Jan-E. Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg har vært plaget med høy temp. på CPU siden i fjor høst da jeg bygde meg PC. Har en Glacial Tech Igloo 2450, og temp. med åpen dør har ligget på ca 56gr. iddle. Jeg har nå hatt av kjøleren og planet den med sandpapir, først 280, så 800 våtpapir, og deretter polert med stålull, og tempen gikk altså ned hele 14 gr til 42gr. Vet ikke om det er en produksjonsfeil, men da jeg la CPU mot kjøleren så kunne jeg se lyset i mellom enkelte plasser. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Samme med GalcialTech kjøleren min. En Igloo Silent Breeze 462 II. Tror det er en veldig dårlig finish på alle de kjølerene Temp. på min gikk "bare" ned 9 grader max load though... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Samme med GalcialTech kjøleren min. En Igloo Silent Breeze 462 II.Tror det er en veldig dårlig finish på alle de kjølerene Temp. på min gikk "bare" ned 9 grader max load though... Det hadde vært interessant å prøvd å lagt bladgull mellom CPU og kjøler.. Det er jo veldig mykt og leder varme som fy, er ikke så jævlig dyrt heller. Sikkert noen som har prøvd der ute.......... Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Det er vel her goop kommer inn i bildet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Det hadde vært interessant å prøvd å lagt bladgull mellom CPU og kjøler..Det er jo veldig mykt og leder varme som fy, er ikke så jævlig dyrt heller. Sikkert noen som har prøvd der ute.......... Nå får man jo kjøpt goop som skal være 99% sølv eller hva det nå er. Mye av det samme prinsippet... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Det hadde vært interessant å prøvd å lagt bladgull mellom CPU og kjøler..Det er jo veldig mykt og leder varme som fy, er ikke så jævlig dyrt heller. Sikkert noen som har prøvd der ute.......... Nå får man jo kjøpt goop som skal være 99% sølv eller hva det nå er. Mye av det samme prinsippet... Blir vel ikke helt det samme siden det frarådes å ha for mye goop på. Når det gjelder gull gjelder det: jo mere jo bedre. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Glemte forresten å skrive at ved full load stiger tempen bare med ca 7-8gr. mot tidligere da tempen steg fra 56gr til over 75gr. og maskinen slo seg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå