Gå til innhold

Problemer med et PC 9200 256MB-kort

kesse

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg PowerColor Radeon 9200 256MB skjermkort. Men får det ikke til å virke tilfredsstillende? Jeg har ikke kjempepeiling når det gjelder skjermkort, men har instalert drivere og det meste virket greit.

Men så skulle jeg spille Medal of honour aa, og det ble bare helt hvit. Så prøvde jeg et annet skjermkort som er 500billigere, å da virket det. Er det noen som vet hva dette kan være? Er det mye innstillinger som må gjøres?

##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. :thumbup: ##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du ikke har så stor peiling på skjermkort, 9200 256 ram er noe av det dårligste du kan få, det holder fint til kabal, word og diverse kellogspakke spill, skal du ha et skjermkort til å spille med må du opp i gradene til et 9600xt\9800pro eller fx5900\fx5900ultra. ville prøvd å levert tilbake 9200 og kjøpt et nytt et.

det kortet du har suger rett og slett

Shade

Lenke til kommentar
Du bør endre emnetittel til noe bedre før denne blir stengt i værtfall.

Samme jeg og tenkte. Slik bruk av emnetittel virker bare mot deg selv. Smart å gi et hint om hva det dreier seg om for å vekke folks oppmerksomhet.

Tilbake til topic: Jeg vet ikke hvilke innstillinger du evt. kan gjøre (vertikal synk kanskje?). Men når kjøpte du det kortet? Og hvordan i <det varme stedet> fant du et skjermkort som koster 500 kr mindre? Da er det lenge siden du kjøpte det kortet, for det skal godt gjøres å finne et kort som koster 500 kr mindre enn 9200, for det koster vel ikke så vedlig mye over 500, gjør det vel? Har du kjøpt det i senere tid, vedder jeg på at du har kjøpt det hos elkjøp og blitt lovet et "kraftig kort med ekstrem ytelse" eller noe... Jaja, har selv gjort en slik feil... Kjøpte GeForce 4 MX 420 for 1 - 1 1/2 år siden, for 900 kr :hrm:

EDIT: Skirveleif

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Har kjøpt meg PowerColor Radeon 9200 256MB skjermkort. Men får det ikke til å virke tilfredsstillende? Jeg har ikke kjempepeiling når det gjelder skjermkort, men har instalert drivere og det meste virket greit.

Men så skulle jeg spille Medal of honour aa, og det ble bare helt hvit. Så prøvde jeg et annet skjermkort som er 500billigere, å da virket det. Er det noen som vet hva dette kan være? Er det mye innstillinger som må gjøres?

hvilke Drivere bruker du? installer de nyeste hvis du allerede ikke har gjort det, å sjekke om det funker..

Er det bare MOH skjermen blir hvit på?

yay: post 900 :w00t:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Ser at du ikke har så stor peiling på skjermkort, 9200 256 ram er noe av det dårligste du kan få, det holder fint til kabal, word og diverse kellogspakke spill, skal du ha et skjermkort til å spille med må du opp i gradene til et 9600xt\9800pro eller fx5900\fx5900ultra. ville prøvd å levert tilbake 9200 og kjøpt et nytt et.

det kortet du har suger rett og slett

Shade

Forklare dette litt nærmere: istedenfor å bruke ekstra penger på ekstra plass som du ikke får utnyttet uansett, dels fordi ingen spill trenger, eller kommer til å trenge 256MB på en stund, og fordi kortet rett og slett ikke utnytter 256MB spesielt bedre enn 128, så kan du bruke litt ekstra penger, og heller kjøpe 9600. Men du bør minst ha 9600XT, men enda bedre er det om du får tak i minst 9800 non-pro (altså ikke SE, PRO eller XT), eller 9800PRO, som gir enorm ytelse i forhold til pris. 9600 blir nemlig snart utdatert vil jeg tro. Det holder en stund til, men det lureste ville, dersom du skulle hatt nytt kort i dag, være å kjøpe 9800 eller 9800pro. Eller et GeForce kort, som jeg ikke har peil på :p

En ting er sikkert: Hvis du i Hardware.no's prisguide klarer å finne 3 forskjellige kort som er billigere enn det billigste 9200-kortet (128MB), da blir jeg saftig overrasket. Og 256MB er lite bedre enn 128MB.

EDIT: Woohooo! Post 68!!! Stort!

EDIT2: hmmm skrev 256MB, mente 128MB, rettet!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Jaok, men nå tror jeg kanskje han er klar over at kortet han har kjøpt, ikke er verdens beste. Hva med at noen som har peil, hjelper ham med problemet (hvis det går an)?

Helt enig med deg.

Grunnen til at alt blir hvitt kan faktisk være skjermkort driveren. Jeg har opplevd det samme som deg, eller i allefall at omgivelsene ble hvite i FarCry. Da gikk jeg til en litt eldre driverversjon og da ble det fint. Utenom det er jeg ikke sikker på hva som kan være galt.

Lenke til kommentar

Jeg har de nyeste driverne til det... Kortet er ganske nytt.. Har ikke merket noen andre ting.. bare at skjermen ble hvit på MOHA.

Er det noen som har noen skjermkort og anbefale til under 1000 lappen da???

Endret av kesse
Lenke til kommentar
skal du ha et skjermkort må du ut med ca 1020 spenn, så får du helt ok ytelse, en 9600 pro, hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt 9800 pro.

edit: pris

Tviler veldig sterkt på at dette skjermkortet ikke skal takle medal of honor:

MINIMUM:

Windows XP, Windows Me, Windows 98, or Windows 95 (Windows 2000

and Windows NT are not supported)

450 MHz Intel Pentium II or 500 MHz AMD Athlon processor

128 MB RAM

8x CD-ROM/DVD-ROM drive

135 MB free hard disk space (additional space required for Windows swap-file, DirectX 8.0 installation and GameSpy installation).

16 MB OpenGL capable video card using an Nvidia GeForce3, Nvidia GeForce2, Nvidia GeForce 256, Nvidia Riva TNT2, Nvidia Riva TNT, ATI Radeon, ATI Rage 128 Pro, ATI Rage 128, PowerVR3 Kyro II, or PowerVR Kyro chipset with OpenGL and DirectX 8.0 compatible driver

DirectX 8.0 compatible sound card

Keyboard

Mouse

RECOMMENDED

700 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor

32 MB or greater supported OpenGL capable video card with OpenGL and DirectX 8.0 compatible driver

GameSpy Arcade (to locate servers to play on)

Lenke til kommentar

enig ,man trenger ikke 9800pro eller fx 5900 for

og spiller mohaa..

jeg hadde ingen pro og spille det da jeg hadde amd 1400mhz

og mx 440 kort.

men hvit skjerm,du kommer ikke inn i spillet !

prøvd og innstalere noen patcher til spillet..

ingen feilmelding !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...