Gå til innhold

Kjøpt alienware laptop?

3.14

Anbefalte innlegg

Er noen misforståelser ute og går, moms betales uansett om man er et EU land eller ei. Forskjellen blir at vi kan trekke fra den utelandske momsen for å legge til norsk moms (og skulle vi kjøpe noe på en utenlandstur så kan vi til og med få det helt momsfritt, så det er vel å være EU-mendlem som "sucks" i forbindelse med moms)

Det er ikke toll på tobakk og alkohol, men særavgifter. Toll er det på en del spesielle varer som tekstiler og tepper etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du slenger på uten å tenke gjennom alt? :thumbdown:

Nei Æ, Ø og Å kan skrives på tastaturer uten "æ"ø"å"

For eksempelt skrive jeg dette innlegget med en amerikansk SONY VAIO GRX-560

keyboardet inneholde ikke æøå.

Som et Norsk keyboard vet jeg vet at:

Æ ligger i ( " ) knappen

Ø ligger i ( : ) knappen

Å ligger i ( [ ) knappen

Du kan velge to eller flere språk i kontrollpanel\språk, og kan skifte språk rask ved å trykke alt+shift! :thumbup:

I begynnelsen kan det være litt uvant, men det ordner seg raskt! :wee:

:thumbdown:Du kan ta en kake sjefern :thumbdown:

Såså... Vet ikke helt hvem som skal spise kaker her... Du har ikke æøå på tastaturet ihvertfall det er vi enige om. Selvfølgelig er det mulig å fikse det med softvare men det er ikke slik den kommer.

Så vil jeg bare avslutte med å quote interessene dine:

Interesser  pule? til jenter altså...
:lol:
Lenke til kommentar
Såså... Vet ikke helt hvem som skal spise kaker her... Du har ikke æøå på tastaturet ihvertfall det er vi enige om. Selvfølgelig er det mulig å fikse det med softvare men det er ikke slik den kommer.

Tro du må svelge din egne sko.... Hva det ikke du som skrev at:

"Da maa du skrive saann som vaare aerboedige forfedre gjorde".

"Da må du skrive som våre ærboedige forfedre gjorde?" du er den største latteren for dine argument

Fordi at æøå ikke finnes? :laugh: jaja..!

Ikke nok at du vet du har tisset deg i bukksen, men selvfølgelig må du prøve å drite meg ut med å quote interessene mine. :thumbup:

jaja

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Veldig så du hang deg opp i akkurat det da? Trådstarter spurte om det var dumt av han å kjøpe ailenware og jeg syntes defenitivt at det er negativt at man ikke har æøå på tastaturet. Jeg ramset oxo opp en del andre ting som er negativt med ailienware.

For å gi deg et eksempel: Man kjøper en bil med elektronisk sperre på 100kmt. Det er jo selvfølgelig negativt men det er ikke noe problem å ta den bort.

Samme med ailienware. Man kjøper det uten æøå, men vil man absolutt ha det, er det noe problem å fjerne tastene fullstendig og legge på norske. Eller man kan som du sier ikke gjøre noe med bokstavene og bare forandre software. Men det er ikke slik man får den!

Ellers gjorde jeg ikke annet enn å quote interessene dine. Skulle liksom ikke tro at den uttalelsen kom fra en på over 20 ;) Fikk meg bare en liten god latter og ville dele den med resten av forumet. Det er vel derfor du har skrevet det? For å få folk til å trekke på smilebåndet?

Lenke til kommentar

En gang til:

Om man kan bruke norske ÆØÅ har INGENTING med hva som står trykt på selve knappene på tastaturet. Alt styres av software. Vil man ha norsk oppsett på et engelsk tastatur, er det bare å bytte til det inne i OSet ditt (feks Windows, Linux osv.). Kanskje litt vanskelig for uerfarne databrukere, men for de fleste nerder er vel ikke det noe problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...