Gå til innhold

Nettkafe med hovedvekt på spilling

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt tilbake melding fra andre om dette.

Jeg har nå muligheten til å få ta i et lokale hvor det ligger 100 mbit linje. Dette er på gateplan i Oslo. Det jeg lurer på er om jeg skal hoppe i det å satse på en nettkafe, men det skal være hovedvekt på online spilling.

En krafting maskinpark, 3-4 servere med de nyeste spillene slik kunde kan spille på dem hjemme som borte. Kan vel løses med noen passord eller slik. Delvis medlemsbasert på en måte. Ikke sikker på hvordan det skal løses, men det ordner seg nok.

Så ville dere å kommet hit for å spille og laste ned?

Bra maskinpark og linje.

Timepris vet jeg ikke hva det tas rundt omkring, har selv 10mbit linje hjemme så har ikke behov for dette selv, men andre har.

Også lurt på å lage en mulighet for at folk kan ta med sin egen pc, men trenger ikke ta med seg skjerm og slik. Hva syntes dere?

Hadde satt pris på tilbake meldinge fra folket.

mvh Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, hadde jeg bodd i oslo kan det godt være jeg hadde tatt en tur innom.

Personlig så prioriterer jeg :

Ved spilling:

*Lav Ping.

*Hastigheten ut på linja.

*God tilgang på populære spill.

*Gode skjermer, trege lcd er ikke bra.

*Kvalitets tastatur og mus.

Ved surfing / nedlasting

*Anonymitet.

*Sikkerhet (da er det kjekt at du har løsning hvor man kan komme med bærbar og bare koble seg på et uttak)

*Gjerne en intern server med godsaker som kan lastes ned for medlemmer...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

et image som gjør at du når din referansegruppe (spillere!) er utrolig viktig. ser det ut som et "kult sted" så vil du trekke folk som vil identifisere seg med stedet. gjør mye research om hva spillere ønsker, hvordan de er, hvordan de tenker etc - bruk et profft undersøkelsesbyrå for denne researchen da slikt er mer krevende enn hva man tror.

utenom dette så kan du sjekke listen til malvado. eirikhm har også et meget godt poeng i at nettkaféer har en stygg tendens til å gå konkurs - pass på at du kan være komfortabel med en slik avslutning på prosjektet...

Lenke til kommentar

el_cash er inne på noe veldig viktig. et bra image. evt prøve å komme i kontakt med pro-gamere. har du mulighet så hadde det vært flott å få opp en storskjerm slik at evt turneringer kan følges osv.

er dette noe du har lagt mye tanker i og har planer om å realisere? si gjerne ifra om du har behov for hjelp. iom at jeg har stått som daglig leder så har jeg en del erfaring med dette fra før.

Lenke til kommentar

problemet med nettkafe i oslo, er at de fleste i Oslo har bra PC'r fra før, og større mulighet til å arrangere lan med andre. Dessuten er det best å spille med mus, tastatur, cofig'er som DU er vant til... kan helt ærlig si at jeg spiller mye dårligere på andres pc'r, fordi jeg er vant til hvordan jeg sitter, tastaturet er lagt opp...

Lenke til kommentar
Tenk på virusfaren da folk kan ta med seg laptoper og egene maskiner, virus kan sørge dor ned tide og dermed tap av inntekter.

dette er jo bare vrøvl. virusfaren er ikke noe større om folk har med egen PC. Det er jo akkurat det samme som når folk laster ned ting via internett. Og sålenge man holder anti-virus programvare oppdatert så spiller det forsåvidt ingen rolle om de som kommer har virus.

Hva med ett trådløst nettverk i tillegg slik at folk kunne ta med seg laptop?  Hørte om noen som hadde stor suksess med dette ved siden av en skole.

Det hadde jo vært en god ide, og evt kombinere med kaffebar / lunchbar:)

Lenke til kommentar

Bør nok komme i kontakt med en eller annen progamer-gruppe. www.nine.se i sverige f.eks. har sponset flere pro-team i verdensklasse opp gjennom årene, vet at de har dradd til seg en god del kunder pga det. Ser ut som det har gått litt nedover for dem det siste året men. Vet ikke hvordan konkurransesituasjonen er i oslo mht dedikerte nett-caféer, det er sånt man må finne ut på forhånd med research på kundegrupper, plassering osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...