aeinstein Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg har et lite problem tror jeg Den kjente røde 230\115 V omskifterknappen bak på PSU en min er kanskje gått i stykker... Jeg kan ikke klare å finne ut av det uten å starte PSU med knappen påmontert, men jeg tror ikke jeg tør det siden den eller pcen kan ta skade av det. Jeg har en annen knapp (gammel = 1998), samme funksjon, samme "navn" der ledningen er koplet på kretskortet i PSU, sw 1 og sw2 (tilkoplingspunktene for knappen). Kanjeg bruke den nye nedenfor eller må jeg bare prøve den gamle? Jeg HAR forsøk å måle motstanden i knappen på begge stillinger, men den hopper mellom 700 og 0 hele tilden..... Kan dere hjelp meg? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Den kortslutter i 110V stilling og er åpen i 220V stilling. Altså kan du egentlig bare fjerne hele knappen. Og ja, du kan bruke den nye. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 Den kortslutter i 110V stilling og er åpen i 220V stilling. Altså kan du egentlig bare fjerne hele knappen. Og ja, du kan bruke den nye. Altså så når ledningene er løse, klippet bort fra knappen, så er PSU stilt på 230V og hvis jeg lodder sammen disse ledningene så er PSU på 115V. Så jeg her hjemme i norge, kan kaste knappen og teipe ledningene separat så de ikke er i kontakt med hverandre og ikke i kontakt med noe annet på kretskortet? Jeg er altså ikke et elektronikkgeni Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Den kortslutter i 110V stilling og er åpen i 220V stilling. Altså kan du egentlig bare fjerne hele knappen. Og ja, du kan bruke den nye. Altså så når ledningene er løse, klippet bort fra knappen, så er PSU stilt på 230V og hvis jeg lodder sammen disse ledningene så er PSU på 115V. Så jeg her hjemme i norge, kan kaste knappen og teipe ledningene separat så de ikke er i kontakt med hverandre og ikke i kontakt med noe annet på kretskortet? Jeg er altså ikke et elektronikkgeni Du har rett der ja. Er ingen grunn for å setje i ein ny slik knapp da den ikkje kan gjere noko anna enn skade. Sjansen for at du tar med deg maskina til utlandet er vel heller liten Endret 13. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå