den finner ikke hardiskene mine! Jeg får derfor ikke installert xp på nytt... Siden jeg ikke klarte å installere xp på nytt, klarer jeg og kjøre xp på 120 gigaen. Hva er galt? Er det noen som har peil? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Høres ut som du har serial ata disk(er) .Og hk kontroller uten native sata støtte. Da må du såfall bruke F6 og diskett med drivere under installasjonen av xp. Var lite info hva du har av utstyr her ,så vi får gjette . .. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 hehe... sorry, Ja det er sata , men jeg har lagt til sata drivere inn fra før av, ellers hadde jeg ikke klart å boote opp... eller? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Helper ikkje å ha s-ata drivereane inne på harddisken, når du booter ifrå cd, selførgelig. Du må nokk lage/finne fram ein diskett med driverane og trykke F6 under instalasjonen. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 legger ikke driverne seg på i bios da, eller er deg jeg som tar grundig feil? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Man legger jo ikke drivere inn i BIOS, drivere blir installert på HD. Hvis du måtte bruke floppy da du installerte så er det fordi BIOS ikke støtter SATA. Ergo må du bruke floppy når du installerer på nytt. Lenke til kommentar
butare Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hvordan fungerer det med USB diskett stasjon under installasjon? Vil den fungere under en slik oppstart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå