Gå til innhold

Raddisen i dypfrysern? Funker det?

8-Ball

Anbefalte innlegg

Tenkte å hive raddisen i dypfrysern, vil dette funke? Noen som har prøvd det? Hvilke temp på cpu snakker vi da om? Tenkte å legge raddisen i et kar med vann og fryse dette da vil raddisen være omgitt av is.. :devil:

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skiller du radiatoren av fra resten av pc-en og legger rør fra pc-en til radiatoren i fryseren skulle det nok gå. Eneste du må huske på er at du ikke lar lokket på fryseren stå åpent, da vil den ikke klare å kjøle nok.

Pass også på at vannet i radiatoren ikke fryser hvis du skruer av pc-en og vannet stopper å sirkulere. Du kan risikere at radiatoren din vil sprekke i så fall pga at vannet utvider seg og blir til is.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Når du sier RADDISEN mener du kabinette eller?

På hvilken måte får du raddis til å bli kabinett? :lol:

Uansett, er ikke sikker på om selve frysern har særlig godt av dette. Hvis varmen fra radiatoren fører til at frysern må gå kontinuerlig kan det hende at levetiden blir forkortet ganske betraktelig.

Kondens kan også bli et problem ja. Bør nok isolere skikkelig rundt slik at du ikke får vannskade. Husk også å blande ut med frostvæske slik at vannet tåler minst -20.

Lenke til kommentar
Uansett, er ikke sikker på om selve frysern har særlig godt av dette. Hvis varmen fra radiatoren fører til at frysern må gå kontinuerlig kan det hende at levetiden blir forkortet ganske betraktelig.

Så lenge han ikke fyller fryseren med mat og andre unyttige ting som også skal kjøles ned tror jeg ikke det skal være noe stort problem, Pc-en produserer ikke så eksetremt mye varme.

Lenke til kommentar

Om du hiver radiatoren i fryeren vil vannet i slangene være kaldere enn luften rundt. Da vil du få kondens på slangene og på blokkene! Ikke så kult når det har stått på i i times tid så begynner det å dryppe ned på skjermkort :p Men Om du tar deg bryet med å isolere nok rund slanger og rundt blokene slik at dei ikke er i kontakt med luft vil det i teoren funke.

Lenke til kommentar

Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp. ;)

Er litt dyrt med/risky med pelt og xtra strømforsyning.

edit: jeg har kommet til 3,95Ghz stabilt med bare vann på en P4 3,0

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp. ;)

Da ville jeg sakt at det måtte være enklere å kaste raddisen i en balje med is/fryselemter sammen med vann sålenge det bare er for å teste ytelse

Lenke til kommentar
Dette er bare ett prosjekt for å se hvor langt jeg kommer med cpu´en med temperatur eliminert. Tenker på å hive i peltier element men så vil jeg først se hvordan cpu´en oppfører seg med lav temp.  ;) 

Da ville jeg sakt at det måtte være enklere å kaste raddisen i en balje med is/fryselemter sammen med vann sålenge det bare er for å teste ytelse

Nei jeg har slange lang nok pluss at fryseren står i rommet med siden av. Isvann i romtemp med en vrm raddis i vil vel smelte fort?

Lenke til kommentar

Nei jeg har slange lang nok pluss at fryseren står i rommet med siden av. Isvann i romtemp med en vrm raddis i vil vel smelte fort?

Tja. Man ser jo nå på sommeren når man fyller f.eks en 100 liters dunk med is og øl så holder det seg kalt et døgn hverfall.

Skulle tro du uansett holder tempen nede lenge nok til å teste stabilitet. Du kan jo evnt. legge en dyne eller lignene over baljen som isolasjon

Lenke til kommentar

Is og øl utvkler jo ikke varme da, det gjør en pc.

Dethar vært dritmange diskusjoner ang dette emnet her på forumet, og alle konkluderer med at fryseren vil gå til ******* da den ikke er ment for å kjøre hele tiden, som den da må med en pc som konstant utvikler varme.

Edit: Jeg har og lest at isen sikkert vil smelte på tre kvarter. Selvfølgelig kommer det jo an på hva pc det er..

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...