Gå til innhold

Umulig å slette downloadet fakeshare fil!

Anbefalte innlegg

Hey!

Downloadet en ca 700mb stor film på dc (uten at jeg skal si hvilken...) den gikk i 10mb per sek og jeg regnet med at dette var fakeshare men fikk ikke stoppan før den var ferdig.

Nå er det umulig å slette den fordi det kommer: "the file is already in use, can not deleate"

Bare jeg prøver å merke filen kommer det merkelige f***ups og mange programmer begynner å bli not responding osv, og jeg pleier å måtte reboote.

Hva kan jeg gjøre får å få fjernet denne filen?

Pcen virker foresten helt fint hvis jeg bare ikke begynner å tukle med den filen.

Regner med at det er flere som har samme problem siden dc er full av akkuratt den filen.

Mulig feilpostet btw, men viste ikke hvor jeg skulle putte den...

Takker for alle svar.

Mvh

Tobias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har noe med Avi preview å gjøre. gå i registeret og slett denne: ("TA en liten backup av registeret først")

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

Du kan og prøve og gi filen nytt navn til f.eks txt . Movie.avi til movie.txt

da skal du kunne slette den.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også på problemet med avi-filer da jeg så denne topicen.

Her er den "manuelle" løsningen:

1. Start Regedit

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Nå vil du miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale.

Gjort det selv, aldri mer "treig maskin" på grunn av at CPU "Henger" og exploreren bruker 100% av CPU kraften.

Lenke til kommentar
Det har noe med Avi preview å gjøre. gå i registeret og slett denne: ("TA en liten backup av registeret først")

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

Du kan og prøve og gi filen nytt navn til f.eks txt . Movie.avi til movie.txt

da skal du kunne slette den.

Dette funka for meg :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du har WinXP, så kjør XP-AVIFIX. Dette er et systemprogram som fjerner den feilen du får opp hver gang du prøver å slette en uferdig film/film som er under nedlasting, (unfinished dowloads) eller en film som er ferdig nedlastet. Hvis du installerer XP-AVIFIX, mister du denne feilen, og du kan slette ALLE filmer du måtte ønske som er ferdige eller uferdige.

For å laste ned XP-AVIFIX, må du søke litt på DC++. Prøv noen norske og svenske huber. Bør ikke være noe stort problem å finne den, bare søk etter: "XP-AVIFIX"

Lykket til,

/D.G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...