Gå til innhold

Posten ekspederer ikke pakker natt til lørdag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melder meg på frustrasjonskøen. Opplever stadig vekk at pakker fra webshop blir liggend vel lenge i Oslo. Har lært at når jeg bestiller noe bør det være mandag eller tirsdag hvis jeg vil ha det samme uka, og skulle det være en helligdag midt i leveringstida kan det ta 6 dager før jeg har varene!

Lenke til kommentar

Pakkene står ikke i ro selv om det ikke er noen registrering på de. Nå er det ikke noen gps sender på hver pakke, så det er ikke mulig å se at den beveger seg. Man vil kun se hvor den sist er registrert.

Når pakken er registrert i Oslo for to dager siden, ligger den selvagt ikke der lengere. Den er transportert videre. Det tar tid å forflytte seg fra Oslo til nordland. To dager, gjennom Sverige. Nå er det ikke noen sortering av pakker i helgene. Derfor vil det heller ikke være noen registrering av pakker i helgene.

Pakken fra Stokke er registrert i Stokke på ettermidagen fredag. Så transporteres den til Oslo i løpet av kvelden. Siden det ikke er noen sortering av pakker der i helgene, vil den bli liggende til mandag før den sorteres(og dermed registreres) og sendes videre.

Pakkene ligger m.a.o. ikke i ro selv om det ikke har vært noen registrering på de en stund. Vil tro at dere skjønner at det vil være uhensiktsmessig, for å ikke si umulig å skulle registrere alle pakkene jevnlig, f.eks. hver time, for å gi et inntrykk av bevegelse.

Lenke til kommentar

natt til søndag (21.00 på fredag til 06.00 på søndag) er det eneste tidene postterminalene ikke sorterer post. (Det var iallefall slik da jeg jobbet på postterminalen i kristiansand).

selv om det kanskje går litt tregt til tider så går det fremover.....

Lenke til kommentar
natt til søndag (21.00 på fredag til 06.00 på søndag) er det eneste tidene postterminalene ikke sorterer post.

Det er faktisk både natt til lørdag og natt til søndag. Antar du mente lørdag kl 2100 - søn 0600 ?

Uansett kjipt å vente når en sitter og klør seg i fingrene etter å komme igang.

Lenke til kommentar

Tidligere sorterte vi både lørdag og søndag her i Tromsø. Så ble det endret til kun lørdag, og nå er det slutt med lørdagene også. Dette skal gjelde på landsbasis.

Hvis pakken din skal innom Oslo, vil den bli sortert i løpet av mandagen. Hvis du ringer kundeservice på mandag vil du med stor sansynlighet få beskjed om å vente litt. Den bevegelsen du etterlyser er jo der. Inlevert på ettermiddagen på Stokke. Dagen etter vil den bli sortert i Oslo. Lørdag og søndag skal ikke telles med, så dagen etter fredag er mandag.

Lenke til kommentar
Den terminalen i Stokke er trolig veldig overbelastet, den er sentrum for omtrent hele østlandet. Derfor har ting en tendens til å bli liggende der noe lenger enn man liker.

Stokke er roten til alt vondt i posten... De videresender i hytt og vær....

Lenke til kommentar

Vel hvis man betaler for express over nat for en pakke på en fredag kan mn liksegodt kaste penga i das og dra ned. Hvorfor sier du? Jo fordi posten kjører ikke ut pakker i helgene. Når det gjelder 3 pakker (norges og servicepakker) så blir ikke de sortert på lørdager lenger, noe som betyr at en pakke du venter mandagsmorgen ikke kommer før tirsdag (Ingen 3 pakker på mandag).. Åssen vet jeg det? Jo jeg jobber i post i utikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...