bjorn432 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) jeg har 4 pc'er og 1 filserver i nettverk. de kobles sammen med en router. 3av pcene kjører win xp og en kjører 98. poenget er at jeg vil sperre nettilgangen for winxp pcene og servern, mens 98 maskinen skal ha tilgang, men jeg vil også ha mulighet for å åpne tilgangen til de 3 xp maskinene i tilfelle vi skal spille nettspill noen som har noen forslag? grunnen til at jeg gjør dette er at spyware har forårsaket så mye reinnstallering at jeg ikke gidder mer. derfor setter jeg opp en gammel pc som surfepc (98 maskinen) Endret 12. juni 2004 av bjorn432 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Antar at "nettilgang" = "internettilgang". Tilgang til LAN'et skal vel alle PCene ha? Det første jeg tenkte på var en løsning med en managed switch med VLAN (virtuelle LAN), slik at du kan fysisk hindre de tre XP-PCene tilgang til internett. Mulig det finnes enklere (og billigere) metoder, men i så fall skal noen andre få slippe til Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Antar at "nettilgang" = "internettilgang". Tilgang til LAN'et skal vel alle PCene ha? Riktig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Kikk på denne løsningen fra Daniel Petri . http://www.petri.co.il/block_web_browsing_with_ipsec.htm ... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hva slags router har du? Kan kanskje sperre tilgangen i oppsettet på den. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) kan du ikke bare fjerne "default gateway" i TCP/IP innstillingene? Da må du bruke statisk IP, men det vil hndre de å komme ut på internett. edit: eller fjerne adressen til dns-server under TCP/IP Endret 13. juni 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå