Gå til innhold

Sette sammen flere bilder til et bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var ironisk.

Bruk Photoshop.

Velg File - NEW

Sett dimensjonene for en A3 plakat i 300 DPI

Så begynner du å kopiere og lime inn bildene inn i det dokumente...lim til det er fult. Save orginalen i PSD format.

Save en kopi i TIF Så brenner du det på en CD og tar med til trykkeriet.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Du tenker Word..ikke tenk word.

bilder blir ikke inserted i Photoshop. Bilder blir åpnet...tekst blir ikke insertet word, det blir skrevet. Photoshop er for bilder det word er for tekst.

Du kopiere og limer...

Åpne et bilde, hold inn CTRL og A for å markere hele bildet

Ctrl og C for å kopiere

Ctrl og V for å lime inn i det store A3 bilde.

Her har du noen norske tutorials: http://www.haraldbjellvag.com/

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Save en kopi i TIF Så brenner du det på en CD og tar med til trykkeriet.

:no:

PDF bruker man på trykkerier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg og en kamerat har masse digitale bilder vi ønsker å sette sammen til a3 plakater. Hvilket program bør vi bruke til dette, og hvordan gjøres det? Jeg har Adobe Photeshop 9 tror jeg. Kan det brukes?

lol... har du betalt tusenvis av kroner for en Adobe lisens, vet du vel hvilken versjon du har... *?*

:D

Og CS er vel det nyeste... og det er etter hva jeg har skjønt 8.0...

Lenke til kommentar

? Panorama ?

Det høres ut som om du leter etter en panorama-software.

Prøv Panorama Factory gratis i 30 dager :p

Jeg bruker dette samt noe som fulgte med et gammelt Casio digitalcam - "Spin" fra PictureWorks (Nå iPiX) Det selges ikke lenger men er sikkert mulig å få tak i et eller annet sted ;) ..

PhotoShop og andre grafiske applikasjoner er en dårlig løsning da det krever at du kjenner til alle mulige redigeringsmetoder..

vær obs på at Panorama Factory bruker CPU rimelig heftig. Jeg bruker en Intel 3.0GHz 800 FSB som ved normalt grafisk arbeid ligger på 39/41 grader - med Panorama Fact. spratt tempen opp til 54 grader !! (Utenfor fare men min maskin er i utgangspunktet litt utenom det vanlige)

Siste Adobe PS heter CS (8.x)

Lykke til.

Lars

Lenke til kommentar

Prøvde den funksjonen i CS akkurat nå... Grei nok... Men skal du ha et perfekt resultat, må du sørge for at bildene har lik eksponering, lys/kontrast før du smelter de sammen... For da kan du bruke Advanced "smeltefunksjon" (glemte hva det heter)... Man har ikke muligheten til å beholde hver av bildene som layers etter de er smeltet sammen advanced.. Og mister da mulighetene til å justere de manuelt hvis det skulle være forskjell på farger/lys/kontrast.

Noen som vet om et bra 360graders program som lager exe-filer eller lignende, slik at man ikke trenger selve programmet for å kikke på resultatet på en annen PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...