Gå til innhold

Dårlig av elkjøp og "effekt IT-service"


Anbefalte innlegg

Jeg har min egen teori om dette: :hmm:

 

PCen din er varm og treg fordi den hadde spyware/malware som gjorde at CPU Utilisation var 100% ...og sikker over lang tid, da du åpenbart ikke var klar over det!

Denne ekstraordinære påkjenningen førte til at plastleken som lå ALTFOR nære din bærbare PC, smeltet. Du vet at en moderne bærbar PC i "skrive bords erstattnings klassen" behøver kjøling og god tilgang til luft?

 

Altså, kombinasjonen av malware og feil bruk har ført til at LCD-inverter og/eller andre komponenter er blitt ødelagt/degraderte/ustabile.

 

Det betyr at du må betale selv, garanti dekker kun det produsenten kan lastes for!

 

..og selvsagt skal du betale for backup om du har behov for det. Om man selv ikke har kompetanse, insikt eller rutine i å ta backup er dette selvsagt en service som man må betale for.... enten i penger, eller i værste fall i tap av data.

 

Her har du en fin kamel å svelge ja. Some lessons are hard to learn.... :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg leser her så virker det helt klart at det er effekt it som har gjort en liten tabbe. Det som jeg synes er litt spesielt er at alle mener at dersom man forventer å få service på produktet sitt så skal man nærmest bønnfalle om det og opptre så høflig som overhodet mulig. På en måte så er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg det er helt idiotisk og si at dersom man er litt skarp i tonen så er det det en selfølge at man ikke får service!?

Uansett hvor jeg har jobbet så har jeg fått lære at kunden har "alltid" rett. Med andre ord så opptrer man høflig og korrekt uansett hvilken sinnstilstand kunden er i. Det er dette som kalles å være proffesjonel. Å si at det er opp til kunden (som sikkert har brukt flere timer på å få til noe viktig og dermed er litt sinna) å opptre proffesjonelt er feil. Det står ingenting om at man ikke har rett på service/bistand dersom man ikke sitter og smiler hele tiden. For kunden så er det fullstendig likegyldig om kundebehandleren har 200 drapstrusler til dagen. Kunden vil kun ha hjelp til å fikse sin egen maskin. Har hatt vanskelige kunder jeg også som har vært skikkelig forbannet, men det kunne ikke falle meg inn å ikke gi dem den hjelpen dem har krav på, eller å skape enda flere problemer. Hvorfor skal man komme så mye lenger dersom man er korrekt og høflig? Er dette et tegn på at man har krav på service? Tull. Så lenge man har kjøpt et produkt som har en serviceavtale knyttet til seg så har man krav på service uansett hvilket humør man er i. En god kundebehandler vet hvordan man roer ned en kunde og gir ham den hjelpen han har rett på. Når kundebehandleren mener han kan opptre som en dust fordi kunden ikke starter samtalen med "God dag og unnskyld for at jeg ringer og plager deg....blablabla" så er det noe feil her. Har på følelsen av at de fleste kundebehandlerene opptrer som dem er på lik linje med Gud.

ummmmm har den alminelige kunden alltid rett i data relaterte service saker?

WELL HOPE NOT!!

 

Det er en diskusjon som fint kan ha sin egen heite tråd i forumet.

 

"stupid customer stories"

 

 

LOL... daglig eksempel:

"maskina må jo være dårlig eller feil på den, siden viruset gjorde at jeg ikke fikk bruke den"

 

HAHAHa gå til Volvo og si:

"bilen må jo være dårlig siden den punkterte så jeg ikke kan kjøre videre..."

 

SISO

 

:nei:

Lenke til kommentar
kunne aldrig falt meg inn å kjøpe PC generelt hos Elkjøp eller andre sånne kjeder eneste de duger til er å selge TV, Hvitvarer og Mobiler :D

Di e da helt greie å kjøpe PC ifra HVISOMDERSOM man kun er ute etter en merke PC uten noe som helst support eller råd fra selger. Altså man MÅ vite hva man skal kjøpe før man kjøper PC der..

 

Men skal man ha support, hjelp, råd osv så bør man velge noe annet enn Elkjøp ja

Vil bare opplyse om at det faktisk finnes opp til flere som jobber i elkjøp som har god peil på pc, og jeg kan, uten å skryte faktisk innrømme at jeg er en av de. :p

 

@ gurutunk:

 

Det første innlegget ditt var greit nok..men resten var spam.

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Vi får se hvor lenge de har den inne. Så forresten at bilen var stappfull av Fujitsu Siemens pcer.

ja en ulykke kommer skjelden alene...

 

blir vel som med pizzaleveringer... Jada vi kommer om en liten halvtime:

men så forsøker de å samle opp flest mulig leveringer på samme utkjøring så etter 2 timer står de på døra di med lunken vassen pizza...

 

glad jeg har sluppet slike pc problemer med noen av mine maskiner opp gjennom åra.

 

puhh lucky me

Lenke til kommentar

Å måtte betale for at de tar backup er helt normalt, det er faktisk ekstraservice å i det hele tatt tilby det... Selv om de tilbyr det så tipper jeg de har en liten paragraf som sier at de ikke er ansvarlig hvis backupen går til helvete. - Dette er ikke så rart, ettersom du kan ha data verdt millioner og de tar 800 kr for jobben...

 

At firmaet sender tilbake et produkt som er defekt er helt utrolig...

Lenke til kommentar
MrBluejack, håper du er tålmodig, kan nærmest garantere deg laaang behandlings tid hos Effekt for tiden (og "for tiden" betyr de siste 4 årene) Desverre! Keep us posted!

Har du noe som kan bevise det?

Når jeg ringer til Effekt for å få f.eks. en ny del til datamaskinen min, så ligger den i postkassen om 4 dager. Jeg synes det er sykt bra service, det er ihvertfall det jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre. Heldigvis pakket jeg inn min bærbare i originale esken, så da blir den forhåpentligvis ikke skadet på vei til verkstedet. De stasjonære jeg så i bilen var ikke pakket inn med noe. Kan fort skje skader hvis føreren ikke er helt forsiktig. Men så spørs det også hvor forsiktige de er på verkstedet. Syns også at de kunne sagt fra om når de skulle komme, ringe først og høre om de kan hente maskinen på det og det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Har du noe som kan bevise det?

Når jeg ringer til Effekt for å få f.eks. en ny del til datamaskinen min, så ligger den i postkassen om 4 dager. Jeg synes det er sykt bra service, det er ihvertfall det jeg har erfart.

Kjenner til Effekt gjennom jobben min, noen få ganger har de "levert varene", resterende av de rundt 60-70 servicene jeg har sendt inn har de vært en eller annon form for kødd med, enten forsinkelser, dele mangel, feil ikke reparert osv.

 

Så jeg har meget gode beviser for min påstand, har selv forsøkt å få en av sjefene i tale hos Effekt, men de er aldri tilgjengelig på telefonen og ringer ALDRI opp igjen om du legger igjen beskjed på tlf svareren. Så da forstår du sikkert at jeg ikke er så fornøyd med tjenestene de leverer...

Lenke til kommentar
Har du noe som kan bevise det?

Når jeg ringer til Effekt for å få f.eks. en ny del til datamaskinen min, så ligger den i postkassen om 4 dager. Jeg synes det er sykt bra service, det er ihvertfall det jeg har erfart.

Så jeg har meget gode beviser for min påstand, har selv forsøkt å få en av sjefene i tale hos Effekt, men de er aldri tilgjengelig på telefonen og ringer ALDRI opp igjen om du legger igjen beskjed på tlf svareren. Så da forstår du sikkert at jeg ikke er så fornøyd med tjenestene de leverer...

Hm, jeg synes det var svært merkelig at to kunder kan få så forskjellig behandling hos ett enkelt firma.

Lenke til kommentar
Det er ikke en webshop, men fant ingen annen passende plass. Må få lettet litt på trykket.

 

I september 2003 kjøpte jeg en bærbar pc av merket medion på elkjøp. Denne fikk jeg gjennom hjelpemiddelsentralen, derfor måtte jeg kjøpe en "service and support pack" fra et selskap. De anbefalte Effekt IT Service AS, og det kostet 1500. Maskinen så veldig bra ut, og virket bra i starten. Det kom flere og flere problemer, stort sett mye varme og dårlig ytelse(les _VELDIG_ dårlig ytelse og _EKSTREMT_ varm). Plastleken til broren min som lå ved siden av den smeltet! I tillegg var den veldig ustabil. Jeg fikk ordnet ustabiliteten, dette var driverproblemer pluss spyware. Ytelsen var fortsatt elendig.

 

Men, litt etter jul merket jeg at skjermen plutselig slo seg av. Det var bare å klappe den igjen og åpne den. Det skjedde flere ganger, og for ca. 2 måneder siden sluttet skjermen helt å fungere, men når jeg vippet på den kom det av og til tilbake, så det var nok kontaktfeil. Jeg sjekket elkjøp, de kunne ikke gjøre noe. Så kontaktet jeg effekt it-service, og de sa jeg skulle sende den inn, hvilket jeg gjorde. Jeg måtte ta backup selv, eller de kunne gjøre det for hele 800 kroner!:scared:  Det kunne nemlig hende de måtte formattere. Jeg sendte den inn.

 

Så, i går fikk jeg den tilbake, men gjett hva. De hadde ikke gjort noe!!! :mad: Ingenting, med en beskjed om at det ikke var noe galt. Men neida, skjermen funker fortsatt ikke. og det ehr har jeg betalt 1500 kroner for! Det er for dårlig altså! Og de kunne ikke skaffe meg en "lånepc" slik jeg var blitt lovet, så jeg måtte bruke mammas gamle som såvidt fungerer. Jeg er avhengig av pc på skolen, og dette er altså rett og slett for dårlig! Ikke bestill noen "service og support pack" fra effekt it-service altså, snakk om dritt! :no: 

 

Herr Brun

Innenfor garanti perioden så er vel har vel Elkjøp endel ansvar også. Hvis du er misfornøyd med service/support så burde du ta det opp med dem. De selger jo service/support så de står jo ansvarlige for at dette "produktet" også skal "virke. Slike service/support pakker er jo nesten som og selge ansvaret de har ovenfor deg som kunde :(

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Jeg har min egen teori om dette: :hmm:

 

PCen din er varm og treg fordi den hadde spyware/malware som gjorde at CPU Utilisation var 100% ...og sikker over lang tid, da du åpenbart ikke var klar over det!

Denne ekstraordinære påkjenningen førte til at plastleken som lå ALTFOR nære din bærbare PC, smeltet. Du vet at en moderne bærbar PC i "skrive bords erstattnings klassen" behøver kjøling og god tilgang til luft?

 

Altså, kombinasjonen av malware og feil bruk har ført til at LCD-inverter og/eller andre komponenter er blitt ødelagt/degraderte/ustabile.

 

Det betyr at du må betale selv, garanti dekker kun det produsenten kan lastes for!

 

..og selvsagt skal du betale for backup om du har behov for det. Om man selv ikke har kompetanse, insikt eller rutine i å ta backup er dette selvsagt en service som man må betale for.... enten i penger, eller i værste fall i tap av data.

 

Her har du en fin kamel å svelge ja. Some lessons are hard to learn.... :wee:

Jeg vet ikke med spyware/malware, men jeg har konstant på mPower og oppgavebehandling, og begge viser cpu-usage nede i hjørnet. Når dette skjedde var ikke cpu-usage over 50% mer enn et par ganger, og da kun i et par sekunder. Den var ikke i nærheten av 100 en eneste gang. Jeg reagerer når den går veldig høyt hvis jeg ikke gjør noe krevende.

 

Fri luft har den nok av på alle sidene untatt under. Leken var en liten leke, litt større enn en kindereggleke, og lå ikke helt inntill pcen. Var vel rundt 5 cm ifra. Så jeg kan ikke se at jeg har brukt pcen feil på noen som helst måte...

 

Og uansett om jeg hadde brukt den feil, det er jo akkurat slike ting "service and support pack"en skal dekke. Jeg fikk i alle fall beskjed på elkjøp om at hvis noe skulle gå galt, så lenge jeg ikke hadde skadet den bevisst skulle det ordne seg. Men det gjorde det ikke, og jeg har fortsatt ikke fått den igjen fra elkjøp.

 

Herr brun

Lenke til kommentar

Før måtte man selge service and support pack og forsikring på slike PCer.

Nå trenger man bare support avtalen.

 

Supportavtalen er noe som HMS krever, og som gjør at Elkjøp er fritatt for all service på slike PCer. Disse skal handles gjennom Effekt.

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med Effekt IT-service. Har ringt de noen ganger i forbindelse med diverse problemer med hjemme-pc fra arbeidsgiver.

 

De svarte raskt, og var veldig behjelpelige. Hadde hadde fått en skjerm med et par døde pixler. De sendte ny som ble levert med bud etter et par dager.

Lenke til kommentar
Etter det jeg leser her så virker det helt klart at det er effekt it som har gjort en liten tabbe. Det som jeg synes er litt spesielt er at alle mener at dersom man forventer å få service på produktet sitt så skal man nærmest bønnfalle om det og opptre så høflig som overhodet mulig. På en måte så er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg det er helt idiotisk og si at dersom man er litt skarp i tonen så er det det en selfølge at man ikke får service!?

Uansett hvor jeg har jobbet så har jeg fått lære at kunden har "alltid" rett. Med andre ord så opptrer man høflig og korrekt uansett hvilken sinnstilstand kunden er i. Det er dette som kalles å være proffesjonel. Å si at det er opp til kunden (som sikkert har brukt flere timer på å få til noe viktig og dermed er litt sinna) å opptre proffesjonelt er feil. Det står ingenting om at man ikke har rett på service/bistand dersom man ikke sitter og smiler hele tiden. For kunden så er det fullstendig likegyldig om kundebehandleren har 200 drapstrusler til dagen. Kunden vil kun ha hjelp til å fikse sin egen maskin. Har hatt vanskelige kunder jeg også som har vært skikkelig forbannet, men det kunne ikke falle meg inn å ikke gi dem den hjelpen dem har krav på, eller å skape enda flere problemer. Hvorfor skal man komme så mye lenger dersom man er korrekt og høflig? Er dette et tegn på at man har krav på service? Tull. Så lenge man har kjøpt et produkt som har en serviceavtale knyttet til seg så har man krav på service uansett hvilket humør man er i. En god kundebehandler vet hvordan man roer ned en kunde og gir ham den hjelpen han har rett på. Når kundebehandleren mener han kan opptre som en dust fordi kunden ikke starter samtalen med "God dag og unnskyld for at jeg ringer og plager deg....blablabla" så er det noe feil her. Har på følelsen av at de fleste kundebehandlerene opptrer som dem er på lik linje med Gud.

Jeg er litt enig, men man kommer faktisk lengre ved å være høflig, mulig jeg ikke burde være sånn, men har jeg folk som er sure og gretne og kjefter på meg, så gir jeg akkurat det jeg skal, men ikke noe mer, i service, er folk bare bittelitt hyggelig, så strekker jeg meg ofte over minstekravet. Og sånn tror jeg det er for mange folk som jobber i servicebransjen, men jeg er enig, det er selvsagt at man skal få den servicen man har krav på, bare ikke forvent å få noe mer om man er sur.

 

AtW

Lenke til kommentar

En liten oppdatering på maskinen min. Fikk en mail idag der det står at antatt leveringsdato er 19.07. Ordren var ferdig diagnosert idag. De venter også på en del fra produsent. Den delen er Amilo D7830 Dvd-brenner. Betyr det at det var noe galt med dvd-brenneren i min Amilo A7620?

Lenke til kommentar
Jeg har god erfaring med Effekt IT-service. Har ringt de noen ganger i forbindelse med diverse problemer med hjemme-pc fra arbeidsgiver.

 

De svarte raskt, og var veldig behjelpelige. Hadde hadde fått en skjerm med et par døde pixler. De sendte ny som ble levert med bud etter et par dager.

Da var du heldig.

Jeg ringer dem ganske ofte gjennom jobben, og det er sjelden at jeg venter mindre enn 20 minutter....

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...