Gå til innhold

Forsvarlig å forlate maskin på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er jo alltids en sjanse for at ting går til h... En må jo sammenligne fordelene med å ha PC'en på, med risikoen og kostnadene en tar med dette.

Å ha PC'en på i to uker kun for å kjøre folding@home bryter vel litt med intensjonene med slike programmer: å utnytte ledig CPU-kraft når du allikevel har maskinen påslått for å gjøre andre ting...?

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Å ha PC'en på i to uker kun for å kjøre folding@home bryter vel litt med intensjonene med slike programmer: å utnytte ledig CPU-kraft når du allikevel har maskinen påslått for å gjøre andre ting...?

Eller er den egentlige intensjonen å bidra til forskning?

Men tror nok det er mange som kjører disse programmene mest pga. konkurransen brukene imellom.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint med en slags temperaturmåler/brannvarsler som ga beskjed via mobiltelefon ved mistenkelige temperaturer, så en kunne ringe naboen og be ham redde kåken før det gikk helt galt.

Finnes det noe sånt?

Et genialt Patent Objekt.. :)

Sikkert ikke så vanskelig og FIKSE det, hæ? :dribble:

Bare sette opp en alarm av industri typen det og koble en varme detektor slik at den gir alarm ved høye temps. Men det er en fask trygghet da det ved varmeutvikkling også utvikkles røyk, så man burde ha en optisk og ionisk røykvarsler i samme rom. Dette for å være på den sikkre siden, man kan også ha en vanndetektor i kabinetett som reagere hvis det blir lekasje.

Det enkleste for flest er å kjøpe en nummersender som ligner de alarmene på chlas olson. For så å konfigurere dem til å sende talemeld eller lignende.

Lenke til kommentar

Såg eit program på tv for ikkje så lenge sidan der nokon hadde funne opp ein dings som vart festa i kabinettet på tv o.l.

Ved brann vart denne utløyst og sløkte brannen ved hjelp av gass e.l.

Fekk desverre ikkje med meg namn på produktet eller kven som stod for oppfinninga, men kanskje nokon andre fekk det med seg?

Lenke til kommentar

Skru av PC'en? går det ann???

Min har power ON og start knapp men ingen power off eller stopp knapp :D

haha

Jeg har selv 3 servere på 24/7 som jeg reiser fra i uker uten bekymring. Bruk en billig offline UPS for å sikre datan mot spenningsforstyrrelser på strømnettet. Husk også å blåse rent støvfilterne før du reiser, du ser selv hvor ofte du må gjøre dette. Det er ikke sikkert du har like mange hybelkaniner som meg.

En maskin som står på 24/7 kan produsere mye varme. Rik tilgang på frisk luft er viktig!

For den paranoide:

http://www.sikkerhetsbutikken.no/product.a...00&category=For el-utstyr

Backup er for pyser! :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt kjipt hvis du kommer hjem til strømregning etter ferien bare pga. at pc'en stod på hele tiden.

Prescott, GF 6800U og Vapo trekker jo en god del strøm ;)

PS. Vet om en fyr som leide lelighet hos en gammel dame, han hadde vel to-tre pc'er som tildsammen drar omtrent én kW, det blir 1 * 24 * 7 = 168 kWh i uken (168 kWh / 0,50 kr = 336kr i uken :hmm: ).

336kr * 52 uker (i et år) = 17.472kr :scared:

Lenke til kommentar
At strømforsyninga er på 300w betyr vel bare at den kan dra 300w, ikke at den gjør det hele tiden vel?

Jepp. Husk på at maskinen sparer veldig mye strøm på at den idler, altså at skjermkortet slår seg av osv. Et CD-drev bruker ca. 30W når det spinner opp.

Lenke til kommentar
Vell..farfaren min har hatt på sin NT server nede i kjelleren i 6 år sammenhengende..

Offtopic: En farfar med Nt-server?!? Wow..min farfar har sikkert aldri sett en pc engang... :p

Jupp :)

Han er 65 år gammel, og har hatt flere maskiner enn jeg klarer å telle på begge hendene :p Til uka skal han voltdropmodde AsuP4C800 kortet mitt ;)

Lenke til kommentar
Skru av PC'en? går det ann???

Min har power ON og start knapp men ingen power off eller stopp knapp :D

haha

Jeg har selv 3 servere på 24/7 som jeg reiser fra i uker uten bekymring. Bruk en billig offline UPS for å sikre datan mot spenningsforstyrrelser på strømnettet.

For den paranoide:

http://www.sikkerhetsbutikken.no/product.a...00&category=For el-utstyr

Backup er for pyser! :thumbup:

Jeg trodde at du som tross alt har 3 servere, hadde såpass greie på dette at du visste at en offline-UPS ikke gjør noe med transienter.... Da må du ha en ekte online-UPS (også kalt dobbelt-konverterende), eller til nød en line-interactive (som egentlig ikke er bra nok den heller).

En annen ting er at slike utsagn som at "backup er for pyser" faktisk blir tatt på alvor av en del enkle/uvitende sjeler.....

Lenke til kommentar
Jeg skal jobbe med folding@home, men da slår jeg av skjermen, så satser jeg på at huset ikke brenner ned :yes:

Vist lynet skulle slå ned så er det jo bare å kjøpe ny pc ;)

Har du overspenningsvern på nettverket?, det bør du ha om du reiser bort. Lynet kan slå ned i sentralen og da hjelper det lite om du bare har overspenninsvern på 220V

Lenke til kommentar
Jeg skal jobbe med folding@home, men da slår jeg av skjermen, så satser jeg på at huset ikke brenner ned :yes:

Vist lynet skulle slå ned så er det jo bare å kjøpe ny pc ;)

Har du overspenningsvern på nettverket?, det bør du ha om du reiser bort. Lynet kan slå ned i sentralen og da hjelper det lite om du bare har overspenninsvern på 220V

Hvor får man tak i til nettverk?kunne vert kjekt å hatt ja, er det dyrt?

Lenke til kommentar
Konge! Men hva pokker er drop volt modde?

Det er en modifikasjon med elektronikken på hovedkortet som gjør at VCORE ikke faller ned ved full belastning på CPU, slik det gjør på enkelte kort (Les: Asus p4c800)

Lodde på ekstra kondensatorer?

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...