Pantera Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei Er relativt fersk på dette området, så jeg håper noen her har noen gode tips. Vurderer å investere i et nytt anlegg til bilen, en Volvo s40. Har i dag en Kenwood-spiller og vanlig standard Volvo-høytalere (merke ukjent). Hører mest på metal og hard rock, så jeg er usikker på om jeg trenger sub. Så kom med anbfalinger til høytalere (2 eller 4 foran og 2 bak), forsterker, cd-spiller (må spille mp3) og evt. sub. Prisklasse? Rundt 5000 kr pluss/minus. mvh Pantera Lenke til kommentar
trra Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) 5000kr totalt? eller for hver del? Focal lager noe av det beste du får, vinner de fleste tester både frontsett og bass, men så koster de fra 2000kr og oppover til så mye du vil. Forsterker vil jeg anbefale audioson og spillerer blaupunkt. Og bruk eller litt ekstra penger på et bra frontsett enn to middels sett foran og bak. Når det gjelder rimelige høytalere\forsterkere er gir blaupunkt mye for pengene, også arizona eagle. Endret 12. juni 2004 av trra Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 De dessidert beste spillerne er Pioneer.Vinner de fleste tester de er med i..slår alt av alpine,clarion,blaupunkt,rockford,sony+++. Va nettopp en stor test i "MaxPower" og der gikk Pioneer ikke overraskende av med seieren. Jeg har pioneer å er strålende fornøyd. Jeah, focal er skikkelige greier...men jeg har lite sansen for arizona eagle...DynaBel er skikkelig kvalitet og billig, mye for penga. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 5000kr totalt? eller for hver del? Focal lager noe av det beste du får, vinner de fleste tester både frontsett og bass, men så koster de fra 2000kr og oppover til så mye du vil. Forsterker vil jeg anbefale audioson og spillerer blaupunkt. Og bruk eller litt ekstra penger på et bra frontsett enn to middels sett foran og bak. Sånn omtrent 5000 var totalt, ja.... Ser at de har endel billig utsyr hos ljudia.se, så kanskje handleturen går dit. mvh Pantera Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Heisann! Jeg har montert mye anlegg i volvo S40 - så her skal du få en god anbefaling. Faktisk så er de orginale høytalerene i s40'n meget gode - kobla om forsterkere spiller de meget godt og høyt om du liker det. En sub vil fordype lydbildet og anbefales uannsett hva slags musikk du liker. Diskant høytalere i hatthylla er ekstra-utstyr så hvis du ikke har det så anbefales det at du kjøper deg et par 5.25". (6x9" passer ikke i de orginale hullene - da må du skjære endel) Kjøp deg en god cd-spiller og phonokabler samt strømkabler av kraftig utførelse. I volvo S40 er det en "gummi-propp" i torpedo-veggen på venstre side som du kan skjære et kutt i å tre strømkabelen gjennom. Fortsett med å ta av lister og skjul ledning godt videre til bagasjerommet. Husk at phonokabel og strømkabel ikke skal tres sammen (hver sin side). Dette for å unngå krypstrøm. Hvis bagasjeplass er viktig så kan du lage deg ei lita basskasse som du legger ned i reservehjul-brønnen. En 10" skulle du klare å få presset nedi der. Hvis ikke så kan du enkelt bare kjøpe deg en 12" eller 2 og så montere forsterkeren på bakveggen på subkassen. Noen produkter som jeg liker ihvertfall.. http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=824 En grei cd-spiller som tar wma/mp3.. http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=557 4.kanalers forsterker som skulle kunne drive sub'n + 2 bakhøytalere. http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1027 En grei sub i kasse. Høytalerene framme kan du koble om cd-spilleren hvis du ikke er alt for audio-freak. Et delefilter på 5.25" høytalerene framme kan nok være greit for at de ikke skal vrenge på høyt volum. Håper dette var noen greie råd - spør hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Hei Takker for svar. Den Rockford Fosgate 301 x har jeg allerede kikka på. Det jeg har pr i dag, er en Kenwood KDC-7060R, som ikke spiller mp3/wma, så den skal byttes ut. Har også 2 diskanter i hattehylla. Så første innkjøp blir nok 301X, så får vi se hvordan det låter. Får gi høytalerne en sjanse. Høy lyd er ikke det viktigste for meg, men lydkvalitet er. mvh Pantera Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Gi gjerne en rapport når du har fått gjort noe da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå