Gå til innhold

Forsvarlig å forlate maskin på?

Anbefalte innlegg

Hei når jeg jobber, er jeg borte i fjorten dager. Pc`ene står tilkoblet overspenningsvern, og kontakter osv er uten noe hjemme mekka greier.

Dette er i en leilighet som jeg leiger. Er det forsvarlig å reise bort med pc`ene på, eller bør disse slås av? Jeg er litt i tvil om dette, selv har jeg aldri opplevd at noe utilsiktet har skjedd med eletrisk pc utstyr sånn utenvidere(bortsett fra en cd som gikk i lufta i en cd-rom)

Fra jeg var liten er jeg oppdratt med å slå av hovedbryter på tv når en skal være borte en liten stund, feks over natta. Da kan det vell ikke være særlig bedre å reise bort fjorten dager med utstyret på, eller?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du kan jo spør deg selv: "Hvorfor må pc'en stå på?"

Skal den stå å laste ned hjemmevideoer på DC eller skal den arbeide med D2OL? Er det nødvendig så vil jeg tro det skal gå bra, men hvis den ikke skal gjøre noe kan du vel like godt slå den av.

Lenke til kommentar

er jo ikke farlig at pcen står på. Har hatt uptime på flere måneder på en av maskiene mine. Men, noe kjedelig om du stikker på ferie og det skulle slå ned i huset/leiligheten. kjedelig å komme tilbake til en svartsvidd pc liksom :p

Lenke til kommentar

Noen av pc'ene på jobben min har stått på kontinuerlig i rundt 40 dager nå uten noen form for stans og restart, og andre har sikkert stått på enda lengre. Mest sannsynlig siden sist strømstans, og det kan jeg ikke huske når var :)

Men skjermene pleier vi skru av.

Dersom du har muligheten kan du jo sette den til å skru seg av dersom cpu temperatur kommer over et visst nivå, så er du sikker på at den ikke blir svidd av.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Noen av pc'ene på jobben min har stått på kontinuerlig i rundt 40 dager nå uten noen form for stans og restart, og andre har sikkert stått på enda lengre. Mest sannsynlig siden sist strømstans, og det kan jeg ikke huske når var  :)

Men skjermene pleier vi skru av.

Dersom du har muligheten kan du jo sette den til å skru seg av dersom cpu temperatur kommer over et visst nivå, så er du sikker på at den ikke blir svidd av.

ja jeg vet den shuther ned både vist den mister kontakt med kjøler og vist den blir for varm (glemte å starte pumpa en gang :blush: )

Jeg må liksom sjekke opp dette nå, vist jeg skal greie å holde følge med deg på f@h :green:

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Vell..farfaren min har hatt på sin NT server nede i kjelleren i 6 år sammenhengende..Det sier litt..Den står og går fortsatt :)

Den har hvert nede 3 ganger pga. strømbrudd, that's it...

Der har den stått uten tilsyn mange ganger, når han var på ferie i USA i 2 måneder f.eks .. Trur ikke maskina de er farlig nei ;)

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint med en slags temperaturmåler/brannvarsler som ga beskjed via mobiltelefon ved mistenkelige temperaturer, så en kunne ringe naboen og be ham redde kåken før det gikk helt galt.

Finnes det noe sånt?

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...