guttorm Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Hei når jeg jobber, er jeg borte i fjorten dager. Pc`ene står tilkoblet overspenningsvern, og kontakter osv er uten noe hjemme mekka greier. Dette er i en leilighet som jeg leiger. Er det forsvarlig å reise bort med pc`ene på, eller bør disse slås av? Jeg er litt i tvil om dette, selv har jeg aldri opplevd at noe utilsiktet har skjedd med eletrisk pc utstyr sånn utenvidere(bortsett fra en cd som gikk i lufta i en cd-rom) Fra jeg var liten er jeg oppdratt med å slå av hovedbryter på tv når en skal være borte en liten stund, feks over natta. Da kan det vell ikke være særlig bedre å reise bort fjorten dager med utstyret på, eller? Endret 12. juni 2004 av guttorm Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Du bør ihvertfall skru av skjermen når du er vekke. Det er den som har høyest brannfare. Å sørge for at kabinettet ikke er fullt i støv før du drar kan også være greit. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Tja, du kan jo spør deg selv: "Hvorfor må pc'en stå på?" Skal den stå å laste ned hjemmevideoer på DC eller skal den arbeide med D2OL? Er det nødvendig så vil jeg tro det skal gå bra, men hvis den ikke skal gjøre noe kan du vel like godt slå den av. Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 er jo ikke farlig at pcen står på. Har hatt uptime på flere måneder på en av maskiene mine. Men, noe kjedelig om du stikker på ferie og det skulle slå ned i huset/leiligheten. kjedelig å komme tilbake til en svartsvidd pc liksom Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg skal jobbe med folding@home, men da slår jeg av skjermen, så satser jeg på at huset ikke brenner ned Vist lynet skulle slå ned så er det jo bare å kjøpe ny pc Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Mine PC'er har stått på siden august/september i fjor. Kjører D2OL og Seventeen or Bust. Aldrig hatt noen problemer. Skrur alltid av skjermene though Sceptic Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Noen av pc'ene på jobben min har stått på kontinuerlig i rundt 40 dager nå uten noen form for stans og restart, og andre har sikkert stått på enda lengre. Mest sannsynlig siden sist strømstans, og det kan jeg ikke huske når var Men skjermene pleier vi skru av. Dersom du har muligheten kan du jo sette den til å skru seg av dersom cpu temperatur kommer over et visst nivå, så er du sikker på at den ikke blir svidd av. Endret 12. juni 2004 av Eriond Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Noen av pc'ene på jobben min har stått på kontinuerlig i rundt 40 dager nå uten noen form for stans og restart, og andre har sikkert stått på enda lengre. Mest sannsynlig siden sist strømstans, og det kan jeg ikke huske når var Men skjermene pleier vi skru av. Dersom du har muligheten kan du jo sette den til å skru seg av dersom cpu temperatur kommer over et visst nivå, så er du sikker på at den ikke blir svidd av. ja jeg vet den shuther ned både vist den mister kontakt med kjøler og vist den blir for varm (glemte å starte pumpa en gang ) Jeg må liksom sjekke opp dette nå, vist jeg skal greie å holde følge med deg på f@h Endret 12. juni 2004 av guttorm Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Vell..farfaren min har hatt på sin NT server nede i kjelleren i 6 år sammenhengende..Det sier litt..Den står og går fortsatt Den har hvert nede 3 ganger pga. strømbrudd, that's it... Der har den stått uten tilsyn mange ganger, når han var på ferie i USA i 2 måneder f.eks .. Trur ikke maskina de er farlig nei Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Blir det nok støv, tar det fyr. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hovedproblemet mitt hadde jo vert å bli stilt erstatningsansvarlig ved en eventuell brann. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Skruer altid av skjermen når eg går. Men ellers så har eg hatt en pc på 24\7 siden 1993. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Skruer altid av skjermen når eg går.Men ellers så har eg hatt en pc på 24\7 siden 1993. regner med at det er snakk om flere maskiner og at du ikke har benyttet deg av samme maskinen fra -93 til nå Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Gelmte at maskinen var på i en hel sommerferie. Altså uker i strekk. Det funket fint. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Var borte i jula og hadde en PC stående på her hjemme. Det gikk helt fint.....men natta etter jeg hadde kommet hjem eksploderte strømforsyninga. Ikke noen skade utover den heldigvis.... Lenke til kommentar
insider Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 min pc har stått så å si på siden desember 2002 - ikke noe problem. Skjermen går i hvilemodus etter 30 min. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Det hadde vært fint med en slags temperaturmåler/brannvarsler som ga beskjed via mobiltelefon ved mistenkelige temperaturer, så en kunne ringe naboen og be ham redde kåken før det gikk helt galt. Finnes det noe sånt? Endret 13. juni 2004 av Edorph Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 hvis hele maskinen er vannkjølt og du har en lcd skjerm er det minst brann fare Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 hvis hele maskinen er vannkjølt og du har en lcd skjerm er det minst brann fare det er sånn maskinen er, men har ikke vannkjøling på strømmforsyning hdd osv da. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Har en onkel som reiste bort med PCen på, så begynte det å lyne, og vips ! Der røik datan ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå