SnowDOG_ Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei har en kompis som fortalte meg at han fikk brev der han blir kalt inn til fohør. Det jeg lurer på er om det er han som blir avhørt for noe han gjorde eller om at han skal avhøres for noe som har skjedd med andre (som vitne) Skriver litt om hva som står i brevet: Politiet trenger din forklaring i politisak under etterforskning. Du anmodes om å møte til avhør på: så står det: Saken gjelder: Avhør i straffesak. Noen som har peiling på sånt?? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Det samme skjedde med meg selv om det ikke var en straffesak i den forstand. Da var det pga at jeg hadde sett når en rygget inn i bilen til en annen. Dessverre var de så treige at jeg husket rett og slett ikke skikkelig hva som hadde skjedd så lang tid etterpå Hvorfor han blir innkalt i avhør til en straffesak burde han kanskje ha en anelse om selv? Har han gjort noe? Sett noe? Endret 12. juni 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Vel hvis han har sett noe så hadde jo noen skrevet ned navnet hans for å se bli innakalt nå. Hmm da er det godt mulig han er blitt annmeldt for noe da. skjønner ikke men det gidder eg ikke bry meg mer om. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Vel hvis han har sett noe så hadde jo noen skrevet ned navnet hans for å se bli innakalt nå. Hmm da er det godt mulig han er blitt annmeldt for noe da. skjønner ikke men det gidder eg ikke bry meg mer om. Nei.. ingen vits å bekymre seg før du vet om det er noe å bekymre seg for Det er bortkastet tid. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Sikkert ikke farlig - han må bare fortelle alt som det er, og hjelpe politiet så godt han kan. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Jepp. Men når man f.eks er anmeldt eller er mistenkt i ett eller annen vil det da ikke stå på brevet man får da? Du er etter etterforskning elns? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) De pleier visstnok ofte å innkalle folk som vitner uansett. Fikk høre en gang at det er straffbart for ett vitne å lyve, mens det ikke er det dersom du har status som mistenkt. Derfor vil de oftest innkalle deg som vite, om du er mistenkt eller ikke. Om dette er sant er jeg ikke helt sikker på. Endret 13. juni 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ta kontakt med en advokat. IKKE gå til avhør uten å først ha konsultert en advokat. Dersom han ikke har råd til en advokat kan han finne gratis rettshjelp her: http://www.jus.no/?id=38617 Det finnes også en slik gratis tjeneste i Bergen på Juridisk Fakultet ved UiB. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Bare ring dem og hør hva saken gjelder . Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ikke møt opp med mindre det gjelder en VELDIG viktig sak det er bare krøll og ha none med snuten og gjøre Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 det er ikke eg som skal på avhør. eg bare lurte på greier. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jepp. Men når man f.eks er anmeldt eller er mistenkt i ett eller annen vil det da ikke stå på brevet man får da? Du er etter etterforskning elns? Du har status som vitne helt til politiet har nok bevis (nesten), og først da blir du en 'mistenkt' i saken, merk - du er ikke mistenkt i en sak om ikke påtalemyndighetene sitter inne med nok bevis. Men du bør uansett ta kontakt med en advokat og i tilfelle du (jeg tror det er deg ) ikke har peiling på hva saken gjelder bør du ringe politiet og spørre direkte; du vil gjerne vite i hvorfor du er blitt innkalt eller med andre ord; hva saken gjelder. Du trenger ikke å spørre direkte - bruk hodet. Spør om når "hendelsen" skjedde osv. og dra dine konklusjoner. Vil forøvrig _igjen_ anbefale deg å snakke med en advokat, Politiet bruker diverse teknikker som kan være litt vanskelig å "stå i mot" så du må nok forhøre deg med en jurist og etter at han har fått vite hva saken handler om vil han da enten anbefale deg å møte opp eller gjøre noe annet. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Snut er ut. Og Blitz er inn? Vil i aller høyeste grad anta at det vil stå på lappen om man er mistenkt, i alle fall i straffesaker. Det trenger ikke nødvendigvis være noe han har sett, det kan f.eks. være en som har blitt siktet for noe og sagt at han vil ha kameraten din som vitne. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Snut er ut. Og Blitz er inn? Finnes ikke noe mer ut enn Blitz. Stygt hus som er til besvær. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 det er ikke noe pes å bli dratt inn hos politiet, broren min ble tatt for å ha kjøpt en pc som han viste var tyvgods, av en vi kjenner/kjennte, han hadde ikke kjøpt noe pc, viste ingenting om saken, ga dem noen tips om flere ting som kunne ha blitt stjelt(låser, dør, boblebad osv), han var der 2 ganger, har ikke hørt noe mer fra dem... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Greit....det er meg. Anyways det viser seg at den kvelden på byn da eg kom hjem med ødlagt hånd og kropp var at eg som sagt havnet i slåsskamp med noen vakter. Eg er blitt anmeldt og nå må eg bort imorgen for å bli forhørt. Eg fortjener å få en smekk. Har lovet meg å aldri bli så full igjen. Det verste er at eg NESTEN ikke husker noe fra det som skjedde. Hadde litt blackout. *skamme seg i kroken* Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 *Klappe Mario på skulderen* Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ta med advokat du, tror det er det beste uansett, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå