mr.a Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg har på å kjøpe en ny pc snart, helt fra bånn av... jeg har valgt ut noen smådeler som jeg vil at noen skal si noe om. er litt uerfaren på P4 hovedkort. Delene: Abit th7 II-raid intel pentium 4 1,8ghz-2,0ghz med Swiftech MCX478B(noen folk som tror jeg kan nå 2ghz med 1,8ghz cpuen?) rambus pc800 512mb brikke gainward geforce3 ti/500xp 128mb 4ns (denne er vel raskere en geforce 4 mx serien) 2x western digital caviar 80gb ata/100 (raid 0) pioneer 16x/40x slot-in chieftech big tower sølv, med enermax 431w lg 19" CRT 900b creative audigy player +nettverkskort og alt det der. PC-en skal være på hele døgnet, og den skal være stabil. har allerede en AMD chrashings pc, orker ikke mer! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Har selv et Asus P4T-E hovedkort, eneste jeg ikke liker med det er at det ikke er så bra til overklokking :smile:. Ditt er da bedre til overklokking + at det jo har ide raid. Ellers så har du vel valgt Northwood? Du kan jo overklokke den glatt til 2,4 ghz med den ribba der. Men den krever en 80mm vifte som dytter mye luft for å ha noen effekt (har den selv). Poenget blir jo at du f.eks med en 1,8ghznw kan overklokke til 133x18=ca 2,4ghz. Men det du da kan gjøre, for å ikke overklokke Rambusminnet så ekstremt mye er jo å velge 133x3x2=798mhz Altså, orginalt er det jo 100x4x2=800mhz Du taper jo 2mhz på minnet:p men til gjengjeld så er det stabilt. En 512mb rambusbrikke går jo ikke, må da blir 2x256. Må legge til at nordichardware faktisk har kjørt orginal samsung Rambus glatt på 133x4x2=1064mhz rambus. Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 høres veldig lovende ut! gleder meg allerede til p4 overklokking! :razz: selvfølgelig skal jeg ha northwood! tenkte ikke på at kortet krevde parvise brikker, men da blir det vel 2x256 :smile:. et lite spørsmål: vil 512mb rambus minne ha bedre utylse enn 1024mb ddr-ram? vil den raske systembussen på rambusminnet vise seg i spill osv? hva med skjermkortet? kan jeg overklokke denne til et respektabelt nivå? nå blir det pentium 4! :razz: amd`en skal ut av mitt hus! Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Skal du ha chieftech kjøp aluminium kabinet koster 500 kr mer men er 3x så lett Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 du er dum hvis du kjøper det når du har xp2100... lattis... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 saken med det moboet er at du kan låse alle pci- og minnebus uavhengig av cpu fsb... sant nok kan samsung orginalminne klokkes rimelig bra. en jeg kjenner har fått det opp i 1200. Lenke til kommentar
cky Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Bra kjøleribbe du har valgt, kjøp en PABST 80x80mm 2600rpm 26db sammen med den, den kjøler nok i massevis og så støyer den ikke allverden heller. Har selv en [email protected] med den ribba/vifta og cpu går aldri over 48grader på max load. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 altså, å begynne å måle x antall mb ram iforhold til hastigheten på rammen blir ganske vanskelig å få til vil jeg tro. Men rambus viser sin styrke ved store datastrømninger. DivX, spill osv. Der er den ganske rå. Men å si at 512mb rambus er mye raskere enn 1024mb (husker ikke typen ram), har jeg aldri sett noen reel test av.. Har en 37db papst vifte i et chifetec Bigtower. Bråker utrolig lite den vifta...26db er jo da 3 ganger mer "lydløs". Hadde heller kjøpt en 37db Papst vifte og en rheostat, da kan du jo stille nivået til det du selv vil ha. Min 1,9ghz "willy" er på 2,1 ghz og aldri over 43 grader (ca 13 grader over kabinett temp). Så den ribba kjøler bra. Bruker da "kun" Ac2...hehe Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Sitter nå med min 1.8 NW på 2.7 =) kommer ikke over 54 grader med 1.8 Volt (Har riktignok en Bordvifte stående å Blåse,menmen Alt er jo lov. :smile: dette er en midlertidig løsning i avvente på vannkjøling :wink: ) Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 skal bestille til helga, da får jeg penger :razz: gleder meg til en ny pc. dette er nå mitt andre selvbygg! :smile: angående minne saken: jeg mente om ytelsen på PC-en blir betydelig økt hvis jeg har mye minne? på PC-en min nå har jeg rundt 1,5gb ddr-ram. vil 512mb rambus gi bedre ytelse enn 1,5gb ddr-ram? ikke hastighet, men ytelse. med mer minne tranger jo ikke hdd lese hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå