Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

meninger om telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fordelen med Telenor er at de er såpass store og at du dermed slipper å sitte med skjegget i postkassen fordi ISP'en går konkurs. Jeg får internett gjennom kabel fra Telenor og er fornøyd med det; er raske og stabile linjer.

Har også fasttelefon fra Telenor og fant ut at jeg kunne chatte med kundeservice'n deres via nettsidene deres. Selv om det kanskje tar litt tid å komme frem til kundeservice på telefon er denne ganske godt utbygd. Svar på email kommer som regel innenfor rimelig tid...

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe aksjer? Eller har du bare lyst til å starte en sånn Telenor er dum og teit tråd?

Fordeler med Telenor: De driver et helt greit og stabilt telenett

Ulemper med Telenor: De ringer meg i tide og utide og ber meg om å skifte abb.

Telenor sin oppførsel er helt normal - det er politikernes som har gitt Telenor den posisjonen de har i dag, ved å selge fasttelefonnettet sammen med Telenor. Telenor bruker denne fordelen ved så godt de kan å oppfylle forventningene om avkastning til eierne.

Det samme gjelder alle andre leverandører av Internett og teletjenester. I det siste har de jo skikkelig skjerpet kundeservicen og det er bra. Hvis jeg måtte velge et abb. til min mor ville jeg nok valgt telenor - men ellers er jeg fornøyd med nextgentel.

En kan alltid ønske at ting var billigere og bedre, men det er ikke Telenor sitt ansvar.

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar
så lenge du har maskinen din konstant på skal du ikke få ny ip....

Har maskiner tilkoblet nettet 24/7, men får allikevel ny IP av telenor hver 11. dag, ca.

Merker det ved at jeg blir koblet fra IRC-tjener, og når jeg får koblet til igjen, så har jeg forskjellig IP.

Lenke til kommentar
Telenor er helt elendig hold deg unna!

De har ELENDIG kundeservice og linjene er ekstremt ustabile.

Ikke å anbefale.

Hva snakker du om? Noen gang hørt om "Konstruktiv kritikk"? Det er det litt mer modne og siviliserte folk bruker når vi uttaler oss om ting.

telenor er bra nok de,stabile linjer, god økonomi, men er for dyre og utnytter folk som har mindre peiling på å gå for "super" tilbudene dems. Kundeservice'n dems er absolutt på linje med de bedre på markedet, de svarer innen 1 daøgn på mail og pr. telefon er det sjelden man må vente lenger enn 5 min, og de gjør det de kan/skjønner for å hjelpe. (hvis du selv har såpass med peiling at du klarer å fortelle hva som er feil)

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Telenor er tregere og dyrere en de andre leverandørene men de har en kjempebra kundeservice og utrolig stabile linjer. Du kan ringe langt utpå lørdags kvelden og få hjelp :)

jeg har hatt telenor nå i ca 3 år og bortsett fra 1 gang som noen hogg over kabelen ved centralen så har min nedetid vært på ett par timer

Lenke til kommentar
Telenor er helt elendig hold deg unna!

De har ELENDIG kundeservice og linjene er ekstremt ustabile.

Ikke å anbefale.

Hva snakker du om? Noen gang hørt om "Konstruktiv kritikk"?

Ahh jeg orker ikke ramse opp alt. Men ja.

De skulle f.eks sende oss et trådløst nettverk gratis. De ringte og sa vi skulle få et trådløst nettverk gratis. Månedene gikk. Så ringte vi og sa: "Hvorfor kommer ikke det trådløse nettverket?" "ånei det har skjedd en feil vi skal sende det med en gang." svarer de. Og så kom det. Men vi måtte betale. Selv om de så at de skulle sende det gratis. Vi skjønnte ingenting. De sa: "høh, vi har da aldri sagt noe om å gi det bort gratis!"

Og så ved juletider skulle de sende en mp3 spiller fordi vi oppgraderte linjen men neida den har ikke kommet....

Og linjen er ustabil... ja, hva mer er det og si om det? Internett "hopper" ut hele tiden

Telenor = :thumbdown:

Det er det litt mer modne og siviliserte folk bruker når vi uttaler oss om ting.

wow du er råtøff...

Lenke til kommentar
De skulle f.eks sende oss et trådløst nettverk gratis. De ringte og sa vi skulle få et trådløst nettverk gratis. Månedene gikk. Så ringte vi og sa: "Hvorfor kommer ikke det trådløse nettverket?" "ånei det har skjedd en feil vi skal sende det med en gang." svarer de. Og så kom det. Men vi måtte betale. Selv om de så at de skulle sende det gratis. Vi skjønnte ingenting. De sa: "høh, vi har da aldri sagt noe om å gi det bort gratis!"

Hmm, de sendte det vel kanskje gratis ? Betalte dere porto ? ;p

Lenke til kommentar

Hmm, de sendte det vel kanskje gratis ? Betalte dere porto ? ;p

Å, det ble litt feil. De sa selfølgelig at vi skulle -FÅ- det gratis, ikke bare sende det gratis :p

Lenke til kommentar

Det der hørtes ikke veldig trolig ut engang. Hvorfor skulle de gi bort ett trådløst nettverk uten videre?

Og hvorfor skulle du få en MP3 spiller fordi du oppgraderte linja? Hvilken sammenheng har en MP3 spiller med telenor?

Mulig alt det over stemmer,men da tror jeg heller du har vært en uheldig kunde, for mine erfaringer med dem er at de har vært stabile (eneste nede-tiden jeg har hatt var ett par dager i forbindelse med at de busta meg for å share en masse warez på IRC for jg glemte å slå av fil serveren) men de åpnet linjen igjen så fort jeg sendte mail og sa at jeg ikke lenger delte warez på IRC.

Lenke til kommentar

;-)

hehe.

Ja, det med IP'n er litt små plagsomt, de har vel satt lease time på maks 10-11 dager eller noe da regner jeg med... men med routeren min på 24/7 så beholdt jeg samme ip over lengre tid enn 11 dager... men jeg brukte stort sett dyndns adresse så jeg tenkte egentlig sjelden på hvilke ip jg egentlig fikk...

Lenke til kommentar
Det der hørtes ikke veldig trolig ut engang. Hvorfor skulle de gi bort ett trådløst nettverk uten videre?

Og hvorfor skulle du få en MP3 spiller fordi du oppgraderte linja? Hvilken sammenheng har en MP3 spiller med telenor?

Prøver du å si at jeg juger? Du er ganske frekk jeg vil ikke si at du er "moden og sivilisert" haha

Uansett, jeg husker ikke helt hvordan det var, men vi var misfornøyd med ADSL'en dems. En ting som var veldig negativt da var at det var 1gb nedlastningssperre :thumbdown:

Vi klagde men da sa de: "Dere får et trådløst nettverk gratis"

Hvilken sammenheng har mp3 spiller med telenor? Jo like stor sammenheng som et høyttalersett. De gir bort mp3spillere og høyttalersett til de som bestiller nye/oppgraderer linjer.......

Lenke til kommentar
Ja, det med IP'n er litt små plagsomt, de har vel satt lease time på maks 10-11 dager eller noe da regner jeg med... men med routeren min på 24/7 så beholdt jeg samme ip over lengre tid enn 11 dager... men jeg brukte stort sett dyndns adresse så jeg tenkte egentlig sjelden på hvilke ip jg egentlig fikk...

Er ikke det å få ny IP-adresse som er mest plagsomt, men at jeg f. eks. mister tilkoblingen til IRC-tjeneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...