sim Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei hei. Hadde nettopp besøk av en kamerat fra ungdomskolen og en annen tulling som ville få meg med i noe som heter ACN. Merket med en gang at det var noe pyramidedritt, siden de begge hadde med seg sånne små dokumentmapper som det stod ACN på. Først lurte de på om jeg var interesert i å spare penger på mobilregningen. Jeg sa at jeg hadde det godt nok nå. Så lurte de på om jeg ville tjene penger på å selge tjenestene deres til andre. Jeg sa nei, fordi jeg visste at de ville tjene enda mer penger på andra stakkarer. Når de endelig fikk med seg at jeg ikke var interesert i å være med på dette, så spurte de fanden meg om navn, adresse og telefonnummer til mine bekjente, slik at de kunne presentere samme dritten for dem. Jeg blånektet, fyren ble litt irritert, og begynte "vil du virkelig ha dette på samvittigheten". JA, heller det enn at dere skal tjene masse penger på tullinger som ikke er smarte nok til å se at dette bare er lureri. "Jaja, hyggelig å snakke med deg, lykke til videre", sa han, og gikk. Jeg er så jævla irritert ;p. Advarer alle andre, si nei til slike mennesker, de vil deg ikke annet enn vondt (tjene penger på deg). Ha en fortsatt fin lørdag, folkens. Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk som holder på med dette gidder. De har jo ingen ære. Og hvordan det er mulig å opprettholde en viss selvrespekt i dette "yrket", er forbi meg. Klisjeen; Jeg hører hva du sier, men nå skal du få høre hvor fantastisk dette produktet er. *blablabla* ... blir direkte oversatt i hode mitt til; "jeg hører hva du sier, men nå skal jeg kamuflere masingen min som salgsargumenter og late som jeg tror på de selv". Jeg kunne aldri fått meg til å jobbe på denne måten. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 "Til og ikke med for en ukelønn på 5000,-?" :S Jeg blir kvalm. Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 "Til og ikke med for en ukelønn på 5000,-?" :S Jeg blir kvalm. Kommer litt an på. Det er fristenes. Men jeg tviler på det. Da beholder jeg heller min 13 000,- i måneden jobb og beholder verdigheten min. Min selvrespekt er verdt mer en magre 7 000,- måneden. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Foreldrene til ei jeg kjenner jobber faktisk med dette, og hver gang vi konfronterer henne med at "Er ikke dette pyramidespill, da?"hevder hun hardnakket at det er det ikke... VEt ikke helt, jeg. Virker veldig sånn. Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) det er jo ikke pyramisespill, ettersom det slutter på syvende nivå. - ifølge en kamerat som driver med det. det er bare til de grader Multi level marketing. (hvis jeg ikke tar helt feil) har en kamerat som driver med dette, samma vi det snakkas om så kommer han inn på acn. så kaller det bare for acn proppaganda, har vært på et slikt event, eller massiv hjærnevasking etter min mening. men det er samma greia som pyramidespill da, du legger folk under deg og tjener på det. man kan jo si det slik A C N skjønner heller ikke at folk gidder dette, uttnytte vennskap osv... HUFF. og fast bestemt på at DETTE er tingen, alle de andre kommer til og gå konk. Endret 12. juni 2004 av Octavian Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 det er jo ikke pyramisespill, ettersom det slutter på syvende nivå. - ifølge en kamerat som driver med det. Smart pal. MLL er den gamle pyramidedriten, innpakka i nye flotte utseender. Same shit, different wrapping. Samma hvor mange nivåer det er, vel? Så lenge der er nivåer som fungerer på samme måte som i pyramide, så er det pyramide. Greit nok, det er jo ikke pyramidespill fordi om et fotball-lag spiller 4-3-2-1, men akkurat i dette tilfellet må nok kameraten din argumentere litt bedre enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå