Gå til innhold

Noen som vil ha en gratis Ribozyme-CD?

pgdx

Anbefalte innlegg

Ribozyme spilte tre låter på Blender på NRK2 torsdag ettermiddag, og i den forbindelse klarte jeg å vinne en CD av de.

Nå har det seg faktisk slik at jeg allerede har denne CD-en i CD-samlingen, og det er litt leit at jeg sitter med to stykker.

Derfor vil jeg gi vekk denne CD-en til personer som liker den typen musikk, og hvis du er interessert, vennligst fortell hvorfor du bør få den, og hva som er dine favorittartister- og album.

Edit: Glemte plateanmeldelse...

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mesa want!

Bør ha den fordi eg har lyst på den. :p

Liker veldig mykje av mange, alt i fra metal til 70-talls rock og blues, men det som står øverst i CD-hylla for øyeblikket er Opeth - Damnation og A Perfect Circle - Mer De Noms.

Lenke til kommentar

TLZ sendte meg en PM der han beskrev hvorfor han burde få den veldig godt og hvilke musikk han likte. For de som lurer, så ligger det an til at han får den. :)

Edit: Men det er ennå ikke bestemt.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Hallo i luken, Pål. Skal vi begynne med de byråkratiske, formelle detaljene, for så å bevege oss over i min endelige (og meget dypt alvorlige) begrunnelse? :)

Skal vi se... Favorittartister, sa du? Er veldig, veldig glad i klassisk hardrock alà Led Zeppelin (hører for øvrig på Led Zeppelins geniale Since I've Been Loving You (fra How The West Was Won) akkurat nå), Jimi Hendrix og videre i de baner. Ops, nå glemte jeg nesten Pink Floyd (DSOTM er ubeskrivelig bra). Er også ukritisk storkonsument av alt som kommer fra, eller har forbindelse med Maynard (Tool, A Perfect Circle, osv.), noe som passer ypperlig, da Ribozyme så vidt jeg vet er beslektet med disse. Neste punkt på min eminente liste er The Mars Volta og At The Drive-In, ohhh! Fet prog-punk, masse lyd, masse følelser. Skal vel også legge til en av mine absolutte favoritter: Bobby Conn! Funk, disco, hardrock, jazz, det er ikke grenser for hva denne geniale musikeren (med sitt fantastiske band "The Glass Gypsies") inkluderer i musikken sin, og det funker, det funker så j*vla bra! Andre band/artister jeg hadde klippet fantasveis og løpt naken nedover Karl Johan med Orderudsokken i munnen og FrP-medlemmsblad i rumpesprekken for: Madrugada, Rockatansky (Ikke smisk, jeg har seriøst dilla.), Faith No More (og alle andre Bungle-prosjekter), Metallica, Guns N' Roses, Muse, Nine Inch Nails, Radiohead (OK Computer er topp), RHCP (Helst eldre materiale, BSSM og bakover), The Doors, Frank Zappa, Turboneger, The Smashin Pumpkins, SOAD (Woah! Bra nu-metal er sjeldne saker), Opeth (Still Life og Blackwater Park skiller seg ut, om jeg må si det selv.), Rage Against The Machine (burde vært nevnt i den noe mer begrunnede lista, men men), Air, Shpongle (!!!), Bobby Conn (er så bra at det fortjener å nevnes 2, ja kanskje 3, ganger), Amulet, Gaate, The Blood Brothers, Nick Cave and The Bad Seeds, ...And You Will Know Us By The Trail of Dead. Det får holde for denne omgang, men den lista kan sikkert forstørres betraktelig på ikke alt for lang tid.

Så, hvorfor skal jeg, som den småfrekke, men likevel elskelige, krøllete wannabe-bohemen jeg er, få æren av å inkludere denne fantastiske utgivelsen i min CD-samling? Fordi jeg fortjener det. Jepp, det høres ut som et lettere arrogant svar, men det kommer faktisk fra de dypeste daler av mitt noteformede hjerte. Jeg er en av de få (sammen med mange av brukerene av dette forumet, heldigvis) sjelene igjen som faktisk betaler for musikken jeg hører på. Man stjeler ikke kunst fra kunstnere, det er en prinsippsak, og en glede for min egen del. Å handle plater er noe av det artigst jeg gjør (uansett hvor patetisk det må høres ut for noen). Benytter anledningen til å oppfordre alle til å kjøpe musikken sin, ikke stjele den. Nå har det seg slik at jeg har lite penger for tiden (det beste i livet er tydeligvis ikke gratis lenger?), eller, jeg er faktisk nokså blakk. Men har jeg lyst på ny musikk? :yes:. En ny CD-plate hadde smakt bedre enn grillet laks med fløtesaus og hasselbakkpoeter, og det sier ikke engang litt. I min store mangel på crapitalismens svar på slavedriving (også kjent som "penger"), går jeg på musikalsk tomgang for tiden. Med andre, og mer lettfattelige, ord: Jeg har ikke penger, men vil gjerne ha musikk, og spesiellt bra musikk. :]

Favorittplate? Kan umulig velge èn, men tre skal la seg gjøre:

• Tool - Ænima
  • Bobby Conn - The Golden Age
  • Led Zeppelin - How The West Was Won

Ut over dette vil jeg også legge til noen flåsete, urealistiske, samt unødvendige begrunnelser.

• Denne posten er 99,6% sertifisert perfekt norsk.

• Jeg falt i sjøløvebassenget i Kristiansand Dyrepark sommeren '95.

• En sen novemberkveld i det herrens år (vent nå litt, spol tilbake og stryk den religiøse tilnærmelsen) 1994, satt en liten pjokk ved navn Halvdan alene i stua. Foreldrene hans var på julebord, og den lille krølltoppen var overlatt til seg selv og hans favorittvideo (ja, dette var i virkelig gamledager, da man hadde kasetter, manuelle pepperkverner og folk blåste opp ballongene uten hjelp av svært høyteknologiske og fancy pumper), Mummitrollet. De relativt tjukke, snøhvite nesetrollene var svært så underholdende, og den lille pjokken drømte seg helt bort i de fantastiske fortellingene om magiske hatter, hattifnatter og snakkende katter(som for øvrig er skrevet av hele Finlands yndlingsjunkie, Tove Jansson). Etter en nokså god stund, og fire episoder humør på kassett, dukket episoden om "Huffsa" opp, mørket ute seg på, og den lille gutten satt fremdeles som trollbundet foran skjermen. Huffsa var skummel, fryktelig skummel. Den lille pjokken skalv av frykt da dette store, iskalde lakenmonsteret (jeg velger å tolke figuren "Huffsa" som et resultat av Janssons mange og heftige syre-abstinenser) av en Spøkelseskladd i Moskva-Marit-versjon ulte utover den lille, og tilsynelatende fredelige dalen. Den lille pjokken hakket tenner, i episodens klimaks nærmet Huffsa seg Mummihuset, steg for steg gikk hun (ja, Huffsa er kvinnelig) mot mummifamilien og deres bevæpnede venner. Gutten husker fremdeles den kalde novemberkvelden som om det var i går, det har satt arr i sjela hans, og gitt varige men i hans forhold til Mummifamilen. Alle de glade minnene om seilturer og magisk eggeskall ble på et øyeblikk visket ut for livet, og erstattet av dette kalde, gigantiske kvinnemenneske med atferdsproblemer. (Jeg vet at dette er en gigantisk digresjon, men det er et forsøk på å gi deg et innblikk i min høyst vanskelige barndom, røre noe i deg, og nærmest tvinge din medmenneskelige person til å ville gjøre noe for denne stakkars sjela.)

• Æ kan bake!

• Pål er stilig, Pål er tøff, Pål er talentfull og Pål er søt.

• La meg, igjen, poengtere at jeg kjøper musikken min, og kanskje derfor fortjener å en plate for en gangs skyld? :)

• Denne posten tok 94 minutter å skrive.

• Ribosomer er småpartikler i den levende celle, ofte knyttet til det endoplasmiske retikulum.

Jeg vil gjerne avslutte med å øke denne postens intellektuelle nivå og musikkomhandlende tyngde med et sitat eller to jeg føler passer for anledningen:

All the good music has already been written by people with wigs and stuff.

Most people wouldn't know music if it came up and bit them on the ass.

Begge sitert av mannen med den rare nesa, også kjent som Frank Zappa.

Takker for oppmersomheten og ha en ellers fortreffelig søndag.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

HalTan, HalTan... Det var jo deg jeg tenkte på først når jeg laget denne tråden, og da jeg fikk PM-en fra TLZ, håpet jeg at du ikke kom til å merke denne tråden, men du er foreløpig en suveren leder, vi snakker Tool vs. Enrique Englesias. Så hvis ikke TLZ kommer opp med noe bedre (og denne gangen i denne tråden) eller noen andre overgår deg, sender jeg platen til deg en gang i morgen. :)

En suveren post. Jeg bøyer meg i støvet, og må sende mine kondolasjoner ang. Hufsa og din ynkelige barndom. I tillegg må jeg si at det faktum at posten var så rettskrevet det nesten var mulig å få den også trakk opp.

Lenke til kommentar

WASABI! :woot: Da er plata i hus. Ripper inn as we speak.

TØSSEN TACK!

Ps. WTF skal alle V75-kupongene være godt for? :dontgetit: For ikke å snakke om Vegard-russekortet. ( :mrgreen: )

KNIS.

EDIT: Mor i huset fikk litt bakoversveis da hun så konvolutten med "Com Nazi Jew" på. :)

EDIT2: Dette var jo absolutt ikke dårlig! Tool light, kan man vel kalle det. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...