Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett m. Speedtouch510 Modem

Anbefalte innlegg

Ok, har søkt og lett etter informasjon på forumet her på hvordan jeg skal kunne få flere maskiner på telenor internett med et Speedtouch510 modem, uten å finne noen gode svar på det.

Noen sier at dette Modemet har en innebygd ruter, mens andre bruker en egen ekstern ruter. Selv har jeg både en switch og en ruter, men jeg er usikker på om jeg skal bruke denne ruteren eller om jeg kun skal koble switchen til modemet og at jeg må konfigurere modemet for å få dette til å fungere.

Jeg har forsøkt å koble ruteren til modemet, brukte PPPoE, og jeg fikk IPer og slikt på alle mine maskiner, men det ble ikke noe kontakt opp mot internett. Jeg gikk inn på ruteren og så den prøvde å koble til, men den fikk ikke noe svar.

Leste på en post en eller annen plass her på forumet at jeg muligens måtte kjøre et eget program for å konfigurere modemet, men jeg fant ikke ut hvilket. Jeg var inne og lette her: http://www.dslsupport.co.uk/networks.asp men er usikker på om noe av dette er riktig.

Har forøvrig en 3COM switch og en CNet ruter.

Håper noen har grei på dette her! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har iallfall funnet ut at mitt Speedtouch Modem ikke inneholder en ruter, da serienummeret ender på MP. De modemene som har innebygget ruter ender forøvrig på MQ.

Det vil jo da si at jeg må bruke en ruter for å få dette til å fungere. Problemet mitt, som jeg da vil anta er hvordan jeg skal få konfigurert dette modemet slik at ruteren får kontakt med internett. :scared:

Lenke til kommentar
Hehe...kjempebra, håper andre ikke går i samme fella selv siden da!

Denne fella er nok et eksempel på toskeskap fra de som i brukervennlighetensnavn valgte og skjule deler av brukernavnet i Online sin egen programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...