Gå til innhold

MSI K8N Neo Platinum i hus

jag

Anbefalte innlegg

Hvis jeg dropper minnet til 166 klarer jeg 223/225 HT. Hvis jeg ikke dropper minnet klarer jeg ingenting.

Greit nok det, men litt kjedelig å ikke komme opp på DDR400 igjen. (OCZ EL)

Mange fine tråder i linkene her, ser ut som vi får håpe på snarlig BIOS update fra MSI.

Hvilken Vcore kjører dere på? Default hos meg er 1.472.  :hmm:

Idler 41 uklokket, 43/44 klokket. Burde jeg gi litt mer på Vcore?

Idle temperatur sier ingenting, og bør ikke brukes som referanse, du må teste temp ved max load. Jeg kjører igang Prime95 torture test til temperaturen stabiliserer seg. Idle temp kan være ganske lik i uklokka og klokka tilstand, mens når du belaster systemet kan du få forskjeller som er mye høyere.

Ellers har jeg lest tester av dette HK'et der man lett klarer 240 Mhz FSB på default spenning, så jeg tror ikke du bør øke Vcore.

Edit: les denne tråden om idle temperatur

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, takk for tipset Azaz.

Har testet endel OCing idag, resatt BIOSen 4 ganger og reinstallert Windows en gang (skal ikke bruke ClockGen mer, hehe) og tror jeg ikke temperatur er dette største problemet med dette kortet...ihvertfall ikke hos meg.

Som man kan lese i trådene som er linket til her er det ganske mange K8N eiere som ikke klarer å få de samme resultatene som i tester og jeg tror / går ut ifra / håper at MSI vil slippe en ny BIOS i nær framtid.

Lenke til kommentar
Oki, takk for tipset Azaz.

Har testet endel OCing idag, resatt BIOSen 4 ganger og reinstallert Windows en gang (skal ikke bruke ClockGen mer, hehe) og tror jeg ikke temperatur er dette største problemet med dette kortet...ihvertfall ikke hos meg.

Som man kan lese i trådene som er linket til her er det ganske mange K8N eiere som ikke klarer å få de samme resultatene som i tester og jeg tror / går ut ifra / håper at MSI vil slippe en ny BIOS i nær framtid.

Jeg har ikke turt å presse kortet opp i mer enn 215 Mhz ennå, jeg synes systemtempen fyker sånn i været. Hvor høyt kan man gå i temperatur egentlig?

Lenke til kommentar

Får mitt oppsett nå snart (håper jeg! Stokke postterminal suger)

*Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200

*MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB

*AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz

Får håpe jeg slipper unna problemer, men ble litt svett av å lese enkelte tråder her...

Lenke til kommentar
Hmm. Fikk systemet opp i går og Platinum kortet ligger på ca. 40-42 grader. Er ikke det litt drøyt eller? Mens CPU'en ligger på 46 grader (Amd 64 3000+).

Systemtempen min ligger på 50-55 grader... Max load da.

Lenke til kommentar

ok jeg også:

A64 3200 512KB CG stepping

msi k8n neo platinum

fra PCutstyr.no

twinmos winbond BH-5 512

OCZ enhanched latency 512

225fsb/225ramx11 2.85v

prime og CPU burn stabilt til nå

mye bedre enn min gamle abit nf7-s 2.0

USB virker ikke hvis jeg plugger inn USB braketten som fulger med kabinett.

noen ganger når jeg forander overklokking (CPU volt?) så henger post seg, skru PC helt av så poster og booter den fint.

netverkporten bråker (!)

windows xp veldig responsiv selv uten overklokk, A64 onboard minnekontroller er 3x raskere forsinkelse enn AthlonXP...

Ie, Outlook, windows hjelp, alt oppe under 1 sekund hvis det er i minnet fra før. Veldig kvalitet følelse altså

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

uff, har selv et kort liggende her men mangler fortsatt minne og strømforsyning+kabinett..ARRGHH. Faens leveringstider. :angry:

Edit: Det jeg ikke er helt fornøyd med (uten faktisk å ha testet det) er at slik stock kjølern på AMD prosessoren er laget vil all varmluft fra CPU gå rett på minnet og på skjermkortet. Hadde kjøleribben vært rotert 90 grader kunne man unngått dette.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hmmm... nå får jeg snart i hus nye deler her. Gleder meg veldig. Håper jeg er heldig med hovedkortet.

• Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs
  • MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB

.... som skal brukes på en AMD Athlon 64 3200+ ClawHammer (1MB L2-cache, 2.0GHz)

EDIT: Post nummer 500!! :w00t:

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Har nå kjørt Torturtest på min A64 med MSI K8N NEO. Stabiliserer seg på ca 71*c etter en halvtimes kjøring.

Blir akkurat like varm når jeg kjørte den på 2.35GHz...

Virka litt rart det da.

Kan være at det er noe galt med temperaturmåleren din da.

Lenke til kommentar

Tror faktisk det meste av problemene kan fikses med en biosoppdatering, dette med høy temp tror jeg rett og slett er en feil i målern for jeg kan ikke se noen grunn til at cpu skal bli varmere her enn på andre kort , andre merker av dette kortet sliter også med lignende problemer som her,så jeg tror som sagt det meste løser seg med en ny bios, husk dette er helt nye kort .

Lenke til kommentar
Tror faktisk det meste av problemene kan fikses med en biosoppdatering, dette med høy temp tror jeg rett og slett er en feil i målern for jeg kan ikke se noen grunn til at cpu skal bli varmere her enn på andre kort , andre merker av dette kortet sliter også med lignende problemer som her,så jeg tror som sagt det meste løser seg med en ny bios, husk dette er helt nye kort .

Åhh. Det varmet å få høre av en med peiling...

*vente på bios-revisjon* :p

Lenke til kommentar

Hei, har fått klage ifra min sønn på dette kortet , han spiller endel cs , men får lavere fps ( 60 ) (middelverdi ) enn på kort med doble minne kanaler , kortet er absolutt stabilt med twinmos 3200 winbond (v.s.o.p) very special old pale, som det heter på congnac språket , eller velbrukt, gammel årgang. har ikke erfaring med spill , så her trenger jeg hjelp til løsninger/innstillinger, skjermkortet er ati 9000 serien, fikk nå hele kabinettet i retur grunnet firewallproblemer ! gode hoder søkes......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...