Gå til innhold

Strategi spill - Har de en framtid?


Anbefalte innlegg

Før husker jeg at jeg satt time etter time med Krigs strategi spill, og dannet enorme hærer i spill som age of Empires og red alert osv, men tenkte at i fremtiden ville spillene bli enda bedre, med større muligheter og penere grafikk. Jeg tenkte også at spillene skulle få større brett og kansje de skulle bli mer rollespillaktige hvor man foreksempel hele tiden eide ett land som man måtte passe på og kjempe for og med. Tenk deg foreksempel ett ringenes herre spill som dette - da ville man ikke trenge å spille i ferdig dannete brett, men man kunne ha spilt mens verden endret seg hele tiden - litt som total war egentlig (bare i 3D og ikke Risk aktig). Men grafikken har jo endret seg, og den har til og med blittt rimelig fin i 3D, men jeg synes alle spillene får ett mer barnslig og urealistisk preg over seg, skalaene blir overhodet ikke riktige, og brettene blir minemalistiske. Hærene blir små, og hvis man velger å lage de større, (som de har gjort i total war) blir de på en måte små likevel, i og med at de på en rar måte samler mange mennesker i en stor uforanderlig klyse, som er vanskelig, og lite realistisk å ha med å gjøre. (gir liten stemning) Så jeg håper virkelig at dette har med maskinens kapasitet å gjøre, og ikke med fremtiden, for jeg er nemlig lei av de samme gamle spillene og ville likt å se store hærer med mange individuelle mennesker og et forbedret gamplay... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer nok, men Blizzard lager ikke spill med store hærer. I Warcraft III for eksempel, kan man ikke ha så mange units, men de er til gjengjeld ganske sterke. Personlig foretrekker jeg spill hvor man heller har store hærer og svake units, men jeg synes likevel Warcraft III er et knallbra strategispill.

Lenke til kommentar
The Battle for Middle Earth er spillet for deg! Kommer til sommer'n! :thumbup:

Battle for Middle Earth er vel ikke noe annet enn Command and Conquer: Generals i ny innpakning? Foreslår at dere tar en titt på spill som Supreme Ruler, og det "Knight" et eller annet spillet som kommer nå, husker ikke hva det heter, men det har litt av de samme prinsippene som LOTR 3 (Lords of the Realms, ikke den ring-greia :p ) , forhåpentligvis bare en del bedre.

 

Tror egentlig ikke at den generelle RTS genren slik vi kjenner den nå har særlig lang fremtid. Folk begynner vel etter hvert å bli lei den samme dritten i ny innpakning gang etter gang; lisenser som Lords of the Rings kan ikke gjøre underverker. Skjønner heller ikke hvorfor folk lovpriser Warcraft 3; det er også same shit different look som det meste annet.

 

Spill som Supreme ruler, Europa Universalis (selv om den ideen også begynner å bli noe tynnslitt) og Perimeter, som faktisk våger å gå litt nye veier, er alt for sjeldne.

Lenke til kommentar

LotR spillet skal jo visstnok innføre en del nye småting. Du skal jo hovedsaklig styre helter og sterke units (gandalf, elefantene, troll) mens vanlige fotsoldater og orker vil denge hverandre helseløse av egen fri vilje. Det gir et litt mer kaotisk preg (akkurat slik jeg liker det).

Du kan så klart også styre en og en ork og soldat, men dette har vel heller lite for seg. Akkurat som i boken vil nok det hele bli avgjort av hvem som vinner av heltene dine. (Helmsdjupet hadde nok falt uten Aragorn og gutta.)

 

Ellers så håper jeg de får til skalaene slik at en fotsoldat faktisk skal være sjanseløs mot et troll og i tilsvarende størrelse.

 

Men det er også anbefalt å prøve andre (ukjente?) strategispill som for eksempel Hearts of Iron.

Lenke til kommentar

Dei mest spelte RTS eg har er Age of Empires, Red Alert og Red Alert 2. Synest RTS har tapt seg dei siste åra, har aldri vore noko fan av Warcraft diverre.

 

Ser fram til Battle for Middle-Earth og AoE3. Lever fortsatt i håpet om Red Alert 3, sjølv om det ikkje er mykje håp, og det hadde blitt EA som laga det.

Lenke til kommentar
Håper det kommer noen reale turnbased strategispill snart.

Ingenting kan overgå gleden av å vurdere neste trekk over en

kopp kaffe.

Jag antar att du är fullt upptagen med Strategic Command, TacOps och Combat Mission: Afrika Korps just nu, och dessa håller ju på att vidareutvecklas...

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...