Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og dilemmaet ved 4-8000 kbps

Anbefalte innlegg

Jeg har Delta 3000/704 linja fra NextGenTel.

Jeg er generelt meget fornøyd med den.Veldig pluss med bra ut hastighet.

Da vi fikk den her så ble det noe kluss,slik at NextGenTel ga oss Echo linjen (8000/864) uten ekstra kostnad i 2 måneder.

Nå viste det seg da at høyere hastighet en 4096 gikk ikke her.

Det står jo og på siden til NextGenTel at farten på Echo abonemanget,at "Hastighet fra 4096/640 opp til 8032/864, avhengig av linjekvalitet".

Nå koster Echo fra 998 - 1198 kr alt etter hvor lang bindingstid en velger,og prismessig så gir det lite extra om en ikke får mere en 4096 i hastighet.

Ville det ikke vert smartere å sette ned prisen på Echo abonemanget slik at flere abonerer på den ?

rundt 800 Kr kanskje :yes:

Er vel lite vits med å reklamere for "Opp til 8032" om det generelt kanskje ikke kan leveres til så mange. :no:

PS : jeg bor nogenlunde sentralt i Drammen.

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ingenting å gjøre med at NGT er "kjipe" men akkurat som det står; linjekvalitet.. kjenner folk har har bodd fysisk ved siden av telefonsentralen og hatt 3-4km linjelengde. Hvordan telenor drar kabler er et evig mysterie så det at d bor i midt i sentrum betyr ikke nødvendigivs så mye.. desverre :(

du har et godt poeng der, men for de som ønsker dette produktet betyr det ikke så mye. De vil ta det raskeste de får. En kamerat har knallgod linjelengde (rundt 500m mener jeg å huske) og han har echo abbonementet fra NGT. Får rundt 700-800kB/s konstant.. ganske koselig :) :)

Lenke til kommentar
Dette har ingenting å gjøre med at NGT er "kjipe" men akkurat som det står; linjekvalitet.. kjenner folk har har bodd fysisk ved siden av telefonsentralen og hatt 3-4km linjelengde. Hvordan telenor drar kabler er et evig mysterie så det at d bor i midt i sentrum betyr ikke nødvendigivs så mye.. desverre :(

du har et godt poeng der, men for de som ønsker dette produktet betyr det ikke så mye. De vil ta det raskeste de får. En kamerat har knallgod linjelengde (rundt 500m mener jeg å huske) og han har echo abbonementet fra NGT. Får rundt 700-800kB/s konstant.. ganske koselig :) :)

Jeg har ECHO og linjeavstanden til sentralen er mellom 200-300 meter, og ligger ca på 850-60kB/s ned, og 87kB/s opp.

Men når downstreamen nesten er 10 ganger raskere enn upstream skal det ikke mye til for å kvele downstreamen. Henter jeg ned med 800-850kB/s tar dette mellom 30 og 40 prosent av upstreamen bare til å sende ACK pakker. Laster jeg opp andre ting og upstreamen ligger på 90-100 prosent synker ned hastigheten til bare et par hundre kB/sec. Men dette er sånn det blir når det er så store forskjeller mellom ned og opp.

Et annet irritasjonsmoment er at man istedet for å klage over at man selv har dårlig hastighet er at man begynner å klage og irritere seg over andre som har dårlig hastighet :p

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Vannpistol skrev "Dette har ingenting å gjøre med at NGT er "kjipe" men akkurat som det står; linjekvalitet.. "

Jeg sa da heller ikke at NextGenTel var kjipe.

Jeg bare mente det at de ville fått flere kunder til "Echo" abonemanget sitt, om de satte ned prisen.

Om bare for eksempel 20% av de som bestiller Echo får opp mot 8000 så blir det vanskelig å selge det.

Hadde vert interesant å vist hvor mange som har Echo abonemanget som faktisk får opp mot 8000 og hvem av dem som ikke får det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde 3mbit til ngt da ring til ngt gå spør om 8mbit sak så kjøre de en test på linje din om hva du får mellom 4-8mbit så kan du bestemme deg,

her ligg på 820kbps opp og 80kbps opp [jeg kan last opp 40kbps og last ned 400-500kbps sammelig så det er bra da men men 1098 er litt mye synes jeg da vil hatt shdsl§!

PS jeg fikk 8mbit med det er egenlig ikke vits å betal 1098kr får kanskje 8mbit da
vil heller hatte 2.3shdsl tiø 898kr vis jeg tenk på det nå Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Linjeavstand til sentralen for meg er 700 meter. Har opp til 8mbit fra ngt og får maks 500kB/sec ned. Ellers ligger den konstant (uten nedlasting) på 100kB/sec opp.

Nå kan ikke jeg akkurat klage da. Betaler bare for en Charlie-linje. Det er bare det at de har glemt å skru av sommertilbudet de hadde i fjor. :p

Lenke til kommentar
Linjeavstand til sentralen for meg er 700 meter. Har opp til 8mbit fra ngt og får maks 500kB/sec ned. Ellers ligger den konstant (uten nedlasting) på 100kB/sec opp.

Nå kan ikke jeg akkurat klage da. Betaler bare for en Charlie-linje. Det er bare det at de har glemt å skru av sommertilbudet de hadde i fjor. :p

noen er heldigere enn andre:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...