Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DI-604 og Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

.....sliter litt med å få disse til å virke, knoter inn pppoe brukernavn og passord, men no way.... har gjort dette flere steder hos andre personer med andre rutere (3COM og SMC), men her funker det altså ikke.

 

Kan det være ruteren som ikke er helt glad i Telenor PPPoE? Leste en test av en Topcom sak som heller ikke ville opp mot Telenor...... Firmware fant jeg ikke hos d-link, de har for a,b,c og e, men ikke d som jeg sitter med her :thumbdown:

 

Ser at Telenor bare deler ut en ip av gangen over PPPoE, kan det være at "leasen" er satt opp til MAC-adressen på pc'en, slik at jeg må vente til den har "gått ut" før jeg får kontakt med ruteren? Hvor lenge varer i tilfelle en slik "lease"????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme router som deg men selvsagt ikke samme ADSL leverandør......

 

Du sier du har problemer med å finne ny firmware. Det regner jeg med er fordi du er inn på den amerikanske siden. Den routeren du og jeg sitter på er for det europeiske markedet. Jeg hadde samme "problem" tidligere, gå inn på de europeiske sidene (tror det var den svenske D-Link siden jeg var inne på for å få litt support.)

Prøv dette så kanskje du får skikk på routeren. Da det gjelder MAC adressen så kan du klone MAC adressen fra ditt nettverkskort til routeren. Hvis du ikke har studert bruksanvisningen så anbefaler jeg deg det.

 

FrodoTorpedo

Lenke til kommentar
Ser at Telenor bare deler ut en ip av gangen over PPPoE, kan det være at "leasen" er satt opp til MAC-adressen på pc'en, slik at jeg må vente til den har "gått ut" før jeg får kontakt med ruteren? Hvor lenge varer i tilfelle en slik "lease"????

Nei, den teorien kan du bare glemme.

Det er PPPoE som henter IP-en og denne har ingenting med DHCP og gjør i vanlig forstand.

Lenke til kommentar
Nei, den teorien kan du bare glemme.

Det er PPPoE som henter IP-en og denne har ingenting med DHCP og gjør i vanlig forstand.

Ja, jeg vet forskjellen, uttrykte meg kanskje litt utydelig. Hadde Intellinet før, der kunne jeg koble på så mange jeg ville (bedriftsabonnement) så lenge jeg installerte PPPoE på hver enkelt pc. Det var ikke noe Internet Connection Sharing eller noe sånt, og alle pc'ene fungere hver for seg uten at noen av de andre trengte å være på.

 

Jeg forstår det sånn at Telenor bare tillater en PPPoE "session" (= 1 IP) eller hva man skal kalle det på sin linje, og at tenkte kanskje at denne "sessionen" er opptatt en viss stund etter av pc'en ble slått av?

 

 

Fant ikke noe tidligere Firmware, men skal prøve med MAC-spoofing! :-)

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme router sammen med Telenor ADSL for en stund tilbake. Den gangen måtte jeg nedgradere til en tidligere firmware..

har prøvd MAC-spoofing til ingen nytte..... husker vel ikke i farta hvilken firmware du måtte tilbake til? Og hvor du fant den? Finner bare nyeste på dlink-sidene......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...