kag Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Argh.. Jeg våknet opp i dag med en liten tetthet i venstre øre. Jeg tenkte ikke så mye over det. Groggy og gretten som jeg var. Men etter hvert gikk det opp for meg at det hadde tettnett seg helt der inne. Hørselen min på det venstre øret mitt hadde blitt redusert til magre 15% av normalen. Ja. Q-tips har i alle de år vært et fremmedord for meg. Ikke at jeg noen gang har hatt ørevoks hengende ut av ørene. Men jeg ser nå hvorfor q-tips selges i butikkene rundt om i dette flotte, langstrakte landet vårt. Ut av en febrilsk tilstand gikk jeg å kjøpte meg en pakke med q-tips på butikken. Men til ingen nytte. Pirket i vei helt til det var best å stoppe, men nei. Fant deretter ut av en varm dusj sikkert var løsningen. All dampen og varmen kunne sikkert løsne denne jævelskapen, tenkte jeg til meg selv. Men resultatet ble at jeg nå sitter her med en lukt av blomster, silkemyk hud, flott glans i håret... og med den helvetes dritten i fremdeles øret mitt. Jeg har tenkt å se om det løsner seg selv i løpet av dagen (evt. helgen) - før jeg lar noen profesjonelle se på det. Jeg tenkte bare med dette å høre om det var noen andre der ute som noen gang har fått hørselen sin "clogget". Eller er jeg den eneste skitne, ekle mannen som er her? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 prøv å dra litt i øret og sånt da går det ofte over, ekke alltid voks når du mister litt hørsel Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg har dratt og presset i og rundt øret mitt så mye i dag at jeg begynner å få vondt. *abudihuhuu* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hold fingere unna øret og kom deg til lege og få et eller annet som kan løse opp det som blokkerer. Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hold fingere unna øret og kom deg til lege og få et eller annet som kan løse opp det som blokkerer. Blir kanskje nødt til det. Men jeg får ta det på mandag. Har lyst til å gi dritten en liten sjanse til å overgi seg frivillig først. Overrasket meg faktisk at vakuumtrikset med håndflaten ikke fungerte. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Skylling av øret... Hjelper fint det... MERK: varmt vann Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Q-tips bare komprimerer driden enda mer, og gjør det verre å få ut. Bruk hårnåler i så fall. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hårnåler er ingen god idè, mange har sprukket trommehinden på den måten. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hørtes litt ekstremt ut å bruke hårnåler Lenke til kommentar
Togo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Når jeg har masse ørevoks i øret bruker jeg en slik hårnål med en bue i den ene enden. På den måten får jeg grafset til meg stooore flak med ørevoks. Herlig! Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Q-tips bare komprimerer driden enda mer, og gjør det verre å få ut. Bruk hårnåler i så fall. Ai, det tenkte jeg ikke på. Får hoppe i dusjen igjen om en times tid å se om jeg får til noe da. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Saltsyre (rundt. 40%)... Seriøst: Hva med ca. en times svømmetur?? Det løser ihvertfall opp det meste (svømmer 8 - 10 timer i uken selv). Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 jeg har noen ganske seriøse ørevoks problemer selv, men ikke så mye som det hørest ut som du har, jeg har gått til legen som har fylt en stor sprøyte med vann som har kroppstempratur, den spylte han vekk alt øyrevoksen med Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hmm er du sikker på at det er ørevoks da? Selv har eg også "mistet" hørselen og fått den tilbake etterhvert uten at det var snakk om ørevoks eller øresuss. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hårnåler er ingen god idè, mange har sprukket trommehinden på den måten. Når det gjøt vondt skal du stoppe. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Prøv å holde for nesen, lukke munnen og prøve å blåse. Dette kan jevne ut trykkforskjeller, om det er det som er problemet. Men vær forsiktig med å putte ting i øret! Trommehinna er ikke SÅ langt inn, mange klarer å punktere den. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Du har en "dott" i øret som kan være sammepresset ørevoks som sitter for langt inne i øre"kanalen" til at du kan få tak i det. Å hente det med en q-tips vil funke dårlig, og du vil bare presse det enda lenger inn. Har hatt dette 1000 ganger selv, og har funnet ut at den eneste måten å få det vekk på er å kjøpe en form for "ørerens" eller noe sånt på apoteket. Er en slags olje/væske som du skal ha i øret i 20min eller noe... Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hjertelig takk for gode råd. Tror jeg blir gal. Prøvde den lukke-nese-munn-blåse strategien men det var bare den høyre trommehinnen som reagerte. Antar klumpen ligger så tett inntil den venstre trommehinnen at det ikke er rom for trommehinnen til å utvide seg. ahpadt; Hjertelig takk. Tenkte ikke over apoteket. Skal stikke innom der i morgen. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 putt en støvsuger inn i øret. eller mod en med et sugerør eller no og få så lite trykk som mulig og sug ut. dette har hjolpet meg. serlig når jeg var liten. men da hadde jeg en sånn mini ørestøvsuger ting da Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg ville kanskje vært LITT forsiktig med stidz' forslag. I verste fall skaper man en mer eller mindre permanent trykkforskjell i og utenfor hodet. Det er forskjell på en "mini ørestøvsugerting" og et elkjøpmonster. (!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå