Gå til innhold

MSI K8N Neo Platinum i hus


jag

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg litt nå. Satte FSB til 203 Mhz, men når jeg kjører Prime95 blir maskinen ustabil.

 

Kan det være at jeg må justere opp latency på minne (kjører nå 2-3-3-5), eller må jeg justere opp Vcore? Vcore er nå default på 1.5V

 

I tillegg så øker temperaturen fra 41 grader i uklokka tilstand til 51 grader v. 203 Mhz FSB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd meg litt nå. Satte FSB til 203 Mhz, men når jeg kjører Prime95 blir maskinen ustabil.

 

Kan det være at jeg må justere opp latency på minne (kjører nå 2-3-3-5), eller må jeg justere opp Vcore? Vcore er nå default på 1.5V

 

I tillegg så øker temperaturen fra 41 grader i uklokka tilstand til 51 grader v. 203 Mhz FSB.

Du kan prøve å øke latency og se hvordan det utvikler seg. For min del hadde det ingenting å si. Skal ikke være nødvendig å øke vcore allerede ved 203 MHz.

 

Minnet skal takle noe overklokking. Les i sticky tråden til Snekker`n for hvor mye de ulike brikkene kan takle.

 

Kortet mitt går nå i retur, ville ikke boote til slutt og det er for dårlig. Kan godt være jeg fikk et mandagd kort...

Lenke til kommentar
Har du sjekket denne?

 

Link

Hei!

 

OCZ var ikke der, ikke kompatibel da?

 

Azaz, er din 3000+ CG versjon? den nye CG versjon er bedre med minnet, kanskje du bør bytte CPU isteden.

 

her er testen hos tom hardware:

 

http://www.tomshardware.com/motherboard/20...modules-15.html

 

 

 

 

(jeg vetner også en Neo 250Gb snart)

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Er det noen andre som sliter med høy temp med a64? har også MSI platinum kortet, jeg har boxed 3000+ cpu og viser 55-60 grader i BIOS.

I tillegg, i windows popper det opp et ikon, "forslag til fjerning" ell no, det gjelder min Wd200gb SATA hd...

Noen som vet noe om det?

 

EDIT: jeg har ikke lagt inn noen sata drivere, BIOS fant HD med en gang, og win inst. funka smertefritt...men det pop up ikonet plager meg, foreslår å fjerne hardware, min wd200gb. Må jeg legge inn sata driverene?

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Har du sjekket denne?

 

Link

Hei!

 

OCZ var ikke der, ikke kompatibel da?

 

Azaz, er din 3000+ CG versjon? den nye CG versjon er bedre med minnet, kanskje du bør bytte CPU isteden.

 

her er testen hos tom hardware:

 

http://www.tomshardware.com/motherboard/20...modules-15.html

 

 

 

 

(jeg vetner også en Neo 250Gb snart)

Den lista der MÅ være feil, ser at gigabyte nForce kort nesten ikke takler noen av minnene menst asus sit via kort takler alt, det er jo latterlig har selv testet flere kort av begge typer og de viste klart det motsatte, Asus K8V er vel et av de vanskligste med tanke på minne, på mitt gigabyte har jeg enda ikke funnet en brikke som ikke kortet har taklet .

Lenke til kommentar
Er det noen andre som sliter med høy temp med a64? har også MSI platinum kortet, jeg har boxed 3000+ cpu og viser 55-60 grader i BIOS.

I tillegg, i windows popper det opp et ikon, "forslag til fjerning" ell no, det gjelder min Wd200gb SATA hd...

Noen som vet noe om det?

 

EDIT: jeg har ikke lagt inn noen sata drivere, BIOS fant HD med en gang, og win inst. funka smertefritt...men det pop up ikonet plager meg, foreslår å fjerne hardware, min wd200gb. Må jeg legge inn sata driverene?

Hei. Det har mye å si hvilken cpu-kjøler du bruker. Ellers har det mye å si om du gjør en skikkelig jobb med kjølepastaen og bruker skikkelig kjølepasta. Det er viktig at du legger på et tynt, jevnt lag og ikke bare kliner den på.

 

Jeg har denne kjøleren: Thermaltake Venus Silent Boost K8 A1838 Socket 754/940 Opteron/Athlon64

 

Det følger med kjølepasta, men jeg brukte Arctic silver 5. Etter 2 timer med Prime95 torture test ligger CPU Stabilt på 41 grader.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er utrolig mange som sliter med MSI K8N NEO Platinum Edition... Jeg er overbevist om at det er noe man får med på kjøpet når man velget et MSI HK!

Jeg leste MSI hadde brukt dårlig kvalitet på komponentene så kondensatorer lakk og eksploderte. Hvet ikke hvilke hovedkort det var eller når.

 

ellers sa en at MSI hadde lavest returtall i butikken deres, og problemene med Neo platinum virker ikke så mye mer enn mitt Abit NF7-S.

 

 

med ny beta bios kan en del boote på 300mhz FSB/(HTT?)

http://forum.msi.com.tw/thread.php?postid=327016

 

den fikser kanskje også feilrapport av temperatur.

 

men minne støtte er håpløst, er det slik på andre nforce3/754 hovedkort også?

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall ingen problemer med mitt så langt. Det eneste jeg kunne tenkt meg var en bedre kjøleløsning på Northbridge. Dersom man skal klokke mye så må man nok skifte den ut tror jeg.

 

Men nå har ikke jeg tenkt å klokke så sinnsykt mye tror jeg, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hvis jeg dropper minnet til 166 klarer jeg 223/225 HT. Hvis jeg ikke dropper minnet klarer jeg ingenting.

 

Greit nok det, men litt kjedelig å ikke komme opp på DDR400 igjen. (OCZ EL)

 

Mange fine tråder i linkene her, ser ut som vi får håpe på snarlig BIOS update fra MSI.

 

Hvilken Vcore kjører dere på? Default hos meg er 1.472. :hmm:

 

Idler 41 uklokket, 43/44 klokket. Burde jeg gi litt mer på Vcore?

Lenke til kommentar

Dette er så så tamt spm, men jeg trenger faktisk hjelp til dette:

Har MSI K8N NEO PLATINUM...jeg sliter med å få lagt inn s-ata driverene...

Sata1/Sata2 står enabled, jeg har plugget den inn i s-ata 1 porten.

Når jeg skal trykke f6 for å legge inn driverne så skjer det ingenting...floppyen finner filene i windows..

Noen spesiell rekkefølge på boot device? noe mer jeg skru på i BIOS?

Harddisken funker jo den, uten driverene altså...men jeg vil ha de installert!!

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Dette er så så tamt spm, men jeg trenger faktisk hjelp til dette:

Har MSI K8N NEO PLATINUM...jeg sliter med å få lagt inn s-ata driverene...

Sata1/Sata2 står enabled, jeg har plugget den inn i s-ata 1 porten.

Når jeg skal trykke f6 for å legge inn driverne så skjer det ingenting...floppyen finner filene i windows..

Noen spesiell rekkefølge på boot device? noe mer jeg skru på i BIOS?

Harddisken funker jo den, uten driverene altså...men jeg vil ha de installert!!

:dontgetit:

Er ikke nødvendig å bruke driverne fant jeg ut. Kun dersom du skal kjøre raid oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...