Patience Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hva er din erfaring? Hvilket operativsystem er stødigst og med minst problemer? Hvilket har gitt DEG minst problemer? Stem: http://finnerikkeserver.net/phpBB2/viewtopic.php?p=34#34 ..vil heller se det i en poll enn 1000 krangleposter.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Bruker windows XP nå pga. bedre behandling av bilde/videofiler osv. Til benchmarks og slikt holder jeg meg til windows 2k pro da jeg har hatt minst kræsjer med det, aldri hatt en eneste en faktisk, i motsetning til XP. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Takk for et godt svar Jeg hadde win2000 på min forrige Pc og hadde der på lik linje med deg heller ikke opplevd noen form for kræsj. Foruten de som var selvforskyldt av egen dumskap. Men man skal da lære en gang. Har installert 2000 igjen nå, og er spent på hvordan det vil gå fremover.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Bruker også Win 2k (Pro) og har heller ikke opplevd noen krasj (Synes at Win XP har litt for mye overflødig "brukervennlighet") Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har nesten ikke opplevd noen krasj med XP. Har brukt det i ca. 3år. Eneste problemet som XP hadde en stund var driverene fra Nvidia skjerkortene, men da det ble fikset har alt vært dønn stabilt. Hvor stabil maskinen er er svært avhengig av brukeren. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Bruker også Win 2k (Pro) og har heller ikke opplevd noen krasj (Synes at Win XP har litt for mye overflødig "brukervennlighet") Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hadde Win2K et par år og gikk over til XP når det kom. Ikke hatt problemer med noen av dem. Jeg ville ihvertfall ikke gått tilbake til 2K nå idag. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Bruker også Win 2k (Pro) og har heller ikke opplevd noen krasj (Synes at Win XP har litt for mye overflødig "brukervennlighet") Bruk Safe XP Denne tar vekk mye "unødvendig dritt" uten at du må stresse med registerendringer ANBEFALES Endret 13. juni 2004 av Ben Dover Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 på hovedpc`en min holder jeg nå på å rydder opp på. dvs. formaterer. da blir det Windows 2000 PRO ENG iallefall. og Linux. vil aldri gå tilbake til XP på den pc`en iallefall. liker ikke XP jeg. dette pga den stylen og alt det tullet XP har. liker helst et fint og rent system uten masse tull og sånn. Windows 2000 PRO er konge. Windows 2003 Server også. disse liker jeg best. og jeg bruker ikke noen Windows versjoner på Norsk mer. bare engelsk. mange som sier at XP er kjappere enn Windows 2000 men dette tror jeg bare er noe folk sier fordi at de har XP og fordi at de ikke har prøvd Windows 2000. har selv hatt Windows XP både på laptoppen og hovedpc`en min. stabiliteten i XP synes jeg ikke er noe å rope hurra for. den har iallefall gjemt seg godt. stabiliteten i Windows 2000 er iallefall på topp. har aldri krasja hos meg den. har hørt at Windows 2000 har krasja hos mange, men dette er vel mennesklig feil tenker jeg. Lenke til kommentar
all right Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Håper at det er ingen som bruker windows ME vertfall!!! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Det er feil å si at 2000 er mer stabil enn XP. 2000 har 4 Service Packs tilgjengelig, mens XP snart har 2. XP er bygd på akkurat samme kjerne som 2000, bare optimaliseringer osv. XP er raskere enn 2000 i oppstart og kjøring av applikasjoner. XP og 2000 er bortimot like stabile uten sp installert. XP har også bedre multimediastøtte og kan spille flere eldre spill enn 2000. Til de som klager på XP sitt utseende må nok prøve å utforske litt. Du kan på få sekunder endre XP slik at det ligner akkurat på 2000. Så det er ikke noe å klager over. Som jeg sa tidligere så er det brukerene det kommer an på om hvor stabilt et system er. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Med SP2 som kommer snart så er XP UTEN TVIL det sikreste! Stol på meg. edit: Og jeg er helt enig med TCi at det er brukeren som er med på å avgjøre hvor stabilt det er. Godt sagt!! Endret 13. juni 2004 av ob1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Med SP2 som kommer snart så er XP UTEN TVIL det sikreste! Stol på meg. edit: Og jeg er helt enig med TCi at det er brukeren som er med på å avgjøre hvor stabilt det er. Godt sagt!! Takk Ja SP2 for XP vil gjøre XP til det sikreste uten tvil. Med ny og forbedret brannmur og eget sikkerhetssenter. Mye av XP sin nettverkskode og kjerne er skrevet om med tanke på framtidige virus og ormer. Gleder meg til den kommer ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå