Gå til innhold

Nydelig kjolelosning som maa sees!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg for min del skal ikke overklokke, det eneste jeg har overklokket min maskin er max 50Mhz ;) Jeg er egentlig mer ute etter aa ha en stille losning til maskinen min, samtidig som det er noe stylish over det. Jeg kunne jo ha bygd et lite akvarium inn i Shuttelen min, men det blir jo trangt av det ogsaa.

 

Av de nye prosessorene saa er det vel Intel sine som blir de varmeste i forhold til AMD, eller var det omvendt? (Har glemt det i farta).

 

Vel vi for se om den kommer her til Singapore :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Tøff den der.. Men i mine øyne er den ubrukelig..

 

Skal jeg ha vannkjøling vill jeg ha det på alt.. INGEN vifter :)

Og jeg syns at ALT skal få plass inni toweret..

Ikke masse slanger og kabler, dritt og lort hengende ut av toweret..

( MIN mening )

Helt umulig desverre, energien må jo ha en plass å gå og hvis du ønsker å benytte deg av naturlig konveksjon så må kabinettet ditt øke størrelsen 10x for at du skal få en overflate som er stor nok til å kunne dissipere all varmen.

 

Zalman sin Vannkjøling rommer ca 2-2.5l og den trenger jo ganske så stor plass den for å kunne utveksle all den varmen. Den har jo både sine positive og negative sider da, men det beste er at den er 100% støyfri.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Tøff den der.. Men i mine øyne er den ubrukelig..

 

Skal jeg ha vannkjøling vill jeg ha det på alt.. INGEN vifter :)

Og jeg syns at ALT skal få plass inni toweret..

Ikke masse slanger og kabler, dritt og lort hengende ut av toweret..

( MIN mening )

godt vi har forskjellige meninger. Vel jeg har en Shuttle XPC og det er ikke mye plass i den skal jeg si deg. Det er klart det gaar ann aa presse en kjole losning inn der, det er jo andre som har gjort det for meg.

 

Men jeg har to HD'en og en DVD brenner og litt annet snack, saa jeg tenkte at en ekstern losning som det og som ikke bruker vifte ville vere greit for meg. Men vi for se hvordan det gaar naar jeg har penger, kanskje det finnes en bedre losning :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

hmmm...liker den reseratoren. Men det skulle ikke være så vanskelig å bygge en sjøl a?

 

Ser for meg noe slikt

utkast.jpg

 

et aluminiumsrør med kobberfinner/-pinner fastlodda for bedre varmeutledning, litt høyere og tynnere for bedre avkjøling (<-?? kan ikke fysikk, bare innbiler meg at det funker slik) :dontgetit: opplys meg!

 

Hvilken av de to desigene på bildet mener dere forresten er best? den til høyre eller den til venstre?

Lenke til kommentar
exos har vel 3 vifter på seg om jeg ikke husker feil.

 

Når jeg får penger har jeg lyst å montere en slik:

 

konvektmont.jpg

 

 

 

på veggen av kabinettet mitt.

 

evt. har jo innovatek hatt denne i lang tid:

HTCS1.jpg

 

(begge finnes på databutikken.com)

Den derre var jo litt kjekk den ogsaa da (den paa veggen), men design messig saa vet jeg ikke om den slaar Zalman, men naa er det jo ikke designet som teller alt da, det kunne jo vere greit med noe som funker ogsaa og det gjor sikkert denne.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Jeg har lenge gått å tenkt på å lage en slik løsning selv, har faktisk tegningene liggende her ett sted. Den var veldig enkelt bygd opp og var en radiator, vanntank og hadde plass til en Eheim 1048. Alle materialene kunne kjøpes hos Clas og man trengte ingen avanserte verktøy for å lage den. Skal se om jeg kan få laget noe i Paint som viser prinsippet mitt...

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
En slik skal jeg anskaffe meg :) tar seg fint ut på LAN da :p men blir litt vanskelig å bære radiatoren sammensatt da, uten å ta fra slangene :p

man for nok bare skru paa en slange klemme slik at du kan frakte utstyret, men det blir vel en tanke tunkt eller hva. Hvis du har barebone saa er det jo en annen sak, kanskje lage en ny type ryggs-ekk for barebone og kjoleren til Zalman... :yes:

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...