Gå til innhold

Hva bør oppgraderes på min data?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker dataen min nesten bare til spilling. Og har lyst til å kjøre Far Cry og andre krevende spill på GANSKE høye settings.

Nå har jeg:

AMD Athlon XP 2400+ 2.0 ghz

512 mb minne

Geforce 4 ti 4800 se

Et Nforce2 hovedkort

Hva synes dere jeg bør oppgradere for å få en bra spilldata

(har nesten bestemt meg for nytt minne 1024 minne men er det noe bra?)

Pris rundt 2-4000 til sammen

Endret av Cs-mannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heile den maskina funker flott til Far Cry som den er nå, og såklart blir det bedre med nytt skjermkort.

Eg har XP2400 og kjører Far Cry heilt smooth. Såklart ikkje med alt på høge detaljer, men det er ikkje noko poeng i å kjøpe ei maskin for å kjøre FC på maks.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Hadde eg hatt den maskina ville eg venta lengre, til prisane på dagens nyheter synker. Maskina di skal takle alle dagens spel utan problemer og skal du først oppgradere så er det lurt å skifte heile pakka.

64bit\939

PCI-E\6800\x800

Det er deler eg ville ha kjøpt, men ville venta.

Lenke til kommentar
oppgrader vertfall minne til 1024 mb.

Også ville jeg kjøpt et bra skjermkort.

Er ikke sikker på om CPU'en holder til far cry.

Shader... den pcen hans fugerer helt fint til far cry...han kan jo kjøpe nytt skjermkort så funker det bedre..men det og si at du ikke tror om cpu hans fungerer til far cry er jo helt på jordet..

Csmannen pcen din funker fett til far vry nå den.. vis du kjøper nytt skjermkort så funker det enda fettere :thumbup:

Lenke til kommentar
Nytt skjermkort (forutsatt at det ikke funker bra i dag)

Mer RAM (ram som du linket til er sikkert grei den)

DISK!! (jeg merket utrolig forskjell med en raptor som spill disk

CPU: kan ikke en dritt om AMD, så jeg aner ikke.

V ;)

Enig i den... :)

Lenke til kommentar
Kjøp 512 mb ram brikke, og et Powercolor 9800 Pro ;)

Ja, hvorfor kjøpe 1024? Du har jo 512 fra før, hva skal du med 1536 da liksom? Litt unødvendig foreløpig ;) Spar resten av penga, sett dem i banken, og bruk dem neste gang du kjøper PC, så får du litt ekstra. Raptor disker er kjekke, men helst for entusiaster. Du kan kanskje kjøpe noe slikt neste gang da... Du kunne ha kjøpt en rå kjøler, men AMD er visstnok ikke fullt så bra å overklokke som Pentium 4, så; spar penga... Det hadde vel vært kjekt med Athlon 64 istedenfor XP, men XP holder lenge, og det blir så mye ekstra å legge ut i forhold til hva du får igjen for det med tanke på at du allerede har en dugelig CPU... (Måtte hatt ny CPU + nytt HK, og det blir bare unødvendige utgifter. Ok, dette blir siste gang jeg sier det, lover: Spar de penga og bruk dem senere. Men kjøp nytt skjermkort og ram nå!)

Lenke til kommentar

Har kun fått rundt 3000 til oppgradering. (fortsatt nødt til å be om penger) :thumbdown:

Hva nå?

(Da tror jeg at jeg kjøper 512 mb minne nå, og venter til høsten med skjermkort. X800 PRO :dribble: )

PS: Hvor mye tror dere X800 PRO koster til høsten?

Endret av Cs-mannen
Lenke til kommentar

512mb mer minne og en amd athlon xp 2500+ kanskje? minne er en bedre oppgradering enn skjermkort.. iallefall naar vi snakker gf4 ti familien til et 9800pro feks.. og 2500+ har barton kjernen med 512 l2 cache, mens 2400+ bare har 256, hvis ikke jeg er helt paa jordet. det er jo ogsaa kjekt aa ta med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...