ATWindsor Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Min far skal ha seg en bærbar maskin, han er snekker (dvs han lager kjøkken), og bruker derfor endel 3d-modellering. Andre krav er: helst minst 4 usb-porter, og helst DVI-utgang iogmed at han har lcd-skjerm. Den bør være billigst mulig, men den trenger ikke å være spesielt liten, for å sitere min far: "sålenge jeg klarer å bære den ut av bilen og inn i huset, så er den liten nok for meg". Batterlevetid må heller ikke være av de høyeste, da den antakelig blir brukt mest innomhus. Vet ikke helt hva slags ytelse den bør ligge på, han klarer seg ganske bra med en 1200 (eller 1400) duron som vi har nå. DVD-spilelr som støtter dvd+r er kjekt, tips og generelle hint mottaes med takk. AtW Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hvor mye peng har du tenkt å bruke??? multicom sine ecs er et bra valg! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hvor mye peng har du tenkt å bruke??? multicom sine ecs er et bra valg! Enig med deg om det . Men hvis ikke vekt og batteritid har så mye å si så ville jeg kanskje sett på den HER Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 hvor mye peng har du tenkt å bruke??? multicom sine ecs er et bra valg! Helst så lite som mulig, jeg har ikke så mye greie på priser på bærbare, men noe over 15 000 høres ganske mye ut ihvertfall... AtW Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 hvor mye peng har du tenkt å bruke??? multicom sine ecs er et bra valg! Enig med deg om det . Men hvis ikke vekt og batteritid har så mye å si så ville jeg kanskje sett på den HER enig med deg at medion sin pc, ser ut til å være knall bra! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 hvor mye peng har du tenkt å bruke??? multicom sine ecs er et bra valg! Enig med deg om det . Men hvis ikke vekt og batteritid har så mye å si så ville jeg kanskje sett på den HER Hmm, ser absolutt ut som noe i min gate, ser de bruker "skrivebordserstatter" som uttrykk i anmeldelsen, er det en fellesbetegnelese på denne typen maskiner? (dvs en slags bærbar/stasjonær-hybrid) AtW Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Kjøpte Medion 2030 nettopp på jobb, synes den er meget bra: + 1.5GHz Pentium-M, batteritid 3.5timer + selv om den veier 3.0 kg så føles den lett og slank. + flott utseende + veldig god widescreen skjem, og jeg synes oppløsningen på 1280x800 er perfekt. Skjermen er like bred som en 17" LCD. + skjemkort ATI9700 med 64 RAM, markedets raskeste. + 4x DVD brenner + 54Mbit/s trådløst nettverk, med av og på knapp + godt tastatur + 4 USB, en på siden og to bak + ikke støy ved vanlig bruk + DVD spilleren støyer litt ( men det kan ordnes med AnyDVD) - lydut og inn tilkoblinger i front - viften jobber endel når man spiller spill Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123893&cks=FRO Endret 12. juni 2004 av lqpl Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Ok, har denne maskinen DVI-utgang? eller er dette uvanlig på bærbare? AtW Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Dessverre så er DVI ikke så vanlig enda nei, det er vel bare Apple og Dell 9100 som har det så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg ville sett på Acer 8000 serien. Og da han holder på med 3d modelleringer må han ha en høyere oppløsning enn XGS eller WXGA. http://produkt.barbara.no/vis_produkt.php?product_id=18098 Det finnes flere modeller av denne som har raskere prosessorer, større harddisker osv. Denne modellen har 4 USB porter, DVI utgang, raskt skjermkort, god skjerm med skikkelig oppløsning (SXGA+ (1400X1050)), 15" skjerm, Pentium -M prosessor (centrino-system), stor harddisk og nok ram. Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 skulle ikke pcen koste mindre enn 15k... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå