Stringer Bell Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har en kamerat som har hatt en tlf på verksted i 2 uker. Har han ikke rett til og heve kjøpet da? Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 må ha vært på service i 25 VIRKEDAGER. tilsvarende sånn ca en "normal" måned. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 25 virkedager?? Er ingen lov som sier det. Den sier kun rimelig tid, noe som kan tolkes veldig forskjellig. Forbrukerrådet har vel sagt noe som 3 uker er rimelig ventetid på service, men det blir jo bare deres tolkning av loven. Du bør ihvertfall få opplyst hva som skjer, hvor tlf bruker land tid, og når du kan forvente å få den igjen. Vanlig servicetid på mobiler inkl. postgang er 10-12 dager. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 burde ikke heller dette sees litt i sammeheng med telefonens alder og pris? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Når låneprodukt er stilt til disposisjon er det ikkje noko direkte frist for at servicen skal vere ferdig. men det står vel i loven innan rimelig tid. Noko som begynner å rette seg mot 1 mnd. Men feilens art og alvorsgrad samt pris og alder på produktet spelar inn på dette. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Etter 1 uke på service, så har du krav på låneprodukt. Etter det, så er det slik jankee sier ca 1 måned totalt som er rimelig tid. Men du har selvfølgelig rett til oppdatering av hvordan det går. Så ring verkstedet du Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 vel..kommer jo litt ann på hva som har forårsaket at den er på service da! men etter en uke har man rett til lånetelefon, men å heve kjøpet kommer jo såklart helt ann på hva som er feilen/skaden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 vel..kommer jo litt ann på hva som har forårsaket at den er på service da! men etter en uke har man rett til lånetelefon, men å heve kjøpet kommer jo såklart helt ann på hva som er feilen/skaden. Kva som forårsaka skaden har jo ein del å sei. Men ein har ikkje noko hevingsgrunnlag etter 2 veker på første gangs service i følge lovverket. Då skal du treffe på ein velvillig person. mvh JanEirik Lenke til kommentar
-imen Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) 2 uker, han har ikke noe å syte for. Hvor lang tid sa forhandleren at den ville ta? Jeg hadde en lignende sak. jeg leverte min 3650 til reperasjon od de det kom til å ta 1-3 uker... Det visste seg etter 7 uker at jeg ennå ikke hadde fått mobilen! Så da ga jeg dem en frist på 3 dager og hvis de ikke hadde klart å fikse den da, skulle jeg ha en ny en. Tror ikke vennen din kan begynne å heve kjøpet. Men hvis det begynner å bli rimelig lenge kan han sette en frist som jeg gjorde å få en ny mobil. Jeg ville råde vennen din til å vente til 3.uke så kan ha begynne å klage... Endret 13. juni 2004 av Simen_1987 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 i slike situasjoner så ber jeg om referanse nummer og person, så tar jeg selv kontakt med firma. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har en kamerat som har hatt en tlf på verksted i 2 uker. Har han ikke rett til og heve kjøpet da? Heve kjøpet...he he... .... mange kunder er bare helt utrolige.... :!: Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Viss telefonen er forsatt på service, begynner hevingsgrunnlaget å kunne inntreffe ja. Lovverket seier innan rimeleig tid, men der låneprodukt er stilt til disposisjon kan nok tolkinga av rimleig tid bli litt utvatna. Innan elektronikk bransjen er rimleig tid blitt tolka til ca 1 mnd. Kva forbrukerombudet seier gjelder ikkje så lenge det ikkje er blitt eit vedtak på det.(eventuelt lovendring) mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå