Popobawa Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Oppdatering på saken min igjen. Hentet idag min bærbare pc etter at den har vært på service hos Effekt. Det jeg fryktet mest var at det skulle være riper på lokket, noe jeg ser nå at den har. Heldigvis er de ikke så veldig store, men fortsatt veldig irriterende. Riper som går rundt i sirkler. Men ellers er jeg fornøyd. Det positive er at det ikke har tatt så lang tid som mange har fortalt om. De hentet pcen 24/6 og 9/7 ble den ferdig. Har ikke testet maskinen så mye, men har slått den på for å se at den lever. Regner med å sjekke den mer imorgen etter at jeg har kommet hjem fra osloturen min. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 helt topp at Effekt har fått unna denne reparasjonen på rimelig tid, håper du slipper mere tull med pc`n din nå. Lenke til kommentar
Aichman69 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Angående Effekt så har jeg ikke annet en gode erfaringer med dette firma. Det at det er ventetid er vel normalt. Det som eventuelt kan anbefales er å ringe i mindre travle perioder. Mao ikke rett etter åpning, i lunsjtider. Bruker dette selv med flere "support" bedrifter og dette fungerer. Har jobbet med kundeservice i lang tid og en komme veldig langt ved å være høflig samt bruke en saklig tone. Det er ikke altid lett for oss som forbrukere å være høflig og saklig i tlf når en har fått et produkt som ikke fungerer. Moral: vær høflig og saklig :!: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Anser meg selv som en svært høflig person når jeg klager på ting. Starter aldri med å beskylde noen for noe som helst, og krever heller ikke ting som er urimelige. Allikevel synes jeg at det er drøyt av Effekt å bruke over fire måneder på å gi meg ny skjerm. For å si det på en annen måte; det er en grunn til at Komplett skifter servicepartner... -KJ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Angående Effekt så har jeg ikke annet en gode erfaringer med dette firma. Det at det er ventetid er vel normalt. Det som eventuelt kan anbefales er å ringe i mindre travle perioder. Mao ikke rett etter åpning, i lunsjtider. Bruker dette selv med flere "support" bedrifter og dette fungerer. Har jobbet med kundeservice i lang tid og en komme veldig langt ved å være høflig samt bruke en saklig tone. Det er ikke altid lett for oss som forbrukere å være høflig og saklig i tlf når en har fått et produkt som ikke fungerer. Moral: vær høflig og saklig :!: *host* og hva er ditt ansattnummer hos effekt? *hostemer* Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Den som tier samtykker??? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 ...og fikk tildelt henting med SomleGods. Det er jo ArveGods innen det kommer frem da... Litt OT, men.. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Effekt er faktisk norges største supportfirma... Uhm - ikke helt riktig vel - InfoCare er nok en del større ... ::Dan Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det tok nøyaktig 1 måned å bytte LCD og hovedkort på min laptop hos Effekt. Det i seg selv er ikke særlig bra, men det som er jævlig er at det tok 3 uker og 3 dager før maskinen i det hele tatt ble sett på.. Det tok altså ikke mer enn 8 dager å skaffe deler og bytte de defekte komponentene. Det er jo i og for så vidt ikke så ille, så det vitner jo om at Effekt rett og slett har altfor dårlig kapasitet. Det har riktignok vært ferietid, men at maskinen lå urørt i 24 dager er jo ikke akkurat storveis. Det skal også nevnes at de har prestert å sende maskinen med post til meg i stedet for å gi meg beskjed om å hente den, slik jeg ba de om å gjøre.. Hjemstedet mitt ligger såpass ugunstig til i forhold til postsortering at det tar 3 døgn for pakker å komme frem fra verkstedet til meg, selv om det ikke tar meg mer enn 20 minutter å kjøre dit.. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 De bruker posten for tiden da budfirmaet de brukte gikk konkurs og de har ikke gjort avtale med noen andre enda, blir jeg fortalt på Effekt.. Men alt skal bli så myye bedre nå sier de, for nå skal nye systemer og nye rutiner innføres på ditt og datt, jommen sa jeg smør.. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Poenget var jo at jeg faktisk skulle hente maskinen selv, det måtte da være det minst problematiske både for Effekt og meg.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Min maskin ligger på elkjøp nå, men får ikke hentet den før senere i dag, grunnet mangel på bil(mamma er på hytta), og elkjøp er et stykke unna... Men skal nok si ifra når jeg har fått den Herr Brun Endret 6. august 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Angående Effekt så har jeg ikke annet en gode erfaringer med dette firma. Det at det er ventetid er vel normalt. Det som eventuelt kan anbefales er å ringe i mindre travle perioder. Mao ikke rett etter åpning, i lunsjtider. Bruker dette selv med flere "support" bedrifter og dette fungerer. Har jobbet med kundeservice i lang tid og en komme veldig langt ved å være høflig samt bruke en saklig tone. Det er ikke altid lett for oss som forbrukere å være høflig og saklig i tlf når en har fått et produkt som ikke fungerer. Moral: vær høflig og saklig :!: *host* og hva er ditt ansattnummer hos effekt? *hostemer* He he..... DET lurer jeg og på... Gleder meg til vi skifter til Infocare... og det gleder sikkert kundene mine seg til også... Men Effekt HAR faktisk lovet bot og bedring, så da får vi se hva som skjer.... selv om jeg er skeptisk--- Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har inntrykk av at når nye ordrer først blir diagnosert så går det relativt raskt på Effekt, men at det er helt tilfeldig hvor lenge ting blir liggende før det blir diagnosert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Har nå fått tilbake pcen, hurra! Men nå funker ikke lyden... Jeg mener å ha hørt noe om at hvis man sender en ting inn til reparasjon tre ganger eller flere, kan man heve kjøpet. Er det slik, eller tar jeg feil? Herr Brun Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Fikk også tilbake min maskin i dag, flott ny lcd skjerm og nytt hovedkort, har ikke fått testet den enda. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har nå fått tilbake pcen, hurra! Men nå funker ikke lyden... Jeg mener å ha hørt noe om at hvis man sender en ting inn til reparasjon tre ganger eller flere, kan man heve kjøpet. Er det slik, eller tar jeg feil? Herr Brun Tror det er sånn at hvis det er samme feil 3 ganger så har du rett til å få ny, eller heve kjøpet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har nå fått tilbake pcen, hurra! Men nå funker ikke lyden... Jeg mener å ha hørt noe om at hvis man sender en ting inn til reparasjon tre ganger eller flere, kan man heve kjøpet. Er det slik, eller tar jeg feil? Herr Brun Tror det er sånn at hvis det er samme feil 3 ganger så har du rett til å få ny, eller heve kjøpet. Stemmer det, samme feil 3 ganger = rett til kjøpet hevet. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har nå fått tilbake pcen, hurra! Men nå funker ikke lyden... Jeg mener å ha hørt noe om at hvis man sender en ting inn til reparasjon tre ganger eller flere, kan man heve kjøpet. Er det slik, eller tar jeg feil? Herr Brun Tror det er sånn at hvis det er samme feil 3 ganger så har du rett til å få ny, eller heve kjøpet. Stemmer det, samme feil 3 ganger = rett til kjøpet hevet. Men bare så lenge det ikke påfører butikken en stor økonomisk belastning.. Det er jo en tolkningssak selvfølgelig.. Lenke til kommentar
fubarweb Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har også maskinen min inne på service hos effekt... Det startet med at hovedkortet røk. Når den var inne på 3 ukers service og de fiksa det klarte de å ødelegge dekselet på laptoppen min så den måtte inn på service igjen. Nå har de snart hatt den i totalt 9 uker og det ser vel ikke ut som jeg kan forvente noe maskin tilbake før jul.... Ingen effekt hos effekt altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå