KydeX Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg har nettopp fått meg MSI K8N Neo hovedkort og AMD 64 3000+. Alt er satt sammen og koblet riktig. (Tror jeg ihvertfall). Når jeg skrur på maskinen booter den, og jeg skulle installere windows xp. Fant ut under installasjonen at jeg hadde glemt å sette i tastaturet. Til min store forskrekkelse så slo maskinen seg av umiddelbart da jeg satte dette i (PS2 tilkobling). Jeg fikk heller ikke starta maskinen igjen etterpå, og trodde kanskje at noe hadde kortslutta. Etter ca. 5 min prøvde jeg igjen, og nå startet maskinen. Da jeg igjen prøvde å sette i tastaturet skjedde det samme igjen. Hva kan være galt? Tastaturet mitt funka jo med den gamle maskinen min. Kan det være en feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Åpn maskina og skjekk at CPU vifta går, går ikke vifta så har du feilen dær Hvis vifta går, så gå inn i bios og skjekk at bios registrer at vifta går, se også på CPU tempen (under pc-health). Registrer ikke bios vifta så er det en bios feil. Skjekk også CPU tempen blir den veldig varm (over 70 C) kan vifta være feil montert eller at du har brukt forlite gob. Lykke til. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Test med et annet keybord, kanskje HK ditt møter på noen konfklikter med tastaturet du bruker Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Har satt i et annet keyboard, og nå ser det ut som det funker. Lasta også inn failsafe innstillinger i bios. Men nå har jeg et annet problem. Får ikke installert windows.. Har en ata133 maxtor diamondplus 160Gb og en SATA WD Raptor 36 Gb. Skal installere windows på raptoren, har installert sata drivere osv. , men får ikke installere allikevel... Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva skjer da? Får du noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Hva skjer da? Får du noen feilmeldinger? Har fått det til, glemte å legge det inn på denne tråden. Da jeg koblet i fra P-ata disken min så gikk det. Deretter koblet jeg den bare til igjen når windows var ferdig installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå