Gå til innhold

amd 64 windows spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har søkt litt på forumet og lest om 64 bit system i andre topics, men er ikke helt sikker på om jeg fikk alle svarene jeg lette etter...

Jeg lurer litt på hva fordelene med et slik system. Det kommer sikkert til å gå mye raskere siden det er et 64 bit system og ikke et 32 bit system. Kan noen forklare meg dette litt nærmere?

Og så er jeg veldig kin på spill, og lurere derfor på om windows 64 kommer til å virke negativt på spill. Leste en plass at ytelsen innenfor spill ville bli dårligere, er dette riktig? og i såfall vil det bli fikset på, eller skal det være slik?

Og så lurer jeg litt på når 64 windows lanseres, og om det hadde vært smart å skaffe seg det. Kommer det forresten til å koste penger, og isåfall koster det like mye som et nytt windows?

Og om jeg har fått det med meg riktig så kommer kun folk med 64 bit prosessor til å kunne kjøre 64 bit windows

Mange spørsmål på en gang... like greit det.

Takker for alle svar

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok vente å se. Men det som er sikkert, alt blir bedre. Spill også. Det leste jeg på tomshardware. Men finner ikke link. Men der var det beskrift at det kjører på en slik måte at snart kan en rende en film mye fortere, laste inn noe osv...ja alt. Men vent å se

Lenke til kommentar

windows 64 vil bli raskere på alle områder. Noen ting vil gå veldig mye fortere, og andre ting vil gå akkurat like fort som på windows 32bit versjonen. Det du har hørt om at spill går tregere er fra test-versjonen av windows 64 som nå er ute for offentlig testing. Hva som går fortere og hva som går tregere her er litt "tilfeldig" fordi operativsystemet ikke er ferdig enda. Derfor går noen ting faktisk litt tregere ann vanlig 32bit windows, og mange ting som burde gå fortere går ikke fortere, fordi mange ting ikke er implementert enda.

Det du vil se aller mest ytelse-økning på er spill og programmer som har fullstendig eller delvis alternativ 64-bits kode. Potenselt sett er veldig store ytelsesøkninger mulig på visse området. Det vil nok likevel gå en stund før dette blir vanlig å finne i de fleste spill. Det er fremdeles relativt få 64-bitprosessorer på markedet i forhold til 32-bit.

Men andre ord: Når windows 64-bit er ferdig, så er det absolutt ingen grunn til å bruke 32-bit versjonen, uansett hva du skal bruke maskinen til. Om du skal bruke test-versjonen på maskinen din til den skikkelig er ferdig er en helt annen (og mer komplisert) sak.

Tor_Erik: Nei du kan ikke kjøre windows 64-bit om du ikke har en 64-bit prosessor.

Håper dette hjalp =)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Takker stigma, det hjalp en god del ja. Du vet ikke når 64 bits system er satt til å bli lansert. Hvem vet når det virkelig kommer.... Om et par måneder? eller et halv år?. Kommer sikkert ikke til å kjøre det med en gang siden spillene mine fungerer fint og det gjør jo egentlig alt annet også.

En siste ting var da om dette kommer til å koste like mye som en ny windows. Altså; er dette en egen windows eller bare en slags oppdatering. Jeg tipper det er en egen, og tror da også man må kjøpe en hel pakke. Men er ikke sikker... Kjipt av microsoft å selge det til full pris til sine kunder som har allerede har kjøpt et tidligere windows... men tror ikke jeg får problemer med å selge det gamle igjen....

Så; når kommer det ut, noen som vet? og hvor mye kommer det til å koste. Begrunnelse for svarene hadde vært fint (link)

Lenke til kommentar

Jeg er kanske sikker det vil komme som en egen versjon av windows. Du vil med all sansynligvis ikke heller bare kunne oppdatere fra din gamle windows. Dette er dog bare anntakelser fra min side.

Når det kommer vet jeg ikke, men jeg tror de har en prosjektet dato på det, så du finner nok sikkert den informasjonen du trenger om du googler etter svarene. Tror det er snakk om litt over et halvt års tid, men det er såpass lenge jeg hold meg oppdatert på win64 fronten, at det er godt muligjeg husker feil. Orker desverre ikke å grave opp linker til deg, jeg sitter og arbeider med noe annet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...