TheTurboMan Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hei Går det an og bruke 1 nettverkskort til adsl og lan? eller må jeg ha 2 nettverkskort? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg bruker et.. Går fint det. Lenke til kommentar
TheTurboMan Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 18:58, Knuty skrev:Jeg bruker et..Går fint det. Takk for svar må du stille om på noe når du skal spille lan? Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 18:58, Knuty skrev:Jeg bruker et..Går fint det. Bruker du ruter da? For ellers er jeg meget interessert i å høre hvordan. 16-porters ruter er dyrt! Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 sjekk: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...st=1&replies=10 Hilsen, Simon Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Om du har en switch setter du adsl, lan og din egen maksin inn i den... virker nydelig. Har et nettverk her med 4 maskiner 2 switcher og en adsl box fra ntg .. går nydelig... ( maskinen står i 2 grupper derfor 2 sw'we) Lenke til kommentar
knøtte Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Trenger ikke å bruke noe ruter visst du har en Y-kabel til kortet. Da kan du både ha lan og adsl. Men du vil få prob. visst du skal spille lan og være på internet samtidig. Det vil gå "litt" treigere Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-15 19:15, Leeson skrev: Quote: On 2002-04-15 18:58, Knuty skrev: Jeg bruker et.. Går fint det. Bruker du ruter da? For ellers er jeg meget interessert i å høre hvordan. 16-porters ruter er dyrt! En 8-porters HUB er ganske billig. Tror jeg kjøpte en CNet HUB for 3-400 kroner. 8 porter med uplink og 10/100MBit. Søk på de mest kjente web-shoppene som http://www.psdata.no, http://www.komplett.no og lignende så finner du sikkert noe tilsvarende. ADSL modemet kobles på uplinken, og hver av datamaskinene som skal dele ADSL og nettverk på de andre portene (opp til 7 maskiner med en 8 ports hub). Dette gjør jeg hjemme hos meg med NextGenTel og det fungerer fint. Har du Telenor ADSL så er det visse problemer i og med at du må ringe opp for å koble deg til (i motsetning til NGT som er nettverksbasert) så her må nok en maskin være koblet på ADSL og dele den forbindelsen med de andre maskinene hvis flere skal være koblet på samtidig. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Når det gjelder HUB's, switcher, osv... Då vil jeg på det varmeste anbefale å kjøpe en liten switch! HUB'er sløver ned nettverket så mye! Kjøp switch! Det er såpass billig uansett! (Og er også fint å bruke om du skal på LAN-party eller.no...) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 08:35, the_ruthless skrev:Når det gjelder HUB's, switcher, osv...Då vil jeg på det varmeste anbefale å kjøpe en liten switch! HUB'er sløver ned nettverket så mye! Kjøp switch! Det er såpass billig uansett! (Og er også fint å bruke om du skal på LAN-party eller.no...) Hvis man ikke trenger raskt nettverk så kjøper du en HUB. Jeg bruker det hjemme og vi kopierer filer på 60-70 megabytes på noen få sekunder. HUB vil ikke sløve internett så lenge nettverket ikke brukes maks fra før, men da vil vel også en switch sløve internett. Lenke til kommentar
TheTurboMan Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Hei mulig jeg forklarte meg litt dumt prøver igjen :smile: Jeg har bare adsl fra telenor 384/128 det suger så det vil jeg ikke dele med noen. jeg skal bare koble min pc mot en kammerat med kryssa tp kabel ikke lage noe nettverk med hubber osv. en annen jeg pratet med sa at det lønte seg og ha 2 kort 1 til adsl og 1 som jeg brukte når jeg og kammeraten min skal spille sammen men jeg vet ikke helt om det er den beste løsningen Jeg gidder ikkke og stille på nettverksinnstilingene når jeg skal spille med en kompis. så da spør jeg igjen lønner det seg da og ha 2 nettverkskort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå