8-Ball Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Tenkte å hive raddisen i dypfrysern, vil dette funke? Noen som har prøvd det? Hvilke temp på cpu snakker vi da om? Tenkte å legge raddisen i et kar med vann og fryse dette da vil raddisen være omgitt av is.. Endret 12. juni 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Når du sier RADDISEN mener du kabinette eller? har sett noen jøre d ja men de pcene funker ikke lenge Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Med raddisen mener han sikkert radiatoren... Vet ikke hvordan det vil gå.. Blir sikkert mye ekstra med kondens o.l. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 ok da hørtes det veldi risky ut! Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Med raddisen mener han sikkert radiatoren...Vet ikke hvordan det vil gå.. Blir sikkert mye ekstra med kondens o.l. Mener radiatoren, men tror dere det blir mye kondens? På slanger og slikt? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Skiller du radiatoren av fra resten av pc-en og legger rør fra pc-en til radiatoren i fryseren skulle det nok gå. Eneste du må huske på er at du ikke lar lokket på fryseren stå åpent, da vil den ikke klare å kjøle nok. Pass også på at vannet i radiatoren ikke fryser hvis du skruer av pc-en og vannet stopper å sirkulere. Du kan risikere at radiatoren din vil sprekke i så fall pga at vannet utvider seg og blir til is. Endret 12. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Men hvorfor gjøre dette trenger du så god kjøling? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) trenger du så god kjøling? *host*forum->overklokking*kremt* Endret 12. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Når du sier RADDISEN mener du kabinette eller? På hvilken måte får du raddis til å bli kabinett? Uansett, er ikke sikker på om selve frysern har særlig godt av dette. Hvis varmen fra radiatoren fører til at frysern må gå kontinuerlig kan det hende at levetiden blir forkortet ganske betraktelig. Kondens kan også bli et problem ja. Bør nok isolere skikkelig rundt slik at du ikke får vannskade. Husk også å blande ut med frostvæske slik at vannet tåler minst -20. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Uansett, er ikke sikker på om selve frysern har særlig godt av dette. Hvis varmen fra radiatoren fører til at frysern må gå kontinuerlig kan det hende at levetiden blir forkortet ganske betraktelig. Så lenge han ikke fyller fryseren med mat og andre unyttige ting som også skal kjøles ned tror jeg ikke det skal være noe stort problem, Pc-en produserer ikke så eksetremt mye varme. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Så lenge han ikke fyller fryseren med mat og andre unyttige ting som også skal kjøles ned Hehe. En fryser er jo først og fremst beregnet til radiatorer for extrem klokkere! Det var bare en tilfeldighet at noen fant ut at det gikk ann i ha mat oppi... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Om du hiver radiatoren i fryeren vil vannet i slangene være kaldere enn luften rundt. Da vil du få kondens på slangene og på blokkene! Ikke så kult når det har stått på i i times tid så begynner det å dryppe ned på skjermkort Men Om du tar deg bryet med å isolere nok rund slanger og rundt blokene slik at dei ikke er i kontakt med luft vil det i teoren funke. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Vil få fint om du som sagt isolerer godt nok. Bare huske på å ha nok frostvæske i vannet, så det ikke blir til is her og der. Endret 12. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp. Er litt dyrt med/risky med pelt og xtra strømforsyning. edit: jeg har kommet til 3,95Ghz stabilt med bare vann på en P4 3,0 Endret 12. juni 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp. Er litt dyrt med/risky med pelt og xtra strømforsyning. edit: jeg har kommet til 3,95Ghz stabilt med bare vann på en P4 3,0 Da ville jeg sakt at det måtte være enklere å kaste raddisen i en balje med is/fryselemter sammen med vann sålenge det bare er for å teste ytelse Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp. Er litt dyrt med/risky med pelt og xtra strømforsyning. edit: jeg har kommet til 3,95Ghz stabilt med bare vann på en P4 3,0 Da ville jeg sakt at det måtte være enklere å kaste raddisen i en balje med is/fryselemter sammen med vann sålenge det bare er for å teste ytelse Nei jeg har slange lang nok pluss at fryseren står i rommet med siden av. Isvann i romtemp med en vrm raddis i vil vel smelte fort? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Nei jeg har slange lang nok pluss at fryseren står i rommet med siden av. Isvann i romtemp med en vrm raddis i vil vel smelte fort? Tja. Man ser jo nå på sommeren når man fyller f.eks en 100 liters dunk med is og øl så holder det seg kalt et døgn hverfall. Skulle tro du uansett holder tempen nede lenge nok til å teste stabilitet. Du kan jo evnt. legge en dyne eller lignene over baljen som isolasjon Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Is og øl utvkler jo ikke varme da, det gjør en pc. Dethar vært dritmange diskusjoner ang dette emnet her på forumet, og alle konkluderer med at fryseren vil gå til ******* da den ikke er ment for å kjøre hele tiden, som den da må med en pc som konstant utvikler varme. Edit: Jeg har og lest at isen sikkert vil smelte på tre kvarter. Selvfølgelig kommer det jo an på hva pc det er.. Endret 12. juni 2004 av Kauder Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Fryseren har ikke godt av det (over tid). Kan jo vente til vinteren i Norge for så å hiven ut i snøen? Du kan jo prøve... Det vil sikkert funke! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Har selv er radiator på en kjellerbod, denne har jeg tenkt å montere foran en ventil i veggen slik at viftene drar luft inn gjennom radiatorn, dette blir ikke før det blir vinter da . Men regner med å kunne få vanntemp ned mot 0 grader . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå